• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tuleeko Latviasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombouser
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iltapäivälehtien kuumottamana alkoi kiinnostaa vähän etäisempien heimoveljien käytettyjen mopojen kaupat. Ja aika edullisilta tuntuvat. Vaan miten on, onko kellään kokemusta, toimiiko, tuleeko ja onko mopot asiallisissa kuoseissa?

Ryan ja Baltic air veis halvalla Riigaan ja parissa tunnissa töräyttäs itte Tallinnaan. Vai hä?

Ainut maa juuroopassa jossa mun pyörä meinattiin varastaa, pelastajaksi osoittautui Abussin lukko kunnon ketjun kera! Olis varmaan ollu myytävänä sen jälkeen.
biggrin.gif

Tulin tässä perjantai iltana Latviasta ja tuliaisina oli uusi Honda VFR 800 matkassa.Tekemistä riitti siellä päässä että sai siirtokilpiin mutta onneksi se järjestyi päivän aikana.Liikkeen palvelussa on kyllä parantamista. Vähän oli sellainen tunne että rahat pois ja näkemiin.Uuden pyörän hinnaksi tuli 6900€ jippii!!!.
buttrock.gif
062802moto_prv.gif

Tuossa kannattaa tutkia ruotsin pankin omistuksessa olevia pyöriä ja autoja.Todellakin halvlalla näyttäis lähtevän. Latviasta siis, miksei virostakin.

VFR 800:n veropäätös tuli tänään ja maksettavaa tuli 3600€.
Eli huomattavasti edullisempi kuin suomesta ostettuna.

Jos vain pokka kestää ajella, ruotsalaispankilta Riiasta Hummeri
vaikkapa vetoautoksi 20.000 €, Suomessa 90.000 ? Rekisteröi-
dään meillä kuorma-autoksi, joten tuskin siitä veroakaan menee,
bensaa kylläkin. Mietinpä firmallekin, mutta tuskin asiakkaat tie-
tävät, että on halvempi kuin nykyinen Fiat. Saattaisivat työt lop-
pua, kun liian "hyvin" menee. Tuskin siellä pankin pyöriä pahasti
on, enemmänkin noita edellämainittuja ja Porscheja ym. kalustoa.
Virolaiset ovat jo hakeneet halvemmat pois kuleksimasta ja myy-
vät niitä Suomeen ihan kivalla profitilla.

Eli uusi candynpunainen 2008 ABS malli. 10500 tuli hinnaksi katsastus 90€.Osoite netissä on honda-moto.lv.Siinä ei ole hinta vielä ilman alvia.(9600€ ABS) Nettona sain sen hintaan 6900€ suoraan kaupasta hain.

Meikäläisen käytetty Ducati lähti liikkeestä nimeltä

http://www.motofavorits.lv/

Hyvät on nettisivut, kaveri nimeltä Gatis Panavs (taitaa olla toimari) vastasi jokaiseen meiliin parin tunnin viiveellä (virka-aikana) ja homma toimi kuin junan vessa. Mikä parasta, jos ei halua ajaa itse, kaverit ravaavat kahdesti viikossa Vantaalla hakemassa HD-kamaa, joten rekassa tulee myös kätevästi (lue:edukkaasti) muutakin.

Heilläkin on pankin pyöriä, seka uutena ainakin Suzukia, Yamahaa ja HD:ta.

Ja tää ei ole sen kummempi mainos, olin vaan itse tyytyväinen niin palveluun, hintaan, että itse tuotteeseen, jonka sain.

Rok et rol

Eli uusi candynpunainen 2008 ABS malli. 10500 tuli hinnaksi katsastus 90€.Osoite netissä on honda-moto.lv.Siinä ei ole hinta vielä ilman alvia.(9600€ ABS) Nettona sain sen hintaan 6900€ suoraan kaupasta hain.
Loistavaa, aika karu sanoma!
Taitaapa kannattaa kärryllä mennä hakemaan, kun vertaa siihen millä hinnalla verottoman kisa-aihion saa mistään suomessa?
Mitens maksupuolen hoidit? Käteisellä vai siirtona?
/z

edit1: vois tietty kysellä suoraan mutta mitään tietoa paljonko veroton netto on tollaselle pyörälle bike worldistä ja/tai ee-speediltä?
edit2: pistinpä sitten Latvijan Hondalle kysymystä myyks ne pohjosen poroille mithän.
edit3: "Eu-tukkuri" näyttää pyytävän juuri nyt verottomana: GSRX1000-08 ~8000€, ZX10R-09:stä ~8500€, R1-09 ~10000€.

Maksoin siirtona. Laittoivat pyynnöstä ulkomaanpankkisiirron (sepa) ja netissä maksoin. Käteisellä ois kaikkein kätevin, mutta tällä kertaa näin.

Itseä alkoi kanssa kiinnostamaan kovasti noi Latvian pyörät. 1000rr bleidi maksoi 14000 ja risat siis uusi.Ja onko porukalla hyviä myyntipalsta osoitteita Latviaan??

Eipä niitä halvalla saisi jollei kupla olisi puhjennut. Tänään tuli uutta tietoa sieltä, näyttävät devalvoimalla panevan svedupankit kuseen oikein kunnolla.

