• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tourinki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tiedoite !

PK-ajelujen suuren kysynnän ja rajatun tarjonnan takia

Olemme saaneet valikoimiin lisää letkaajeluita.

Uusi ja innokas jäsen goza-G aloittaa joka sunnuntaiset

Tourinki ajot jo varmaan nyt Sunnuntaina  
062802jumpie_prv.gif

Innokkaat perämieskokelaat voivat olla häneen yhteydessä jotta goza-G saa luottomiehet koulittua omiin ajoihin.

goza-G valoittaa teille ajojensa ideaa , mutta ajatus on leppoissaa ajelua Eteläsuomen upeilla poluilla.

Sopii loistavasti niille jotka nauttivat rauhallisesta menosta ja hyvästä seurasta, aloittavat motoristitkin ovat oikein tervetulleita

goza-G laittaa kutsuja foorumille kunhan kiireiltään kerkiää

Kiitos että löytyy innokkaita tähän hommaan

Moto Org ei ole missään tekemisissä tämän eikä Pk ajojen osalta , kaikki osallistujat ajavat omalla vastuulla ja omilla vakuutuksillaan. Ja noudattaa kutsujan asettamia sääntöjä.

Hyvähyvähyvähyvähyvä.....
biggrin.gif
.
Kun porukkaa tuntuu riittävän, on ihan selviö ettei kaikki
istu samaan raamiin.
Tosiasiassa muu kuin puhdas paraatiajo ei muutoinkaan
oikein enää toimi sataa possua lähentelevän letkan kanssa.
Ei vaikka olis kuinka hyvä meininki.
Totuuden nimessä on myös mainittava, että onhan kaikki
olleet kesän aikana tervetulleita "kaikkialle", mutta "keskiluokka" on ehkä välillä mielestään ollut enemmän tai vähemmän väärässä paikassa..... jos ei muuten niin
omaan ajorytmiin ja/tai asenteeseen suhteuttaen ??

Selkokielellä sanoen: PK:t ei ehkä oikein... mutta ei kyllä ne
hitaatkaan....
biggrin.gif
.

Muutamat uudet kokeilut ovat olleet ilmeisen onnistuneita ja
rohkaisseet jatkoon. Hyvä näin.

Ainahan voi säätää välillä eri ryhmien kesken toimintaa samalle päivälle ja esim. johonkin yhteiseen kokoontumispaikkaan.
Saadaan sitten sitä "suuren juhlan tuntua" jopa entistä enemmän.

Kaikki asiat maailmassa vaatii välillä pientä säätöä...
jopa yksin yhdessä ajelu
biggrin.gif
.

Suoraan sanottuna saatanan loistava juttu. Itse yritän ehdottomasti mukaan, taas niiden aikataulurajoitusten mukaan (turhan usein rouvalla töitä viikonloppuna ja meikä gineksessä).

Uskallan veikata että homma voisi paikata sen raon jota minä letka-ajelulta tähän hätään kaipaan...

Tiedoite !

PK-ajelujen suuren kysynnän ja rajatun tarjonnan takia

Olemme saaneet valikoimiin lisää letkaajeluita.

Uusi ja innokas jäsen goza-G aloittaa joka sunnuntaiset

Tourinki ajot jo varmaan nyt Sunnuntaina
062802jumpie_prv.gif

Innokkaat perämieskokelaat voivat olla häneen yhteydessä jotta goza-G saa luottomiehet koulittua omiin ajoihin.

goza-G valoittaa teille ajojensa ideaa , mutta ajatus on leppoissaa ajelua Eteläsuomen upeilla poluilla.

Sopii loistavasti niille jotka nauttivat rauhallisesta menosta ja hyvästä seurasta, aloittavat motoristitkin ovat oikein tervetulleita

goza-G laittaa kutsuja foorumille kunhan kiireiltään kerkiää

Kiitos että löytyy innokkaita tähän hommaan

Moto Org ei ole missään tekemisissä tämän eikä Pk ajojen osalta , kaikki osallistujat ajavat omalla vastuulla ja omilla vakuutuksillaan. Ja noudattaa kutsujan asettamia sääntöjä.

