• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tulokas esittäytyy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kristinaw3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lisäksi taitavat olla arkoja lähtemään kun tuo suomen kieli on aika heikko.
Käskeppä tyttärien puhua ihan reippaana englantia jos niin haluavat. Suomelaisella kangertaa yleensä vieraan kielen puhuminen, mutta ymmärtäminen sujuu oikein hyvin (kunhan vastapuoli puhuu jokseenkin laadukasta, rauhallista ja selkeää englantia - eli jätetään muutama murre tuosta ulos).

Kerran asioin töissä yhden asiakkaan kanssa, joka ymmärsi suomea ja puhui hyvää englantia. Eipä olisi kommunikaatio voinut sen paremmin sujua, kun meikäläinen porskutti kotimaisella ja samoin vastapuoli, vaikka kieli eri olikin. Mikäli suomen ymmärrys sujuu, niin siitä kannattaa ehdottomasti mainita vastapuolelle. Tarkoitushan teillä on varmaan, että tytöt oppivat suomea eikä tämä jääräpäinen väestö englantia
smile_org.gif

Edit: Niin ja tervetuloa vaan  
idea3.gif
Osaavat kyllä suomea, mutta eivät kehtaa puhua kun tulee hieman eri tavalla tuo ääntäminen. Olen yrittänyt kannustaa puhumaan ja vaikka sitten korjaamaan englanniksi jos tulee väärinkäsityksiä. Onneksi täällä puhutaan englantia ihan hyvin.

Osaavat kyllä suomea, mutta eivät kehtaa puhua kun tulee hieman eri tavalla tuo ääntäminen. Olen yrittänyt kannustaa puhumaan ja vaikka sitten korjaamaan englanniksi jos tulee väärinkäsityksiä. Onneksi täällä puhutaan englantia ihan hyvin.
No tuleepa yleinsä suomalaisilla tuo englannin ääntäminen aika pitkin vihtua että sen puoleen on kyllä aika mielenkiintoinen perustelu
wink.gif
. Itse juttelin taiwanilaisen kaverin kanssa jokusen viikkoa takaperin, jokusen sanan osasi suomea ja jokusen englantia, kumpaakaan ei ääntänyt hyvin mutta asiat saatiin juteltua ja hauskaa oli
smile_org.gif
.

Kuulostaa aika ihanalta perheeltä sanoisin.  
smile_org.gif

meidän kaksostytöt on vasta 9v
Johan ne takana istuvat? Kyllä se tarttuu jo tuossa vaiheessa. Meillä jossain vaiheessa sanottiin että ikinä emme aja kaksipyöräisiä, mutta katsos kummaa kun ikää tuli niin haluttiin skootterit. Siihen sanoin ei, mopot saatte mutta ei skootteria. Ja niin lähdettiin mopo kauppaan.. Nyt vaativat jo isompia pyöriä.
sad_orig.gif

Ajat on muuttuneet Suomessa. Eipä nykynuoriso enää jännitä vieraita kieliä puhuvia, tai murtaen puhuvia. Poikkeuksia on, mutta suurin osa ei kiinnitä asiaan mitään huomiota.

Ennen oli toisin.

Meitä oli kahtena kesänä reissulla, mä, mun poika ja yks swedu, joka ei suomea osannut. Puhuttiin siis ruotsia tai englantia. Mikään asia ei jäänyt epäselväksi, hauskaa oli, ja viimeisetkin asiat selvitettiin bissen avulla. Kieli on vaan tapa kommunikoida.

Mutta liikenne täällä Suomessa voi olla erilaista, sellaista jäykkää, sääntöjen mukaan vaikka henki menis kukkahatusta. Tosin sekin on muuttumassa.

Hyviä ajoa vaan, jo Uudellamaalla riittää upeita ajoreittejä.

Mukavaa, että koko perhe harrastaa  
smile_org.gif
! Eiköhän se siitä taivu; sekä kieli että oikeanpuoleinen liikenne. Jos ette aivan ryhmäajoihin pääse, niin käykää niissä iltakahvittelupaikoissa ja kerääntymisissä edes pyörähtämässä (paikkoja listattu tapahtumaketjuissa). Ja Hondisteille on oma kerho; samoin kuin bussikikuskeille. Ja naismotoristeille!

Tervetuloa vaan mukaan!
Kyllä vastakkaiseen liikenteeseen tottuu nopsaan. Itse ollut joskus Englannissa(Cotswolds) fillarin päällä -92 muutaman kuukauden, kun tuo julkinen liikenne ei toiminut siellä ihan samalla tavalla kuin täällä...

Avattarena on kuva oman pyörän tankista. Itse vaikutan pk-seudulla, ja samaa pyörää samalla värityksellä tullut tasan kaksi kertaa vastaan viiden vuoden aikana. Jos tuollainen brittiläinen "patarauta" tulee vastaan, niin er. suurella tod.näk. se olen minä. Moikkaillaan...
062802moto_prv.gif

Taitaa olla liian rankkaa tekstiä, kun tyttäristä pyysi kuvia? Voi vittu mitä touhua!

Siis tuo heittoni on siivottu ketjusta pois. Tässä lisää siivottavaa.  
033102ass_1_prv.gif

Taitaa olla liian rankkaa tekstiä, kun tyttäristä pyysi kuvia? Voi vittu mitä touhua!

033102ass_1_prv.gif
Joo katoin samaa, niin munkin kommentti... Tässähän tuntee ittensä ihan kriminaaliksi! Taidan mennä tänään lisäksi polttamaan kumia snagarin pihaan... ALKOIKO TÄSTÄ ALAMÄKI?

033102ass_1_prv.gif
Heh.. Samaisen sensuurin
033102ass_1_prv.gif
inhan säilän huomasin sivaltaneen oman huumorimielessä pari kirosanaa sisältäneen tervetulotoivotukseni..
(Huijui, onhan se ennenkuulumatonta ja suorastaan uskomatonta että motoristi kiroilee!
eek.gif
biggrin.gif
)

Noh, yritetään uudestaan, eli tervetuloa kaikille neljälle!
thumbs-up.gif

033102ass_1_prv.gif
No johan nyt on! Mikäköhä näitä vaivaa kun pitää siivota normi viestit. Mutta joo ne kuvat olis plussaa nii tunnistais sitte tuolla liikenteessä.
blush.gif

Nii ja tervetuloa vaa.
smile_org.gif

Kyllä nämä meidän juniorit kohta pääsevät ajelemaan yksinkin. Tänään oltiin ajelulla ja ensimmäisen kerran moottoritiellä kääntyi pää oikeaan suuntaan ennen ohitusta.
062802jumpie_prv.gif
Ja meidän pienen letkan vetäminenkin onnistui hyvin. Taitaa saada kohta itse iltavapaata kun ei tarvitse opettaa joka ilta.
biggrin.gif
Vaan on tämä ollut vaikeampaa mitä ajattelin.

Back