• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tulipahan tavattua motoristi, isolla M:llä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiJuKo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voin kyllä kuvitella pyörän ulkonäön. Hyvä että jotkut jaksaa ajaa noilla vanhoilla ajaa. Luulis kyllästyvän kun aina ajaa samalla. " kesää samalla pyörällä on jo pitkä aika. Mutta ei siinä, kyllä jätkä pisteet saa kun on jaksanu ton verran jo rullata.
thumbs-up.gif
Viimeinen osamaksulappu vieläkin maksamatta ? Saapahan ainakin ajaa omalla mopolla eikä rahoitusyhtiön
biggrin.gif

Siinä mielessä ymmärrän Scuubaa, että motoristeja on aika vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen muuten kuin sekuntikellolla tai kilometreillä ja noiden välinen korrelaatio ei taida olla kovin vahva.

Hyvin suuri kokonaiskilometrimäärä ei takaa hyvää pyörän hallintaa tai nopeaa kierrosaikaa tai vastoinpäin.

Kaikki eivät halua ajaa pitkään samalla, mutta silti minusta saman pyörän ajaminen 36 vuoden ajan yli keskiarvokilometrein osoittaa melkoista pelisilmää, sekä uuden mopon ostajalla että jatkossa sen kuljettajalla.

36 ahkeraan ajovuoteen sattuu useimmille hyvistäkin kuljettajista ainakin yksi tilastotappio.

Käsi ylös kuka muu on ajanut noin pitkään kolaritta? Mulla on laskurissa jo 2 kesää ilman lunastusta ja jos näin hyvin jatkuu, niin mulla on 81 syntymäpäiväkseni vuonna 2040 aika paljon ajettu Pannari jota en tosin itse ostanut uutena
shaun.gif

Jos pitää itse ajaa ne 36 vuotta, niin sitten ei mulla taida enää aika riittää, koska .ORG tulee ja ottaa vanhukselta kortin pois
ghostface.gif

Ei taida tuuttikuskia paljoa scuuban rispektit kiinnostaa eli aika turhaa jauhamista.

Ketä muuten yleensäkkään rispekti kiinnostaa? saako sillä lisää pituutta tai ilmaiset sapuskat mäkkärillä? Alennusta vakuutusmaksuista?

"Rispekti" alkaa sanana olla suunnilleen yhtä koominen nykyään kuin "katu-uskottavuus". Mut kyllä se ihan kunnioitettavaa on että on ajanut liki puoli miljoonaa ylipäätään ja vielä yhdellä pyörällä.

Mulla seitsemäs ajokausi omalla pyörällä menossa, viides pyörä ja kilometrejä vähän vajaa 70tkm, eli saan 400tkm rikki tällä menolla vuonna 2041, jolloin ikää on 69v. Ja jos pyöränvaihtotahti pysyy samana, niin silloin on alla 29. mopo.

Mutta ei se yhdellä mopolla kaiken ajeleminen mullekaan sopis. Vaatimuksetkin vaihtelee, jossain elämäntilanteessa tarvii 2-päällä kapasiteettia ja pitkänmatkan tavaratiloja, tällä hetkellä taas en tarvitse. Ja elämä on sitä varten että se eletään, ja kaikkea kokeillaan.
thumbs-up.gif

Noh, mä olen ostanut kaks jo valmiiks kaadettua pyörää.
Ni ei ole tarvinnut kolaroida itse.
Viisas pääsee vähemmällä?

Back