• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

trumpan vaihdelaatikko vikoja ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja en-249
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro!Ostin tässä hiljattain Upouuden Tiikerin.Kerkesin ajaa aika tarkalleen 1800 km ku rupes tapahtumaan.Ekaks ei meinannu lähtee ykkönen pois päältä,ja kun sain ykkösen irti ja kakkosen päälle niin kakkonen ei meinannu lähtee pois päältä,3,4,5,6.Toimii ihan OK.Aattelin vaan kysellä onko kellään muulla ollu vaihteisto ongelmia.Uuden Tigerin/SpeedTriplen/Sprintin kanssa???

No eipä taida olla!

Omalla Trumpalla tuli rullattua kesän aikana 10500km ja vaihteet toimi moitteetta.
Omasta mielestäni vaihdelaatikko ei ole ehkä kaikkein pehmeimpiä vaan semmoinen "mekaanisen raaka", mutta hyvin se on toiminut. Välillä vaihteet kolahtelee päälle mennessään enemmän ja välillä vähemmän.
Muutaman kerran taisi olla jotain takkuamista että ei olisi haluttu vaihde mennyt päälle, mutta jo toisella yrittämällä meni. Nämä siis joitain yksittäistapauksia mitä on sattunut tuon 10tkm aikana, eli en vielä puhuisi tyyppiviasta  
wink.gif

Voisiko olla vika vaihteen siirtäjässä?
Maahantuojalle vaan, takuun piikkiin menee.

Omassa pyörässä vaihteet(ja kaikki muutkin) on toiminut moitteettomasti, mutta mulla onkin eri malli...

Moro!Ostin tässä hiljattain Upouuden Tiikerin.Kerkesin ajaa aika tarkalleen 1800 km ku rupes tapahtumaan.Ekaks ei meinannu lähtee ykkönen pois päältä,ja kun sain ykkösen irti ja kakkosen päälle niin kakkonen ei meinannu lähtee pois päältä,3,4,5,6.Toimii ihan OK.Aattelin vaan kysellä onko kellään muulla ollu vaihteisto ongelmia.Uuden Tigerin/SpeedTriplen/Sprintin kanssa???
Aloita helpoimmasta ja tsekkaa että vaihdepolkimen linkkivivuston nivelistä ei ole mikään nivelpallopultti löysällä ja putoamaisillaan.

Omassa Triplessa oli joskus tuo toinen nivel löysällä ja vaihteet vaihtuivat hyvinkin nihkeästi kun polkimen liike heilutti vain pulttia jengassa eikä sitä laatikon puolen vipua juuri ollenkaan.

Tuo vika korjautui turauksella kierrelukitetta.

itsekin olen kuullu ns tyyppi viasta joka muistaakseni on havaittavissa ensin pienenä väljyytenä vaihteen siirtäjässä ja sitten tippuu joku pultti jonnekin ja sit rupee tippumaan rattaiden palasia ja sillai... tsekatkaa se väljyys kaikki mars mars...

Kuulostaa samanlaiselta "ominaisuudelta", joka mulla oli -03 Speed Triplen kanssa (=955 mylly). Vaihteisto oli epämääräinen n. tuhannen kilsan jälkeen. Mulla kävi joskus liikkeelle lähdetteässä niin ettei kakkosen jälkeen löytynyt suurempia vaihteita. Piti hiljentää vauhtia laittaa ykkönen takaisin pesään ja sen jälkeen laittaa uudelleen suurempia vaihteita sisään.

Tätä takkuamista ei tapahtanut aina, ja kilometrien myötä vaihteisto alkoi toimimaan moitteetta; laatikko alkoi toimimaan kunnolla joskus 3tkm:n jälkeen. Ajoin Triplellä kaikkiaan n 35tkm, eikä näitä ongelmia esiintynyt tuon n 3tkm:n jälkeen.
Ajoin myös aika orjallisesti sisäänajoperiodin tehtaan suosituksen mukaisesti, eli rajoitetut kierrokset aina 1600km:ään asti.

Aattelin vaan kysellä onko kellään muulla ollu vaihteisto ongelmia.Uuden Tigerin/SpeedTriplen/Sprintin kanssa???
Mulla on -03:n Speed Triple ja olen sillä rullallut n. 25tkm. Sen olen huomannut, että käytetyllä moottoriöljyllä on suuri vaikutus vaihteiston toimintaan... Sama homma emännän 600cc -04 hornetissa.

Hornetti vietiin jopa kerran vaihteiston takuukorjaukseen kun ei menny kunnolla vaihteet päälle (öljynä muistaakseni Castrollin GPS), sit kun siellä vaihdettiin hondan GN-4 öljyt, niin johan toimii jouheasti.

Triplessä parhaiten toimii Valvolinen Durablend, Castrollin GPS toimi kohtuullisesti ja muistaakseni Motulin öljyllä ei toiminu kovinkaan hyvin. Ero on siis selkeä..

Eli onkos sulla koska vaihdettu rasvat ja mitä rasvaa on koneessa nyt?

- T -

Kannattaa katsella, että kytkin on hyvässä säädössä. eli klappia pitää olla reilusti vaijerikytkimessä.

triumphin laatikko on vähän kankeampi kuin esim hondissa. Trumpan laatikolla kaikki menee sujuvasti kun vaihtaa nopeasti. jos vaihtaa hitaasti, niin homma on aina kankeaa verrattuna japseihin.

Moottorissa oli oli sisäänajo vaiheessa.Tehtaan omat öljyt ?
Sisäänajon jälkeen vaihdettiin.Mobil Racing 4 T 15W-50 Öljyt
Eikä vaihteet muuttuneet sen paremmaks.Trumpan manuaali nimittäin suosittelee käyttämään ko,Öljyä.
smile_org.gif

Moottorissa oli oli sisäänajo vaiheessa.Tehtaan omat öljyt ?
Sisäänajon jälkeen vaihdettiin.Mobil Racing 4 T 15W-50 Öljyt
Eikä vaihteet muuttuneet sen paremmaks.Trumpan manuaali nimittäin suosittelee käyttämään ko,Öljyä.
smile_org.gif
Vaihdas seuraavaksi nuo Valvolinen kuraplendit, ihan vaan kokeeksi.. Toimii nimittäin erittäin hyvin aski noilla rasvoilla..

- T -

itsekin olen kuullu ns tyyppi viasta joka muistaakseni on havaittavissa ensin pienenä väljyytenä vaihteen siirtäjässä ja sitten tippuu joku pultti jonnekin ja sit rupee tippumaan rattaiden palasia ja sillai... tsekatkaa se väljyys kaikki mars mars...
Tota on ollu Rocketeissa... Eikä vaarallista kun huomaa ajoissa. Korjaus menee takuun piikkiin.

Back