Joo kyllä on muoviset kopat luistien+kalvojen päällä. Mitään o-rengasta en siellä nähnyt, jotenkin tuota Haynesin remonttiohjeistusta katsoessani, niin o-rengas kai löytyy tuon osan alta missä itse luisti liukuu. Sitä ei tarvinnut irroittaa neulaputkien takia.
Sen vertan nyt päivitystä tilanteeseen, että synkronoinnin jälkeisen eilisen maantieajon (100-110 km/h) jäliltä tulpat näyttää nyt melko hyviltä.
Eli voisi päätellä että ainakin tuolla pikkukaasualueella, eli alle puolikaasulla, homma toimii nyt aika hyvin, ja sen kyllä omakin fiilis vahvistaa. Täydellä kaasulla tuppaa (edelleen) olemaan jotenkin puhditon, eli olisiko sitten pääsuuttimissa vaan jotain tuketta. Tuo aloitusviestin kuvanhan pitäisi kertoa seoksien tilane juuri 100% kaasulla noin 4500-5000 rpm, ja kaasarien synkkaus ei minun järkeni mukaan ihan tuppinurin tilanteessa luulisi vaikuttavan, kun kaasuläpät on auki kokonaan eivätkä siten rajoita imua. Tosiaan tuo ylämäki Tampereen ja Hämeenkyrön välissä... Hitaasti se veti sen ylös, mutta jos olisin antanut kolmosta tai nelosta niin sitten se luullakseni olisi kyllä vetänyt ylös ihan reilusti laittomia lukuja... Mutta mutta..
Tuossa justiin kun palailin lenkiltä, niin rohkaistuin säätämään tuota tyhjäkäynnin "peukaloriivista" tyhjäkäyntiä takaisin pienemmälle, kuten se oli ennen synkronointia. Tuloksena kierrokset tietty laski ja tyhjäkäyntiä vaivannut huono käynti loppui miltei kokonaan. Ei ilmeisesti EHKÄ mennyt synkronointi pieleen tällä kertaa, ainakin tyhjäkäynti jäi ennen koneen sammutusta tosi sileäksi, lukuunottamatta satunnaisia rupsuja.
No, kyllä mulla tässä nyt vielä tuelee se suurin, eli kerta vielä tankkia irti ja otan kaasarit pöydälle samalla kun tsekkaan venttiilien välykset. Tutkin nyt suurennuslasilla ja jopa ajatuksella, suihkuttelen crc carburetor cleaneria ja koitan olla tuhoamatta kumisia osia sillä... Piru vaan kun tuo isän kompura hajos, ei rupea käymään ja ei ole paineilmaa. Ilmeisesti pitää käydä ostamassa sparypurkki-ilmaa..
Seuraava mopo on kyllä mulla kakspyttynen. Tympii jo tehdä kaikki asiat neljäänkertaan.