Suht. matalalla istutaan(?). Itse kokonaiset 172cm persjalkaista pituutta ja silti jalat yltää kantapäitä myöten maahan...
T-bird on hieman yläpainoinen vrt. esim. Bonneville, mutta sen huomaa vain paikoillaan liikuteltaessa. Etujarru voisi kyllä olla parempi kaksi päällä liikuttaessa. Takanen menee lukkoon hieman liian helposti. Jousitus voisi olla parempi/säädettävämpi.
Sport -mallissa tuplalevyt edessä, ja jousitus säädettävä. Ulkonäöllisesti häviää perusmallille 6-0, mutta tämähän on makuasia.
Mua ei vaan napannut musta kone ja kelta/musta, oranssi/musta -väritykset...
Muistaakseni -99 mallisissa oli jo Keihinin alipainekaasarit, joka lienee ollut selkeä parannus edellisiin Mikuneihin. Samalla hävisivät "rajoittavat" kaasarikumit. Selkeä "huononnus" oli satulan/penkin kiinnityksen muuttuminen sivusta avattavasta ja lukollisesta hankalasti avattaviin kahteen kuusiokoloruuviin takana...
Pitkävartinen, pallopäinen 6mm:n avain on ihan must, olettaen, että haluaa säilyttää hermonsa...
Mulla oli pyörä just keskiviikkona 30tkm huollossa, ja kustansi 339€. Sis. 3,2 h töitä, öljyt ja suodattimen, etujarrupalat ja keulaöljyn lisäyksen perustarkistuksien lisäksi...
Normi huoltoväli on 10tkm välein. 20, 40, 60tkm jne. kohdalla tehtävät huollot ovat hieman kalliimpia. Laskut löytyy kyllä kotoa; 20tkm:n huollon lasku on joulukuulta 2005, mutta €uromäärää en muista.
Nyt pyörällä on takana siis 30tkm, ja mitään ongelmia ei ole ollut. Öljynpaineen anturi meni tosin takuuseen, mutta muuta ei. Nollakeleillä metallitankki saattaa kondensoida vettä, mutta jäänestolla tästäkin on selvitty...
Parannuksia olisi kyllä mielessä; kuten kuusimäntäinen puristin eteen, Progressiven jäykemmät jouset eteen, Hagonin säädettävä taakse ja hieman suorempi tanko
Pyörä on klassisen kaunis, enkä halua luopua siitä koskaan! Tai, no ehkä pakon edessä, mutta toiseen en sitä vaihda...!
Edit: Lisään, kun luin alkuperäisen tarkemmin:
Pitänee arvonsa suht. hyvin(ei tehty enää 2003 jälkeen, Sport oli vielä myynnissä 2004). Varmatoiminen peli. Tehoa n.70hv, sportissa samalla koneella ja samoilla kaasareilla 80hv(?). Vääntölukemia en muista, mutta Kuukkeli auttaa tässäkin onkelmassa...
Vanhempaan perusmalliin sai helposti tuon 10hv:n lisäyksen vaihtamalla rajoittavat kaasarikumit ja laittamalla Trumpan omat offroad -pöntöt. Samaan koneeseen perustuvista (huom!)vanhemmista Tridentistä/Tigeristä/Speed Triplestä saa näppärästi "viriosia", jolla saa heposet sataan ja päällekin... Tällöin pyörän luonne muuttuu jo ihan toisenlaiseksi, eikä laisinkaan minun makuuni. Pyörä on parhaimmillaan leppoisella 60-100km/h loivilla mutkateillä, ilman vingutuksia...