• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TouRinki (Ruåtsalainen) su 8.5.2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Enpä tiedä kannattaako mun yksinään valitella mutta porukalla se vois olla tehokkaampaa. En kyllä itse tunne tulleeni oikein kohdelluksi kun kysyessäni en saanut vastausta siihen että mikä oli mun nopeus kun kerran mahdotonta sanoa letkasta että mikä nopeus oli kenenkin..ärsyttävä tilanne..

Eli mielestäni olis oikea homma se että kelleen ei sakkoa kun ei kerran osata sanoa kuka ajo mitäkin nopeutta..perkeleen arpojat
033102ass_1_prv.gif

Hieman jäi omaankin hampaankoloon tuosta rysästä. Myönnän etten mittaria katsonut mutkassa, mutta ajoin mielestäni hitaammin kuin edellä ajava gsx-r. Ilmeisesti hänen edellä ajavalle oli tutkattu tuo 84 km/h josta varmuusvirhe 3 km/h pois? Oma nopeuteni olisi siis ollut pienempi? Päätin sitten alkaa hieman tutkia asiaa. Entinen naapuri sattuu olemaan poliisi ja neuvoi ehdottomasti valittamaan tuosta sakosta mikäli muutkin sen sai. Eli mene poliisilaitokselle sakkolapun kanssa, ilmoita että vastustat sakkoa ja kerrot perusteet eli tuo mittaustulos / tilanne jossa ei voitu suoraan sanoa juuri sinun ajaneen tuota mainittua vauhtia. Tämän jälkeen viranomaisen on neuvottava sinua miten valitus tehdään ja tekeekin sen puolestasi. Tämä valitus lähtee kyseisen tutkayksikön selvityksen alle ja heiltä tulee oma vastine sinun kertomukselle. Mikäli eivät voi todistaa esim. minun ajaneen mustalla Monsterilla juuri tuota nopeutta. Muuttuu sakko todennäköisesti rike sakoksi koska eivät voi antaa tarkkaa tutkalukemaa juuri minun pyörälle. Sakon määrä ei voi ainakaan suurentua ja maksu-aikaakin saa sen verran kuin käsittely kestää. Parempi on aina jos on todistajia ollut paikalla joilta voidaan tarvittaessa  pyytää omaa versiota tapahtuneesta. Ei siis tarvitse olla mukana valitusta tehtäessä mutta myöhemmin jos haluavat kuulla niin ottavat yhteytta (tod. näköisesti soittavat). Itse olen ainakin käytettävissä valitus tilanteessa.
Kalle Saarinen / Klaukkala O4O 7321170 / Musta monsteri
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Ot. Oli muuten elämäni kallein burgeri orimattilassa  
062802jumpie_prv.gif

Viel tarttis muutaman todistajan joka kuuli sen hemmetin vauhdin arpomisen ja sen että meillä tapana lätkästä lappua koko letkalle..

Heips. Tämä (gsx-r) tulee lappunsa kera kanssa mukaan. Ok? Laitan sinulle Suzu-U minun puh.nron privana.

Kaikki ketkä oli sunnuntai päivän lotto-arvonnassa pottia korjaamassa saa mukaan tulla ja tietenkin tien "onnekkaammalla" puolella olevat myös.

Sen verran haluan vielä tarkentaa että jos mun vauhti todistetusti mitataan ja voidaan oikeasti minuun kohdistaa niin tällästä leikkiä en alottelis vaan maksasin sakon ja thats it..mutta tää hemmetin arvonta...aika reippahan syvältä

No voi pihkura. Valittakaa ihmeessä. On meinaan ihan valtakunnallisesti erityinen tutkauspäivä toi äitienpäivä, mun vaimo sai viime vuonna tiketin tossa kolmostien ja kehä kolmosen risteyksessä, siinä kun oli silloin ja on vieläkin rakennustyömaa ja 50 rajoitus. Emäntä pukkas meneen yli 80 tossa paikassa. Se oli autolla ja todistettavasti hän, joten siitä oli turha valitaa. Oli jossain lehtikirjoituksessakin tuosta äitienpäivän tutkaamisesta. Eihän tää ketään tietty näin jälkikäteen kauheesti lohduta, mut ens vuanna sitten on hyvin muistissa. Itse ajelin mökille ja takas kundin kanssa tosi rauhallisesti.

eiks olis jo voinut kiistää autossa tuon sakon ilman et tarttee aikaa jälkikäteen kuluttaa kyttiksellä ?
nixweiss.gif
vai pitääkö siltikin sit mennä kyläilee sinne

Mitäänhän ei pidä tunnustaa ilman kuvallisia todisteita. Asiahan olisi täysin toinen, jos vetomies vetää kahtasataa poliisi takana kuvaten.

Asianomaisille lienee tänään selvinnyt että valitus tehdään syyttäjälle, ei poliisille. Ja se valitusohje itseasiassa lukee sielä sakkolapun jossain kohtaa...

Siasta kolmanteen: Juuri poliisijohtaja Iltalehdessä valitteli, ettei ole rahaa pitää töissä kaikkia nykyisiä viranhaltijoita, eli tulee resurssipulaa... Ei ehdi tutkimaan väkivalta, huume yms. varkausjuttuja kunnolla. Mutta kyllä on aikaa laittaa ne tienvarteen kyttäämään paantuneimpia rikollisia. Tottakai!!! Sieltä sitä rahaa kassaan tulee, ei jonkun narkkarin tai mummon potkijan nappaamisesta.
033102bebe_1_prv.gif

Asianomaisille lienee tänään selvinnyt että valitus tehdään syyttäjälle, ei poliisille. Ja se valitusohje itseasiassa lukee sielä sakkolapun jossain kohtaa...
Niin, ja siihen valitukseen pitää liittää kopio sakkolapusta ja vaikkapa vapaamuotoinen teksti esim:
Kiistän jyrkästi rv:n ylinopeuden, nopeuttani ei todettu lainkaan mikä oletettavasti ilmenee nopeusmittauspöytäkirjasta.
Kaikille kirjoitettiin rangaistusvaatimus yhden tai kahden mitatun nopeuden perusteella.
Jokaisen kuitenkin tulee antaa oma arvio omasta nopeudestaan.
Fiksu syyttäjä peruu valtaosan rankkareista, tai sitten asia käsitellään käräjillä jossa parikymmentä todistaa paria polliisia vastaan, niin veikkaan että kaatuu viimeistään käräjillä,
Ne joilta nopeus on pöytäkirjankin mukaan mitattu juuri oikein, joutuvat varmasti pitämään sakkolappunsa.

Back