Loistavaa
062802jumpie_prv.gif

Vaikka luultavasti jääkin väliin, mutta välivauhtiselle ajolle on mielestäni tilausta.
Itsekin vasta totuttelen jalat toisinpäin ajeluun, ja olenkin lähes nyyppä siinä lajissa
wink.gif

Vasta alle kymmenen lenkkiä salarakkaan kanssa...yksi älyttömän hidas lenkki radallakin
tounge.gif
.

Hyvähyvähyvähyvähyvä.....
biggrin.gif
.
---

Muutamat uudet kokeilut ovat olleet ilmeisen onnistuneita ja
rohkaisseet jatkoon. Hyvä näin.

Ainahan voi säätää välillä eri ryhmien kesken toimintaa samalle päivälle ja esim. johonkin yhteiseen kokoontumispaikkaan.
Saadaan sitten sitä "suuren juhlan tuntua" jopa entistä enemmän.

Aivan hemmetin hieno idea!

Ensi kesälle voisi vaikka pistää pohdintaan, jotta PK-letka...Hitaat, T-ajot, Turku-miitit, yms. pysähtyisivat juhlistamaan samalle stopille toooosi isona porukkana. Makkaranpaiston merkeissä, tai kahvittelun, tai piknikin.
Varmaan talven aikana voisi hautoa ideoita
tounge.gif

Kaikki ajaisivat oman tyylisensä lenkin samaan pisteeseen, samaan aikaan.

Porukkahan on mitä mainiointa, sen mitä on ehtinyt tutustua.

Jep mä sain nyt jonkun ylennyksen kun kerran olin niin innokas ja työnsin nokkaani joka paikkaan.
omg.gif

Mutta siis hieman omia ajatuksiani tästä tulevast "tourinki" hommasta:

Olen itse ajanut eniten nimenomaan matka-ajoa tai sitten päiväreissuja vaihdellen muutamasta kymmenestä kilsasta pariinsataan... Olen aina (lähes aina??) yrittänyt pitää mielessäni sen että tarvitsen elantoni hankkimiseksi sitä pientä punaista muovilätkää joka lompakossani majailee -eli ajan autoa ammatikseni ja jos kortti otetaan lepäämään loppuu samalla tulotkin.
Se ei ole tarkoittanut sitä ettenkö ajaisi yli tikkarin, mutta kylläkin sitä että olen oppinut pitämään ylitykset "järkevinä" -jos nyt sellaisesta voi yleensäkään puhua?!
Vauhti tulee siis olemaan ihan reipasta monien autoilijoiden mielestä, mutta PK-vauhtiin tottuneille varmasti tylsää ja liian unettavaa...
sport05.gif

Toivoisin kuulevani mielipiteitä varsinkin reissujen kilometrimääristä ja tietenkin kaikesta muustakin saa avautua!
Psykopaa... eiku psykiatriksi en kuitenkaan kenellekään ala!!

Niin ja vapaaehtoiset innokkaat peräsimet pliis laittakaa privaa!

Jos meinaat tulevana sunnuntakina jotain, niin tsekkas T-makkara. Vois olla käymisen arvoinen paikka. Paa mietintään.

Turkumiitinkissä, jossa oltiin PK-porukalla mukana samssa paikassa, niin olisko ollu yhteensä n. 30. Noo roplem. Hieno paikka.

Voin tulla sulle perämieheksi sunnuntaina jos ei löydy ketään koulutettavaksi. Ja jos löytyy niin voin kertoo hommasta sen mitä olen Sikiltä oppinut
Sää ja
blobsilly1.gif
varauksella ja omalla vastuulla  
biggrin.gif

Vauhti ja matkan pituus kuulostaa hyvältä, ja vielä kun veturi lähtee ihan naapurikylästä niin tämähän on loistohomma!
tounge.gif

Vauhti ja matkan pituus kuulostaa hyvältä, ja vielä kun veturi lähtee ihan naapurikylästä niin tämähän on loistohomma!  
tounge.gif
Matkan pituus? Mikä matkan pituus, ei mistään kilometreistä puhuttu viel mitään... Noo ei vaiskaan leikki sikseen, vois vetästä vaikka 280 kilsaa ens sunnuntaina -esimerkiksi...

