• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TouRinki "WappuMarssi" su 1.5.2016 klo 11.30

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Jos sitä simaa ei lipitetä liikaa ja jos yo-lakki on säilynyt suht siistinä niin ajetaan oma WappuMarssi idän suuntaan jooko?
Lähtö Jpään ST1 klo 11.30
Ajetaan n. 315km ihania Wappuserpentiini-mutkia! Reitti sisältää 3,7km + 4,0km soraa.
Syödään naminami ruokaa puolenmatkan jälkipuolella. Ja palataan kehä III tuntumaan joskus klo 18 aikaan. Taatusti mukava reissu! Sade-ennusteita tarkkaillaan su-aamu 9.30 mennessä.
Ilmottauduthan tässä ketjussa jos lähdet mukaan!

Minäpä tartun pyörää sarvista ja tuun mukaan! Pääsen vähän tutustumaan porukkaan ja ottamaan oppia mestareilta:thumbup:

Fredde_V sanoi:
Ah jees, tietenkin. Joo, no Porkkalanniemi meni tänään tikkari + alv, mutta varmaan paras ottaa vähän fiiliksiä renkaisiin yksin. :) Käy vaan tylsäksi toi yksin ajaminen nopeesti.

Mukaan vaan. Itte tulen pitää perää kauden ensimmäisenä ajopäivänä. Mulla ei oo mikään kiire mihinkään. :)

JuhaK sanoi:
Mukaan vaan. Itte tulen pitää perää kauden ensimmäisenä ajopäivänä. Mulla ei oo mikään kiire mihinkään. :)

Jess hienoa. Lähden mukaan. Jos meno menee liian hitaaks voi aina jättäytyä pois. :)

Ja todellakin... jos luitte nuo ohjeet niin risteysten merkkaaminen tarkoittaa nimenomaan sitä että jokainen voi ajaa omaa vauhtiaan... jos jää jälkeen edessä ajavasta niin tämä odottaa seuraavassa risteyksessä!

Go-Za sanoi:
Tästähän tulee oikein "vanhojen starojen" kokoontuminen:grin:

Jep, tuttuja tuntuu olevan useampi mukana.
Meikä pysyttelee poissa tästä letkasta ja ajelee omassa maakunnassa ehkä satakunnassa käynnin kera.

Tipahdin letkasta kun jäin odottelemaan takana tulijaa.:jpstyle: Nyt sitten Mäntsälässä tauolla....

En ainakaan huomannut merkkausta. Tilanne oli se, että edellä mentiin reippaasti ja pysyin mukana ihan OK, mutta takana tulija tuntui jäävän jälkeen. Yritin hidastaa jotta takana tulija saisi mut kiinni. Samalla edessä menevät menivät menojaan. Pysähdyin tien laitaan hetkeksi venttaamaan mutta kun takaa ei enää ketään tullut niin käännyin takasin päin. Aattelin että jos on vaikka kaatunut tai jotain :no:. Ajelin takasin päin siihen risteykseen missä viimeksi näin takana tulijan mutta ei ristin sielua missään :sad:

Tämä oli mun eka letka-ajo, joten ite varmaan jotenkin kämmäsin tämän :tyhmäminä:

Mutta ihan sikamakeeta oli niin pitkään kun sitä kesti :thumbup:.

PetrinMP sanoi:
En ainakaan huomannut merkkausta. Tilanne oli se, että edellä mentiin reippaasti ja pysyin mukana ihan OK, mutta takana tulija tuntui jäävän jälkeen. Yritin hidastaa jotta takana tulija saisi mut kiinni. Samalla edessä menevät menivät menojaan. Pysähdyin tien laitaan hetkeksi venttaamaan mutta kun takaa ei enää ketään tullut niin käännyin takasin päin. Aattelin että jos on vaikka kaatunut tai jotain :no:. Ajelin takasin päin siihen risteykseen missä viimeksi näin takana tulijan mutta ei ristin sielua missään :sad:

Tämä oli mun eka letka-ajo, joten ite varmaan jotenkin kämmäsin tämän :tyhmäminä:

Mutta ihan sikamakeeta oli niin pitkään kun sitä kesti :thumbup:.

