• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Triumph tiger 660 sport

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markus41
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei!

Kuulisin mielellään kokemuksia Pikku tikrusta niin positiivia kuin nekatiivisiakin. Ja mielellään omakohtaisia ei (kuulo) puheita:) Olen miettinyt kyseisen pyörän ostoa. Minulla on ollut monenlaisia pyöriä vuosien varrella eli en ole aloitteleva motoristi. Tässä osa kalustosta mitä minulla on ollut. Yamaha fs6,Honda Blackbird, Suzuki bandit 1200/1250,Honda cbf1000,bmw r850r, Yamaha tenere,Bmw r1200rt, yms. Kura pyörähän se ei ole mutta voiko sillä ajaa maastossa ja miten matka-ajo sujuu onko esim, tuuliherkkä yms Ja tietty toimivuus olen ostamassa uutta mallia.

Vanha kysymys, mutta jospa joku hyötyisi vastauksesta. Ostin oman pikkutikrun heinäkuussa -25 noin 15000km ajettuna. Pyötä oli käytännössä uuden veroinen, sivulaukuilla. Ite olen lisäillyt puigin pleksin+lipan, navigaattorin, takatelineen ja perälaukun. Vakionopeudensäädin ja se pleksin tuki on tulossa noin ensi viikolla. Aikaisemmat prätkät on mulla olleet uusimmasta vanhimpaan KTM 1290 sas, Yamaha FJR, Yamaha fz6s, Suzuki 1000dl, Honda 1100xx, Honda cbr600f ja Honda 500cb. Toisena kakspyöräisenä mulla on Hondan 300cc skootteri millä ajelen t-paita päällä kauppaan. Kilsoja kaikkiaan >150000. Pikkutikru ei ole kurapyörä, mutta kesämökille on mukava ajella sillä metsäautoteitä ja kyläteitä. Myös touring onnistuu, pisin päivämatka taisi olla viime kesänä noin 900 kilometriä. Ajetttavuudeltaan tietysti ktm:n verrattuna kevyempi, tehottomampi mutta paljon miellyttävämpi erityisesti liukkailla ja märillä pinnoilla. Käyntiääni miellyttävä ja moottorin luonne kiltti. Edullinen huoltaa ja polttoaineenkulutus kohtuu pieni. Ajaessa ei ole yhtä tuulikerkkä kuin ktm, mutta ei toki fjr tasoakaan. Ainakin pari kesää vielä mennään tuolla!

Back