• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TouRinki (Punk-tour) 31.7.2011 klo 11.00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sielähän se heppa ilosesti loikki ojassa kun motoristeja näki  
thumbs-up.gif
Kiiitooos! Keulalle,perälle ja kaikille siltä väliltä. Hyvä ja rentouttava setti. Vauhti (ja mutkat) oli Goza ihan jees; aina on pakko vähän kiusata.
nixweiss.gif
sport05.gif

Vähänkös nauratti kun se ohjastaja kisko niitä remmejä takakenossa; vähän sama asento ku mopo on karkaamassa käsistä
biggrin.gif

Kiitoksia ajelu seurasta.Itsellä melkein kaato jo lahnuksen shellin pihalla paikaltaan.Loppumatka sujui ilman isompia ongelmia,mitä nyt pizzan saanti hieman kesti.
omg.gif

Punk-musiikkia ei löytyny mutta sianpaskan haju löytyi moneen kertaan!
No mut hei onneksi vasta ruokailun jälkeen  
tounge.gif
No viddu! Mä avasin visiirin raittiin ilman saamiseks ku jäi hampaat pesemättä ennen lähtöä.....luulin että henki hais
withstupid.gif
Ite kiroilin sitä että tuli otettua valkosipulia pizzaan että kyllä potan sisäl gauhee valkkari löyhkä ...no se korjaantu
biggrin.gif

Juu kiitoksia van täältäkin, vaikka jouduin sattuneesta syystä luovuttaan Punkalaitumelta. Ku se lyhty väsähti, ois se kyl vissiin kestäny loputkin, mutku ei viittiny, nottei sähkötkin menny.
No himaan pääsin kommelluksitta. Vai että heppoja tiellä, heh ei ois ollu hyvä mun olla siellä, sattuipa nimittäin männä kesänä
Siuntion suunnalla seuraavaa, ajelin kohti auringonlaskua, ja näin että edessä menee traktori, ja sillä joku härveli perässä. no oikeen mtn ei nähny vasten aurinkoo, ja hässäkkä lähestyi, niin huomasin että sillä oli 2 heppaa narussa sen traktorin perässä, voi vitt... no ku olin siinä vieressä ni vastaan tuli sit autoo ku pipoo, ja jumalauta, ne kaakithan sai tietty sätkyn.
Kavioo tuli melekeen päin näköö, sentti visiiristä. Että sellasii heppoi sielläpäin.

Kiitti kaikille. Mukavat mutkat ja hyvää seuraa. Kaikki selvisivät varmaankin kotiin ilma suurempia murheita. Kuinkahan hurlidurlin lamppu kesti kotii?
062802moto_prv.gif

Jahas, näemmä kesti, olin taas hidas.
nixweiss.gif

Kiitoksia ajelu seurasta.Itsellä melkein kaato jo lahnuksen shellin pihalla paikaltaan.Loppumatka sujui ilman isompia ongelmia,mitä nyt pizzan saanti hieman kesti.
omg.gif
Nirso vaan olit se mammaha koitti sulle tyrkyttää montaa erinlaista pizzaa  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Yritti tyrkyttää kaikille sitä yhtä pitsaa, ja moneen otteeseen
biggrin.gif

Montakohan päivää se Pizza Napoli pyörii siel, ennenku kelpaa kellekään?
tounge.gif

Kiva reissu, ja tuo Pizza Dementico aiheutti vaan lisää naurua
smile_org.gif

Kiitos taas koko seurueelle mukavasta Sunnuntaipäivän vietosta. Palautin vielä kotimatkalla "lainaharakan" omistajalleen. Niin ajoa kertyi 521km

Sikviki, hyvin kesti
biggrin.gif
purkuhommat tehty, ja huomenna lamppukauppaan, ja uus walolaite kii.
<olis muuten hyvän näkönen keula ilman mitään lamppua, mut gyyt vois hermostua.

