• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TouRinki "Rollercoaster" 6.5.12

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Tarkista mp:si jarrut, jousitus ja lento-ominaisuudet...!

Lähtö: Sunnuntaina Klo 12.00 Mikkelän ABC, Espoo

Reitti: 290km, sisältäen pari pätkää jossa mp saattaa irrota asfaltista + 1 U-käännös.
n. 2,8km soraa...
(ja kyseessä EI ole se perinteinen mp:n lennätysreitti!)

Maali: Kehä III:lla n. klo 17.00
Sadetta lupailtu alkavaksi alkuillasta, ajetaan niin pitkään kuin kuivana päästään. Jotkut saattaa sitten kotimatkalla kastua.

Lue: .ORG Letka-ajon ohjeet sekä Tourinki filosofia.
Lue ja sisäistä letka-ajo ohjeet huolella! Varsinkin kohta 8. on erittäin tärkeä!

Ystävällisesti ilmottaudutko tähän ketjuun jos olet tulossa.

Viimeksi muokattu:
Jep!

mut missä on se keltainen kuvio tuosta kuvasta.....

s.png

tube68 sanoi:
Jep!

mut missä on se keltainen kuvio tuosta kuvasta.....

s.png
Se on tuolla noiden siniharmaiden epämääräisten möllyköiden takana.
Sitäpaitsi mihin me ajetaan, sinne luvataan:
nimet%25C3%25B6n1.jpg

Viimeksi muokattu:
Suzu-ukko sanoi:
Mitäs sä alottelet ?
Noh sen verran että kortin sain kolmisen viikkoa sitten. oon kerenny ajella 2000 kilsaa ja kovat ois halut päästä alottelemaan ryhmäajoja koska porukassa ajelu on aina mukavampaa :)

Kyllä aloittelija saa tulla mukaan.... muttamutta. Onko riski liian suuri jos/ kun haluat ryhmässä ajella ja muut ajaa pikkasen kovempaa kuin mihin olet itse tottunut tai mihin ajotaidot antaa myöten?
12.5. lauantaina on tuo PK-rookie, se kannattaa varmaan sun tsekata, luulisi ryhmääkin olevan melko lailla tarpeeksi!

Go-Za sanoi:
Kyllä aloittelija saa tulla mukaan.... muttamutta. Onko riski liian suuri jos/ kun haluat ryhmässä ajella ja muut ajaa pikkasen kovempaa kuin mihin olet itse tottunut tai mihin ajotaidot antaa myöten?
12.5. lauantaina on tuo PK-rookie, se kannattaa varmaan sun tsekata, luulisi ryhmääkin olevan melko lailla tarpeeksi!

Noh miltäs sellanen kuulostais että ajelis perässä ekalle tauolle ja kattelis sen jälkeen kannattaako mun jatkaa teijän mukana? Koska 12.5 en pääse PK-rookie ajoon kun oon ajelemassa viikonlopuks kuopioon.

kawasimon sanoi:
Noh miltäs sellanen kuulostais että ajelis perässä ekalle tauolle ja kattelis sen jälkeen kannattaako mun jatkaa teijän mukana? Koska 12.5 en pääse PK-rookie ajoon kun oon ajelemassa viikonlopuks kuopioon.

Kuulostaa siltä että oot tulossa TouRinkiin haisteleen meininkii.

Saattaa latujen kunto asettaa aloittelijoille myös omat haasteensa
sitä kautta, että on kovin monta huomiota vaativaa asiaa yhtaikaa päällänsä.

Vauhti.. ehkä... vaikka mennään periaatteessa ihan leppoisaa kyytiä,
letka-ajo kaikkine omine kommervenkkeineen ja siihen tosiaan
riittävästi railoja, patteja, kuoppia, painumia, pölyä ja hiekkaa.

Kokeilla kannattaa aina paitsi........ :;):

kawasimon sanoi:

Mukaan vain, mä voin tulla siihen eteen tien tukkeeks :grin:

ORG:in jäsenenä saanen ottaa kantaa yhdistyksen toimintaan liittyviin aspekteihin:right:

Mun mielestä tässä Tourinkissa (vaikkakin Go-Zan ideoima ja loistavasti toteuttama), oli ainakin alunperin ideana juuri letkeä, kaikille avoin ryhmäajotapahtuma ajopeliin, kokemukseen, vauhtiin yms. katsomatta. Eli siis nimenomaan myös "tikkarikuskeille". Jos ja kun tähdennetään, että jokainen ajaa omaa ajoaan ja repeämiä ei aleta ajaa kiinni, niin silloinhan ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Mielestäni Tourinkissa ei saa olla niin kiire ja niin pitkiä lenkkejä, ettei ehdi odottamaan kaikkia ( jos siis olen alkuperäisenä
pitämäni idean oikein ymmärtänyt).
Toivon itsekin, ettei Tourinkista ole muodostumassa liian "kilpailuhenkistä" väkisinvetoa; you know what I mean...