Mä olin siinä yhdessä risteyksessä odottelemassa ja eka takana tulija kun meni ohi risteyksen (sinä) niin seuraaville aloin sitten huitoa. Risteys oli aika haastavassa paikassa kun nopee kohta ja muistaakseni heti nyppylän jälkeen alamäessä. Kahdelle pyörälle huitomalla sain risteyksen merkattua ja molemmat meni silti pitkäksi. Voi olla että olin hieman liian syvällä risteyksessä my bad sorry.

Kiitokset Gozalle mukavista mutkista, taas tuli uusia reittejä opittua. Letkassa vähän haastavaa pysyä mukana touring vauhdissa eli ilmeisesti tikkari ja hesan hitaat sopivampi meikäläisen kyvyille.

Merkkaaja on ollut liian kaukana risteyksestä jos sitä ei nähty. Usein jäädään jopa ennen risteystä merkkaamaan... Harmi ettei kukaan lähtenyt sun perään!
Takaisin kääntyminen on turhaa, ainoastaan jäädään odottamaan risteykseen takanatulevaa... siinä odotetaan niin kauan kunnes joku sieltä tulee tai sitten edestäpäin joku palaa noutamaan risteysten merkkaajat. (Tämä siinä tapauksessa jos takana on tapahtunut jotain semmoista ettei sieltä enää ketään ole tulossa.)
Noh, kiitokset enivei kaikille mukana päristelijöille!! Hieno sää oli kyllä!!
Kuvia täällä!
Reitti oli tämmöinen!

Viimeksi muokattu:
Kiitti Goza minunkin puolesta myös tätä kautta, nastaa oli jälleen! Harmittava toi hutiajo kyllä.
Ja hei se laama :rakastunut: , toiset ne vaan koomailee Wappuna mut nää oli lähteny kylille laamailee,
mä niiiin tarviin oman laaman!

Suzette sanoi:
Kiitti Goza minunkin puolesta myös tätä kautta, nastaa oli jälleen! Harmittava toi hutiajo kyllä.
Ja hei se laama :rakastunut: , toiset ne vaan koomailee Wappuna mut nää oli lähteny kylille laamailee,
mä niiiin tarviin oman laaman!
ehkä eniten IKINÄ harmittaa ettei ollu kuvaus päällä sen Laaman kohdalla!! Jollain on vappunaamari tai jopa vappunaamat, mutta noilla oli vappulaama!!

rodder sanoi:
Mä olin siinä yhdessä risteyksessä odottelemassa ja eka takana tulija kun meni ohi risteyksen (sinä) niin seuraaville aloin sitten huitoa. Risteys oli aika haastavassa paikassa kun nopee kohta ja muistaakseni heti nyppylän jälkeen alamäessä. Kahdelle pyörälle huitomalla sain risteyksen merkattua ja molemmat meni silti pitkäksi. Voi olla että olin hieman liian syvällä risteyksessä my bad sorry.

Kiitokset Gozalle mukavista mutkista, taas tuli uusia reittejä opittua. Letkassa vähän haastavaa pysyä mukana touring vauhdissa eli ilmeisesti tikkari ja hesan hitaat sopivampi meikäläisen kyvyille.

Eipä tällaista kannata tämän enempää murehtia, elämässä saattaa joskus tapahtua pahempiakin sattumuksia kuin tämä :;): . Otan tästä kyllä syytä omaankin piikkiini ja kokemattomuuteeni. Pitää jatkossa paremmin hieroa rähmät pois noista näköelimistä ennen Tourinkia :blink: ja olla tarkempi noissa risteyksissä.

Mutta hei, olipas sitten tosi nastaa puuhaa:cruising:, sen verran ehdin hommasta tajuta! Mahtavaa että löytyy tyyppejä jotka viitsii nähdä vaivaa ja järjestellä tällaista. Suuret kiitokset Gozalle :jippikaijee: ja kaikille osallistujille. Toivottavasti hyväksytty mut jatkossakin osaksi letkaanne!

Back