• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tummaa vaiko peiliä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aapeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Torneå
Elikkäs kokemuksia visiireistä kaipailis.
Aurinkolaseillahan kyllä näkee mut nokkavarsi palaa kuitenkin. Tumma visiiri auttas kait ongelmaan mut kuis nuo peilit ja Iridiumit tohon auttaa? Ja kuis tollanen peilivisiiri pelaa iltahämärässä?

Elikkäs kokemuksia visiireistä kaipailis.
Aurinkolaseillahan kyllä näkee mut nokkavarsi palaa kuitenkin. Tumma visiiri auttas kait ongelmaan mut kuis nuo peilit ja Iridiumit tohon auttaa? Ja kuis tollanen peilivisiiri pelaa iltahämärässä?
mulla on shoeissa sininen Iridium ja toimii kuten arskatkin eli mukava ajaa kun arska paistaa vasten.

Illalla tuo onkin sitten niin rankasti tummentava, että parempi pitää ilta-ajeluita varten se kirkas tallessa. Eli en suosittele / tai visiiri auki joudut rullaamaan.

- P

Shoeissa mulla kultanen peilivisiiri yötäpäivää
smile_org.gif

Onko kellään kokemusta Shoein half tinted visiiristä. Eli sellaisesta missä yläosa on tumma ja alhaalta kirkas. Pärjääkö semmoisella sekä päivällä että illalla/yöllä?

Mulla on sellainen Shoein liukuvärjätty visiiri (ylhäältä tumma, alhaalta kirkas). Toimii loistavasti, suojaa auringolta loistavasti ja illalla varsinkin kaupunki ajossa riittää kun avaa yhden pykälän ja tai ajaa vähän niska kenossa... Suosittelen
062802jumpie_prv.gif

Mulla on sellainen Shoein liukuvärjätty visiiri (ylhäältä tumma, alhaalta kirkas). Toimii loistavasti, suojaa auringolta loistavasti ja illalla varsinkin kaupunki ajossa riittää kun avaa yhden pykälän ja tai ajaa vähän niska kenossa... Suosittelen
062802jumpie_prv.gif
Täältä myös kehaisu shoein puolitintatulle ikkunalle. Tosin eihän alkuperäinen kysyjä tällaista halunnut, koska klyyvarin kärähtäminen oli ongelma, mutta muuten yksinkertaisen näppärä visiiri, jolla pärjää kelissä kuin kelissä.

Voisi kuvitella, että uv-suojattu peilivisiiri olisi se paras vaihtoehto tuollaiseen tarkoitukseen? Jos kuitenkin katsoo tarvitsevansa kirkasta visiiriä vaikka sitten reibäneillä tehostettuna, niin muistaakseni ainakin arain mallistosta löytyi myös kirkkaita tuhdimmin uv-suojattuja pleksejä.

062802jumpie_prv.gif
Samoin täällä - toimii verrattain hyvin ja on vielä bonuksena tyylikäskin.

pitäis shoeihin uusia kans toi tumma.. ajan kanssa ne tuppaa vaan naarmuuntuun vaikka kuinka olis helläkätinen.

huomio kiinnittyi tohon liukuvärjättyyn, missäs niitä myydään?
ja muutenkin mistä olette hankkineet? jossain ketjussa oli linkki jonnekkin ulkomaiseen firmaan mutta en äkkiä löytänyt. ei kehtais satasta maksaa lähikauppiaalle, melkein sitten jo uusis koko ruukunkin samalla. suuperttia tekis mieli, mutta on se niin saatanan iso ja ruma mun hartioilla.

Alas laskettava aurinkovisiiri, kirkas visiiri kypärään sekä muuttuvatummuksiset Serengetit. Siinä paras ratkaisu mitä mitä minä olen kokeillut. Löytyy sopivat vaihtoehdot joka kelille.

Itellä on Shoeissa se shoein oma tumma visiiri ja hopea peilivisiiri ja kyllä tuo peilivisiiri on vaaleampi mitä tumma, että kyllä sillä ennemmin illalla ajelee ja menettelee vielä näin kesällä kirkkaina öinäkin. Syksyllä ja keväällä kumpikaan ei ole oikein hyvä aamuisin/iltaisin.

Liian haalea tuo suupertti.

Ajattelin omaani savunväristä koko visiiriä ja päivällä saisi vielä aurinko visiirin alas lisäksi.  
cool.gif

Mun Araissa on sininen peili kirkkaalla kelillä ja pimenevällä kirkas visiiri. Käytännössä mä vaihdan visiiriä ehkä pari kertaa viikossa.

Aiemmin on ollut myös Arain tumma visiiri että kullanvärinen peilivisiiri. Tumma oli oikein kiva, hieman synkkä ehkä. Kullanvärisen läpinäkyvä sävy on melko harmaa ja sinisessä peilissä hieman enemmän keltaiseen vivahtava, joten sillä näkee mielestäni myös harmaalla ilmalla aika hyvin ja kontrastit ei sumene liikaa kuten kullan värisessä.

Silmälaseja käyttävänä olen kokenut, että tumma ja sininen peili aiheuttaa vähemmän kiusallisia heijastuksia kuin se kultainen... Siinäpä viiltävää analyysiä Arain visiireistä.
biggrin.gif

Peilillä oon pärjänny loistavasti. Yöllä sitte on oma haasteesa kun ei nää nii pitkälle mutta on vähän valppaanpana. Tiet kun yleesä muistaa ulkoo....
033102beer_1_prv.gif

Hopea peilivisiiri Shoei XR-1000:ssa ja toimii yhtä hyvin kuin tumma visiirikin. Tosin iridiumeja joutuu käytännössä putsaamaan ainoastaan vedellä, tummaan ja muihin käy esim. autoglymin viisirinputsausneste.

Back