Kiitti kaikille. Mukavat mutkat ja hyvää seuraa. Kaikki selvisivät varmaankin kotiin ilma suurempia murheita. Kuinkahan hurlidurlin lamppu kesti kotii?
062802moto_prv.gif

nixweiss.gif
Tamperekin kuittaa päässeensä perille. Tuli ajettua vielä muutama mutkainen reitti (Kytäjä, Läyliäine, Janakkala, Lammintie) ja kello hilpaisi kymmeneen kun saappaat riisuin, trippimittari pysähtyi lukemaan 846 kilometriä, joka valehtelee ylöspäin varmaan viiskymppiä tms. Kyl on loppuunajettu olo tältä erää.
cool.gif

062802moto_prv.gif

nixweiss.gif
Tamperekin kuittaa päässeensä perille. Tuli ajettua vielä muutama mutkainen reitti (Kytäjä, Läyliäine, Janakkala, Lammintie) ja kello hilpaisi kymmeneen kun saappaat riisuin, trippimittari pysähtyi lukemaan 846 kilometriä, joka valehtelee ylöspäin varmaan viiskymppiä tms. Kyl on loppuunajettu olo tältä erää.  
cool.gif
Kunnioitettava suoritus. Ei voi kun kumartaa.
bowdown.gif
bowdown.gif

Joopa.... En ollut mukana.... ja toisaalta.... mitäpä se mulle kuuluu.... MUTTA !!!!

Sanotaan näin: JOKAINEN IDIOOTTIKIN, JOTA NAURATTAA KUN RATSUKKO TAI KÄRRYKKÖ PILLASTUU, ANSAITSEE "TOISEN TILAISUUDEN" AJATELLA ASIAA.

Siitä on nimittäin leikki kaukana ja hengenmeno lähellä....
niin ihmisellä kuin kopukallakin.

Ratsaillahan esim.sattuu varsin usein vielä olemaan "jonkun isin rinsessa"....... Ratsastaako sinun tyttäresi ?

Joo-o......

Eipä ollut tuo edellinen kenellekään mitenkään henk.koht.

Kannattaa kuitenkin ihan vakavasti miettiä joskus....
että mikä on hauskaa, mikä ei.

Sanotaan näin:  JOKAINEN IDIOOTTIKIN, JOTA NAURATTAA KUN RATSUKKO TAI KÄRRYKKÖ PILLASTUU, ANSAITSEE "TOISEN TILAISUUDEN" AJATELLA ASIAA.
Tätä mietin kanssa ittekin että tässä oli meillä-rastulla-ohjastajalla hengenlähtökin lähellä, tai ainakin iso vahinko. Siinä oli tilanne jossa alkoi saappaat heilumaan oikealle päin, itse aloin tarkkailla hiekan tai monttujen suhteen. Sitten vasta suunnilleen kohdalla huomasin että heppa+kärrit oli aika syvällä pientareella omasta mielestäni "melko" rauhattoman näköisenä kumpikin, sitten tilanne olikin mun osalta ohi. Ohjastajan pumppu varmaan hakkasi jonkun verran pitempään...

Se heppa kun lähtee pillastuneena, niin sitä ei kontrolloi kukaan ja se millä tyylillä ja mihin suuntaan ne kärrit tulee siellä perässä... parikymmentä pärrää kuulostaa petolaumalta hevosen mielestä (murina, ärinä, pärinä) ja sen kaikki vaistot käskee helvetisti sitä lähtemään siihen suuntaan missä se pääsee vetämään täysillä... tielle... kai...

Paras idea varmaankin olisi näissä heppojen ohituksissa vetää letka kokoon ja mennä pintakaasulla hissuksiin ohi. Toki on niin että jos hevosella liikenteessä on, niin ohjastajan olisi paras tietää mitä tekee, mutta jos unohtaa hevosen ja jostain remimstä perässä roikkuvan ohjastajan, niin kyllä se motoristi taas jää kakkoseksi sille pillastuneelle hevoselle..