Mielipiteitä pituuksista ym. kyselit aiemmin. Toi pituus kannatanee laskea n. 60km/h keskinopeuden mukaan, jolloin tommonen 240km lenkki vie sen neljä tuntia. Jos on paljonkin pidempi, niin sit menee vaan pikkusen myöhäisempään. Aloitusajaksi ehdottaisin aikaisintaan klo 12:00, sunnuntai kun on, ja jotkut(minä) ainakin haluan tuolloin nousta ns. rauhallisesti sängystä ylös, syödä hyvin aamiaisen jne.
nixweiss.gif

tounge.gif
Matkan pituus? Mikä matkan pituus, ei mistään kilometreistä puhuttu viel mitään... Noo ei vaiskaan leikki sikseen, vois vetästä vaikka 280 kilsaa ens sunnuntaina -esimerkiksi...

Jaa, ajattelin että pituudet on tätä luokkaa:
(goza-G @ Elo. 31 2010 sanoi:
Olen itse ajanut eniten nimenomaan matka-ajoa tai sitten päiväreissuja vaihdellen muutamasta kymmenestä kilsasta pariinsataan...
tounge.gif

Hyvältä kuulostaa tuo 280km, kuhan jää alle 400km ni kaikki käy.  
biggrin.gif

Onko tämä yhtä rauhallista ajelua kuten eräs toinen nimeltä mainitsematon..? Tuossa kun tänä kesänä kerran kävin, niin totesin jälleen, ettei ole oikein mun juttu.
Kiire ei saa olla, mutta kun peräpäässä ajellessakin joka ainoalla pätkällä Bemun keskinopeusmittariin jäi lukemat +- 60 km/h. Ainakin minun mielestä moinen on hieman turhauttavaa ja puuduttavaa..

Onko tämä yhtä rauhallista ajelua kuten eräs toinen nimeltä mainitsematon..? Tuossa kun tänä kesänä kerran kävin, niin totesin jälleen, ettei ole oikein mun juttu.
Kiire ei saa olla, mutta kun peräpäässä ajellessakin joka ainoalla pätkällä Bemun keskinopeusmittariin jäi lukemat +- 60 km/h. Ainakin minun mielestä moinen on hieman turhauttavaa ja puuduttavaa..
Sanotaan nyt vaikka näin, että esim. PK ajoissa isolla porukalla jos meinaa saada ton keskinopeuden, niin siinä pitää ajaa vähintäin aina tikkari ja pikkusen ylikin. Tuossahan on tietysti tauot mukana. Tossa viime torstaina tsekkasin ajoajan keskinopeuden PK:lta 30 pyörää letkassa ja oli mulla n. 69km/h, ja ei menty peräpäässäkään ihan hissutellen, eli ei siinä maisemia kerenny tutkaileen hirveesti. Eli tuo minun aikaisempi viesti oli ehkä hieman harhaanjohtavasti kirjoitettu. Sorry.

Huomenna illalla (myöhään) tulee sitten ensimmäinen "virallinen" kutsu ensimmäiseen TouRinkiin.
ja kaikki tulee innokkaana sitten mukaan!!
062802jumpie_prv.gif

Hemmetin hyvä idea. Tässä sitä onki tultu mietittyä noiden kahden välimuotoa..hyvä että kokeneemmat on polkassu asian käyntiin. Messissä siis kunhan kynnelle kykenee.

Tämä jää väliin, makkaratulia sytyttelemässä.
Tai ainakin katsomassa sitä sytyttämistä; sorateitten kautta ehkä jopa
tounge.gif
biggrin.gif

Tälle kyllä taitaa olla tilausta, toivottavasti ensikesänäkin järjestetään.

Back