Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin... Tää on just se mitä meinasin, voiko tota tulkita niin, että jos ajan satamasta kotiin, lain mukaan mun tarvitsee tehdä se ilmoitus 5 päivän sisällä. Vaikkein ajaisi pyörällä ennen kevättä?
Taitaa olla paras ratkasu työntää pyörä suoraan laivasta ulos ja pakettiautoon...
En oo muistanut lukea tätä ketjua hetkeen, mutta käyttöönottoilmoitusta ei tarvitse tehdä jos et ota pyörää käyttöön vaan siirrät sen paikasta A paikkaan B ( esim. satama -> kotiosoite ).Niin... Tää on just se mitä meinasin, voiko tota tulkita niin, että jos ajan satamasta kotiin, lain mukaan mun tarvitsee tehdä se ilmoitus 5 päivän sisällä. Vaikkein ajaisi pyörällä ennen kevättä?
Taitaa olla paras ratkasu työntää pyörä suoraan laivasta ulos ja pakettiautoon...
Sinun pitäisi tehdä tullille käyttöönotto ilmoitus ENNEN käyttöä. Eli siellä satamassa.
Kyllä se käyttöönottoilmoitus pitää tehdä:En oo muistanut lukea tätä ketjua hetkeen, mutta käyttöönottoilmoitusta ei tarvitse tehdä jos et ota pyörää käyttöön vaan siirrät sen paikasta A paikkaan B ( esim. satama -> kotiosoite ).Niin... Tää on just se mitä meinasin, voiko tota tulkita niin, että jos ajan satamasta kotiin, lain mukaan mun tarvitsee tehdä se ilmoitus 5 päivän sisällä. Vaikkein ajaisi pyörällä ennen kevättä?
Sinun pitäisi tehdä tullille käyttöönotto ilmoitus ENNEN käyttöä. Eli siellä satamassa.
Eli hae satamasta siirtolupa jos tuo saksalainen siirtolupa ei täällä kelpaa.
Jos teet käyttöönottoilmoituksen nyt, niin voit alkaa odotella verolappua kotiin ja katsastuskin pitää aloittaa 5 päivän kuluessa.
Antaako Tulli siis väärää tietoa vai onko ajaminen tai ajamalla siirtäminen eri asia. Tuosta alla olevasta ohjeistuksesta minä ymmärrän niin että ajaa saa kunhan TEKEE AUTOVEROILMOITUKSEN VIIDEN PÄIVÄN KULUESSA, olenko ymmärtänyt väärin?Jos siirtää verottoman auton/pyörän paikasta toiseen niin ei tarvitse tehdä käyttöönottoilmoitusta.
Toki laitteen pitää olla tieliikennekelpoinen, itselle tuli siirtolupalappuun päivämäärän ja reitin lisäksi tieto: Siirto maahantuontipaikalta kotiin.
Käyttöönotto ja autoveroilmoituksen tein vasta useamman kuukauden kuluttua.
Kyseessä on siirto, eli mitään muuta ajoa ei saa ajaa. Jos/kun laitteella ei ole liikennevakuutusta niin sen saa tuohon siirtolupaan ostaa pieneen lisähintaan ja vakuuttajana on liikenneturvakeskus tms..