• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tummaa vaiko peiliä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aapeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tiedän että huono vastaus mutta schuberth ja aurinkovisiiri <3
Jepjep! Onhan niitä aurinkovisiirejä muillakin kypärillä, jos Suupertti ei kelpaa. Kolme viikkoa S1:sellä ajaneena on vaikea ymmärtää, että miten on pärjännyt ilman...
cool.gif

Hopea peilivisiiri Shoei XR-1000:ssa ja toimii yhtä hyvin kuin tumma visiirikin. Tosin iridiumeja joutuu käytännössä putsaamaan ainoastaan vedellä, tummaan ja muihin käy esim. autoglymin viisirinputsausneste.
Peilivisiiriä olen astianpesuaineella putsaillu, ei oo menny miksää.
Tosin ei tolla kyllä hämärässä mitään näe. Päivällä hyvä.

Nii potta AGV Demon tjsp.

Shoein xr-1000 sininen iridiumivisiiri kiinni. Ei tuolla pimeällä uskaltaisi ajaa mutta onneksi kesällä on valoista melkeen ympäri vuorokauden. Lisäksi on halvempi ja helpompi ratkaisu kuin arinkolasit vahvuuksilla.

Hopea peilivisiiri Shoei XR-1000:ssa ja toimii yhtä hyvin kuin tumma visiirikin. Tosin iridiumeja joutuu käytännössä putsaamaan ainoastaan vedellä, tummaan ja muihin käy esim. autoglymin viisirinputsausneste.
Peilivisiiriä olen astianpesuaineella putsaillu, ei oo menny miksää.
Tosin ei tolla kyllä hämärässä mitään näe. Päivällä hyvä.

Nii potta AGV Demon tjsp.
Nii mäki oon astianpesuaineella putsannu tota mun hopeetapeiliä. Kypärä on siis Shoei raid 2.
cool.gif

pisaralla astianpesuaineella ja haalealla vedellä minäkin olen tota omaa shoein visiiriä (tumma sininen) putsannu. kuitenkin tuntuu kuin sen pinta olisi "samentunut". pesuaineen hieron ensin käsiin. kuivaus aina ravistelemalla, ei hankausta.

jossain joku joskus kai ehkä kirjoitti varmana mutuna että astianpesuaine EI olisi paras mahdollinen tohon hommaan.
nixweiss.gif

X-Lite 801:seen hommasin täksi kaudeksi peilivisiirin, hopean värinen. Hyvältä tuntuu, ei ole kovin tumma, sillä matalalla paistava aurinko kyllä vetää silmiä kiinni. Kesäillassa pärjää sen mitä tarvitsee, pimeänäkö on niin heikko muutenkin, ettei ole tullut yöllä paljoa kurvailtua.

Ei ole tullut aurinkolaseja ikävä, yksi turha homma lähtiessä pois. 801:sen kanssa oli vielä paskamaista laittaa sankoja korvien taakse, sen verran tiukka potta.

Olen pessyt samallalailla kuin muitakin visiirejä, runsaalla vedellä ja fairyllä. Ei naarmuja, ei samentumista.

itsellä kanssa 801r.ssä peilivisiiri mutta ongelmana on se että tuntuu peilaavan myös sisälle päin..
confused_orig.gif
löytyy myös tumma visiiri joka toimii paljon paremmin kuin peili.

Mulla on sellainen Shoein liukuvärjätty visiiri (ylhäältä tumma, alhaalta kirkas). Toimii loistavasti, suojaa auringolta loistavasti ja illalla varsinkin kaupunki ajossa riittää kun avaa yhden pykälän ja tai ajaa vähän niska kenossa... Suosittelen
062802jumpie_prv.gif
Samoin täällä - toimii verrattain hyvin ja on vielä bonuksena tyylikäskin.
Tosin minulla ei ole ollut tarvetta ajella niska kenossa. On minulla ollut sellainenkin kypärä, jossa on aurinkovisiiri. Verratakseni tuota vanhaa uuteen Shoien kypärää, jossa liukuvärjätty visiiri, nakkasin vanhan kypärän päähäni ja lipsautin aurinkovisiirin kiinni. Tumman ja kirkkaan alueen välinen kontrastiero oli nyt ärsyttävän ja jopa häiritsevän suuri.

itsellä kanssa 801r.ssä peilivisiiri mutta ongelmana on se että tuntuu peilaavan myös sisälle päin..
confused_orig.gif
Hommasin kanssa nyt sen pelilin mistä tossa muutama viesti aiemmin mainitsin (suomesta tosin) ja en voi kuin olla samaa mieltä!