Tässä mun tapaus..ja tiedoksi kaikille, ettette joudu samanlaiseen tilanteeseen, kuin itse olin....autoverohakemukseni laitan vireille vasta kun olen Suomessa saanut poikkeusluvan, jonka hakemuksen jätin jo. Kerran peruttu autoverokäsittely on laitettava uudestaan vireille ja todennäköisesti veroineen 4500 km ajetun pyörän hinta asettuu samoihin kuin uusi 2 vuotta nuorempi malli täältä ostettuna, eli suomex sanottuna "paskat" kaupat!
-----------------------------------------------------------
Ostin nettimoton kautta pyörän Virosta. Myyjänä oli virolainen yritys, jonka omistama pyörä on. Pyörää myytiin -08 mallina ja se oli rekisteröity Virossa uutena 6.3.2008 sekä oli siellä normaalisti liikenteessä.

Katsastus ja rekisteröinti Suomessa tyssäsivät seikkaan, ettei pyörälle oltu haettu Virossa poikkeuslupaa (häntälupa), jolla poikkeuslupapaperilla myös Suomessa automaattisesti saisi poikkeusluvan rekisteröintiin täällä.

Viron viranomaiset olivat laittaneet pyörän siellä rekisteriin sen sertifikaatti-paperin perusteella, jossa luki, että pyörä voidaan rekisteröidä EU-alueella 2007 vuoden jälkeenkin, koska päästönormit olivat muuttuneet 2008 vuoden alusta. Pyörä oli kuitenkin 2006 mallia ja Japanista toimitettu Riikaan, josta se oli tullut uutena Viroon ja myyjä ostanut sen siellä kaupasta.

Ostaessani sen EU-alueelta ja saatuani kopiot alkuperäisestä rekisteriotteesta sekä pyörän sertifikaattipaperista kuvittelin kaiken olevan kunnossa,kun pyörä oli rekisterissä kuitenkin EU-alueella, mutta eipä ollutkaan, koska homma tyssäsi Suomessa vaadittavaan poikkeuslupapaperiin. Suomen viranomaisille ei tuo sertifikaattipaperissa ollut tieto riittänyt vaan he vaativat nähdä Virossa myönnetyn poikkeuslupapaperin tuolle pyörälle.

Puolentoista kuukauden kovan väännön jälkeen myyjä sai hankittua Viron ARK:sta vihdoin paperin, jolla rekisteröinti täällä onnistuu. Sitä en tiedä miten se paperi sieltä saatiin, mutta ei hirveästi kiinnostakaan.

Jälkiviisaana ainoa keino olisi ollut mennä heidän ennen kaupantekoa lähettämiensä asiakirjojen kanssa katsastustoimistoon täällä ja pyytää heitä siellä selvittämään riittävätkö esitetyt paperit rekisteröintiin Suomessa. Sillä olisi estetty tukku harmaita hiuksia omassa päässä.

Onneksi myyjänä oli virolainen yritys, joka toimi rehellisesti ja jos en olisi paperia saanut, hätävarana olisi ollut ostaa AVK:n huutokaupasta kolaroitu runko, johon palikat olisi voinut vaihtaa, ja sitä kautta saada laillinen pyörä rekisteriin täällä. Luulen, että yksityisen kanssa tehty kauppa olisi johtanut rahojen menetykseen ja pyörän omistukseen, jolla ei voisi ajaa Suomessa.
------------------------------------------------------------

Ostaessani sen EU-alueelta ja saatuani kopiot alkuperäisestä rekisteriotteesta sekä pyörän sertifikaattipaperista kuvittelin kaiken olevan kunnossa,kun pyörä oli rekisterissä kuitenkin EU-alueella, mutta eipä ollutkaan, koska homma tyssäsi Suomessa vaadittavaan poikkeuslupapaperiin. Suomen viranomaisille ei tuo sertifikaattipaperissa ollut tieto riittänyt vaan he vaativat nähdä Virossa myönnetyn poikkeuslupapaperin tuolle pyörälle.
Tää on kyllä ollut aika tilanne... tuohon pommiin olisi varmasti mennyt suurin osa ostajistakin.
Tiesitkö tuossa vaiheessa että kyseessä oli vm. 2006 (oliko vielä päästöiltään Euro3?) pyörä, se olisi voinut vähän herättää ajatuksia siitä, että miten se on saatu vielä 2008 rekisteriin.

Onhan tuo ollut aika vääntöä sen pyörän kanssa, en todellakaan tiennyt noista muuttuneista päästönormeista vuodelle 2008, sain tarvittavat asiakirjat, mitä pyysin tullin ohjeiden mukaan ja koska pyörä oli rekisterissä jo EU-maassa, olin vakuuttunut, että kauppa olisi saletti, ja pyörä ajoon. Pyörän katsastus täällä tyssäsi siihen, kun erillistä häntälupapaperia ei Virosta ollut tullut. Menetin 197€, kun vaadittua paperia ei tullut kuukaudenkaan kuluessa katsastusyrityksestä ja nyt maksetaan taas sama summa uudestaan, kun vien pyörän uudelleen katsastuststoon. Pyörällä on  kolmen kuukauden väliaikainen ajolupa Suomessa.

En millään voinut tietää tuollaisista koukeroista, eikä mun kaveritkaan tienneet, kun keskusteltiin ennen kaupan tekoa tuosta pyörästä.

Pyörää myytiin 2008 mallina ja kun Sumekon kautta selvitin asian myöhemmin, se olikin 2006 mallia ja toimitettu Japanista suoraan Riikaan. Sumekolle tuosta selvittelystä täysi kymppi ja muutenkin sain sieltä asiallista palvelua, vaikkei pyörä ollut tullutkaan heidän kautta.

Virolainen myyjä ei varmasti itsekään tiennyt tuon pyörän taustoja.

Eiköhän runkonumerosta selviä mikä vuosimalli on kyseessä kun on ostamassa pyörää? Minkä merkkisen pyörän ostit?

Back