Edelläpuhujia komppaan näin tiellä myös hepsulla liikkuvana. Peilejä kun ei ole niin se mopolauma tulee aika puskan takaa sekä hepalle että ohjastajalle/ratsastajalle/taluttajalle. Heppaa on vaikea siedättää kolmenkymmenen viiden mopon ohitukseen, muutama kyllä onnistuu. Hepan kanssa pyrkii kyllä mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti siirtymään tieltä kauemmas jos vaan saa siihen mahdollisuuden joten:

PLIIS:
-laske kierroksia ja nopeutta
-odota hetki jotta ratsastaja ehtii jos mahdollista väistyä alta pois
-kierrä mahd.  kaukaa
-nosta hitaasti vasta hetken kuluttua ne kierrokset ja nopeus ohituksen jälkeen
-
KOSKA:
500kg hevosen lihaa niskassa on mopoa ikävä ajaa
-hevonen säästyy jalka- yms.vammoilta tai lopetukselta
-ratsastaja säästyy sairaalareissulta tai hyvässä lykyssä siltä viimeseltä.

Motoristin maine tielläliikkujana on meistä itsestä kiinni. Harmittavan usein ratsastajana tormää siihen EVVK-asenteeseen...v---ttu,mä vaan meen  
buttrock.gif

Sorry OT...ei voinu...ku noi muutki
crazy.gif

Seuraavalla kerralla kun kohtaat hevosen liikenteessä, oli se sitten kärryjen, ratsastajan tai taluttajan kanssa, tai aitauksessa, ajattele että siinä olisi hirvi. Miten toimisit ohittaessasi pientareella köpöttelevän hirven? Jättäisitkö hidastamatta?

Massa ja pakoeläimen vaistot on pohjimmiltaan samaa luokkaa. Vaikka siinä joku nahkapiuha onkin kiinni, ei se isin rinsessa tai edes raavas ravimies sitä oikeasti pysäytä, tai edes ohjaa, jos se päättää poistua ilmansuuntaan X.

Lis. juu, OT.

Seuraavalla kerralla kun kohtaat hevosen liikenteessä, oli se sitten kärryjen, ratsastajan tai taluttajan kanssa, tai aitauksessa, ajattele että siinä olisi hirvi. Miten toimisit ohittaessasi pientareella köpöttelevän hirven? Jättäisitkö hidastamatta?

Sillä erotuksella että ohjastajan/ ratsastajan minun mielestäni pitäisi hallita se eläin tilanteessa kuin tilanteessa kun kerran menee liikenteen sekaan.
Tuo hevonen kärryjen kanssa oli ihan suurehkolla tiellä ajelulla, jossa muistaakseni 80 km/h rajoitus.
Toki ohi ajava voi/pitäisi pyrkiä ottamaan huomioon mahdollinen hevosen pillastuminen, mutta...
Ihan ensimmäisenä pitää mun mielestä sen ohjastajan katsoa peiliin että mitäs meni sinne tielle missä muutakin liikennettä on (ja voi olla paljonkin)??!!
Ja se ohjastaja väisti kyllä sinne penkkaan ja syvälle jo ennen kuin veturi ohitti se, joten itse en ainakaan juurikaan himmannut, tilaa oli hyvin.

Sillä erotuksella että ohjastajan/ ratsastajan minun mielestäni pitäisi hallita se eläin tilanteessa kuin tilanteessa kun kerran menee liikenteen sekaan.
Ihan niinkuin autoilijoiden ja motoristienkin pitäisi hallita ajokkinsa tilanteessa kuin tilanteessa. Ja silti sattuu onnettomuuksia ja vahinkoja. Joskus jopa niille jotka ovat selvinpäin ja parhaansa mukaan toimivat rajoitusten ja sääntöjen mukaan. Koska olemme kaikki inhimillisiä olentoja, ja ihan kaikkea ei voi ennustaa.

Todennäköisesti hevostelija oli isolla tiellä vain siirtymällä, nekin joutuu joskus tekemään siirtymiä isoja teitä pitkin että pääsee paremmille reiteille ;)

Back