Lisäksi iridiumin sävy ei miellytä silmää. Näkökenttä tummalla on huomattavasti kontrastikkaampi, kun taas iridiumin läpi kaikki näyttää tasaisen sinertävältä(shoei kultainen).

Meillä on molemmissa Shoei XR1000:ssa emännän kanssa sinertävät pinlock peilivisiirit.Tummennusta sopivasti ettei tarvi käyttää aurinkolaseja, mutta alkuillan hämärissä näkee ajella ilman ylösnostamista.
Hinta oli kyllä jäätävä ( tosin taitaa olla kaikissa visiireissä nykyään)

Meillä on molemmissa Shoei XR1000:ssa emännän kanssa sinertävät pinlock peilivisiirit.Tummennusta sopivasti ettei tarvi käyttää aurinkolaseja, mutta alkuillan hämärissä näkee ajella ilman ylösnostamista.
Hinta oli kyllä jäätävä ( tosin taitaa olla kaikissa visiireissä nykyään)
Tilailkaa vaikkapa Englannin ebayn kautta. En nyt jaksa kaivaa myyjän tietoja esille, mutta maksoin postikuluineen tuolta tilattuna Shoein XR-1000:n sinisestä iridiumista jotain 45€ luokkaa. Eli Shoein alkuperäisosa ja oli pinlock-versio vieläpä.

- P

confused_orig.gif
Sama kypärä, samaa mieltä - mikä ihmeen järki siinä sisäpeilissä on - onkohan se tarkoitettu "meikkipeiliksi". En tykännyt ollenkaan, mutta se tumma on aivan loistava: Jotenkin sen väri tuntuu sellaiselta, että kontrastia löytyy jopa niin paljon, että tuntuu kuin laittaisi kaukonäköä parantavat rillit päähän. Käytän tuota tummaa visiiriä aina. Pimeällä sitten koitetaan arvuutella eteenpäin tai ajaa neljääkymppiä visiiri auki  
tounge.gif

Shoei ja tumma visiiri toimii päivänvalosta katuvaloihin asti. Hyvälaatuinen visiiri tummana maksaa(liikaa?). Pimeällä tulee ajeltua kirkkaalla, mutta aika harvoin. Peili on kyllä todella hieno mutta ei +30€ arvoinen. Taitaa olla väärä kypärämerkki
omg.gif
.

-Kypärä ja vakiovisiiri +300€
-Tumma visiiri +n.50€
-Iridium olisi ollut aikoinaan yli 80€ (jäi shoppiin).

Kompromissi?
sad_orig.gif

Kyllä muo Iridium ja muut on vain ulkonäöllisiä juttuja. Käytännön ajamisessa kun käydään postilaatikkoa kauempana niin kunnolliset merkkiaurinkolasit ja kirkas Pin-locki-visiiri ainoa toimiva.

Kannattaa muistaa että jos käyttää tuota Pin-lockia niin polaroivat aurinkolasit eivät sitten toimi. Eli kannattaa kokeilla käytännössä.

Kyllä muo Iridium ja muut on vain ulkonäöllisiä juttuja. Käytännön ajamisessa kun käydään postilaatikkoa kauempana niin kunnolliset merkkiaurinkolasit ja kirkas Pin-locki-visiiri ainoa toimiva.

Kannattaa muistaa että jos käyttää tuota Pin-lockia niin polaroivat aurinkolasit eivät sitten toimi. Eli kannattaa kokeilla käytännössä.
Hä? Oletko ikinä edes kokeillut iridium-visiiriä? Tietty eri merkkien välillä on tummuuseroja yms, mutta HJC:n potan iridiumin omistavana ei paljoa tee mieli laittaa enää kirkasta visiiriä ja aurinkolaseja päähän. Iridiumin ei tarvitse olla yhtä tumma kuin aurinkolasien kun se peittää näkökentän 100%:sti ja se parantaa kontrastia.
Aurinkolasit ulkonäön takia terassilla.

Hä? Oletko ikinä edes kokeillut iridium-visiiriä? Tietty eri merkkien välillä on tummuuseroja yms, mutta HJC:n potan iridiumin omistavana ei paljoa tee mieli laittaa enää kirkasta visiiriä ja aurinkolaseja päähän. Iridiumin ei tarvitse olla yhtä tumma kuin aurinkolasien kun se peittää näkökentän 100%:sti ja se parantaa kontrastia.
Aurinkolasit ulkonäön takia terassilla.
+1 vaikuttas ettei kaverilla hirveesti Iridium-visiireistä kokemusta ole. Ulkonäkö oli ihan toissijainen seikka ainakin mun visiiriostoksessani. Tietty se ulkonäkö on sitten kiva bonus.

- P

Back