Laitan tämän siis täysin hyvässä hengessä ja heräättääkseni pohdiskelun, onko idea ikäänkuin huomaamatta
muuttumassa. Itse olen täysin tyytyväinen toimintaan, mutta ehkä olen ollut havaitsevani sellaista pientä "kiireenpoikasta".:D

Ryhmäajokokemusta on vaikea saada, jos ei käy ryhmäajoissa. Patteja ja muita ylläreitä teillä on muutenkin vaikka yksin ajelis.

ystävällisin terveisin

Tulisin mielelläni mukaan mutta mun täytyy ajaa rajoitusten mukaan kun äsken räpsähti kamera-auton salama mulle. Mittarinopeus 59 km/h 40:n alueella joten rikesakkoa odotellessa... edellinen tuli tammikuussa joten seuraavaa ei ole varaa ottaa. Kannattaako tulla "hidastelemaan" mukaan?

W-P sanoi:
ORG:in jäsenenä saanen ottaa kantaa yhdistyksen toimintaan liittyviin aspekteihin:right:

Mun mielestä tässä Tourinkissa (vaikkakin Go-Zan ideoima ja loistavasti toteuttama), oli ainakin alunperin ideana juuri letkeä, kaikille avoin ryhmäajotapahtuma ajopeliin, kokemukseen, vauhtiin yms. katsomatta. Eli siis nimenomaan myös "tikkarikuskeille". Jos ja kun tähdennetään, että jokainen ajaa omaa ajoaan ja repeämiä ei aleta ajaa kiinni, niin silloinhan ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Mielestäni Tourinkissa ei saa olla niin kiire ja niin pitkiä lenkkejä, ettei ehdi odottamaan kaikkia ( jos siis olen alkuperäisenä
pitämäni idean oikein ymmärtänyt).
Toivon itsekin, ettei Tourinkista ole muodostumassa liian "kilpailuhenkistä" väkisinvetoa; you know what I mean...

Laitan tämän siis täysin hyvässä hengessä ja heräättääkseni pohdiskelun, onko idea ikäänkuin huomaamatta
muuttumassa. Itse olen täysin tyytyväinen toimintaan, mutta ehkä olen ollut havaitsevani sellaista pientä "kiireenpoikasta".:D

Ryhmäajokokemusta on vaikea saada, jos ei käy ryhmäajoissa. Patteja ja muita ylläreitä teillä on muutenkin vaikka yksin ajelis.

ystävällisin terveisin

Ihan täsllaisena sivukommenttina, olin ekassa letkassa itse juuri samanlaisessa tilanteessa, noin kolmetuhatta kilometriä ja ehkä neljä-viisiviikkoa ajokokemusta.

Ei ollut hyvä idea.

Ja kyse siis EI ollut TouRingista, mutta letka-ajosta yleensä. Kivaahan se oli ja "opin" aika paljon siltä reissulta, mutta kyllä mä sitten ajoin yksikseni eka vissiin yhden kymppitonnin ennen seuraavaa letkaan uskaltamista :p Mutta mä oon vaan mä ja ei voi soveltaa toisiin!!!!

shyhander sanoi:
Ihan täsllaisena sivukommenttina, olin ekassa letkassa itse juuri samanlaisessa tilanteessa, noin kolmetuhatta kilometriä ja ehkä neljä-viisiviikkoa ajokokemusta.

Ei ollut hyvä idea.

Ja kyse siis EI ollut TouRingista, mutta letka-ajosta yleensä. Kivaahan se oli ja "opin" aika paljon siltä reissulta, mutta kyllä mä sitten ajoin yksikseni eka vissiin yhden kymppitonnin ennen seuraavaa letkaan uskaltamista :p Mutta mä oon vaan mä ja ei voi soveltaa toisiin!!!!

Hmmmm....voi olla hyvinkin, että olen siis väärässä letka-ajon soveltuvuudesta yleensäkään aloittelijoille.
No, jos kyse on aloittelijan turvallisuudesta pikemmin kuin ajon sujuvuudesta niin sittenhän pahoittelen sotkeutumista
"kettujen" neuvoihin ja suosittelen luonnollisesti noudattamaan niitä...... pahoittelen, jos ymmärsin väärin/luin huolimattomasti
:thumbup:

Back