• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Totta vai tarua? - Rekkakuskien antipatia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ikinä tuommoiseen törmännyt. Pääasiassa hyviä kokemuksia näistä kuskeista (lue: suomalaisista pääasiassa), joilla on veturi ja kärry jopa kunnossa.. Itärajan jarruttomista TIR rojukuljetuksista en sitten puhu mitään.

Kyykyllä itse ajelen, ja liekö täyskate auttaa, mutta eipä tuo joidenkin jopa pelkäämä "turbulenssi" ole aiheuttanut koskaan mitään ongelmia.. vähän heilauttaa ja siinä se. Pärrä kyllä jatkaa kulkuaan sitä linjaa, mitä oli ennen rekan kohtaamista.

- P

Jep, taitaa nuo "pohjaalaiset" puhuu ihan omaa "kieltään"
tounge.gif

Oravakansaa....
Ja tuppervaarin tuntien.....
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

- koita ajella sitä rekkaa niin, ettei kaikki mopoilijat kuale siihe hiekkapöllyyn!! -NIIH!
Varsinkaan tää tytsy, joka alotti tän...

Mä sanon joka aamu pojille, että jos mopo näkyy peilistä, niin pientareelle ja pölyä ilmaan! Se joka sen tekee, saa palkankorotuksen....
Leikki leikkinä.

Usein tulee annettua tietä ajamalla hiukan pientareelle, jotta takana oleva mopo tai auto näkee myös itse, että latu on vapaa.. valitettavasti tänä keväänä nuo pientareet ovat niin pölyisiä, että jo pieni heilahdus pientareen suuntaan aiheuttaa sakean pölypilven. Välillä jo pelkkä yhdistelmän tai varsinkin lavetin imu saa pölyn/hiekan ilmaan, vaikkei olla edes lähellä reunaviivaa. Tätä sain itsekkin kunnolla maistaa mopoillessa viime viikolla.
Toivottavasti saadaan kunnon sade, mikä huuhtoisi nuo pahimmat pois teiltä, jotta saisimme ajaa edes vähän puhtaammassa ilmassa!

On muuten ollut paskaa ilmassa ihan extrapaljon nyt parin viimepäivän aikana. Ei mun mielestä viime keväänä, eikä ees sitä edeltävänä
wink.gif

Liekkö taas se, että aika kultaa muistot.

- P

Moista toimintaa olen havainut siinä hävii näkyvyys enpä toivoisi aloittavalle tai astmaatiselle motoristille moista
veryangry.gif
veryangry.gif
kaboom.gif

Nyt tää asia saa sellaset mittasuhteet, jotta kysympä vaan
MIKSI AJAT YLIPÄÄTÄÄN mopolla?
Jos et kestä kylmää, vetoa, HIEKKAA, tyhmiä rekka/kotilo-kuskeja..Et nyt oikestaan mitään..
VAIHDA harrastus ja ÄKKIÄ!!!

Alkaa vissiin olee toi kukkasipuleiden istutus ajankohtasta...sinne vaan...!! Se helpottaa hetkeksi!
bowdown.gif

Tytsy!
biggrin.gif
Luulenpa, että minulla on ollut kortti kauemmin kuin mitä sinulla on ikää. Älä nyt suotta kiihdytä itseäsi enempää kuin on tarvis. Himmaa nyt hiukan!

Nyt tää asia saa sellaset mittasuhteet, jotta kysympä vaan
MIKSI AJAT YLIPÄÄTÄÄN mopolla?
Jos et kestä kylmää, vetoa, HIEKKAA, tyhmiä rekka/kotilo-kuskeja..Et nyt oikestaan mitään..
VAIHDA harrastus ja ÄKKIÄ!!!

Alkaa vissiin olee toi kukkasipuleiden istutus ajankohtasta...sinne vaan...!! Se helpottaa hetkeksi!
bowdown.gif
Sun kahdella viestillä oli about 12min väliä ja näiden sun viestien välillä ketjuun tuli pari viestiä. nyt päätit että asia sai HIRVEET mittasuhteet! Ja kaveri ei ois saanut kirjoittaa ja pitäs vielä kukkasipuleita lähtee istuttaan.. karmee kohtalo!

Mäkin lähden istuttaan jotakin..

heh, vai alkaa akkasota..no siitähän poijjaat tykkää...
tounge.gif

Mul ollu kortti vuodesta-84 (sil sai ajaa piikkii) ja jos oot vanhempi, ni ei muuto haittaa yhtään!
Koitahan kestää hiekat silmilläsi
033102bebe_1_prv.gif

En lukenut kaikkia vastauksia, mutta mielestäni juuri rekkakuskit ottavat parhaiten muut tielläliikkujat huomioon. Ihan sama onko ollut liikkeellä kotilolla tai mopolla, niin aina on homma skulannut. Taksisuharit ja linjurikuskit ovat sitten täysin eri heimoa
veryangry.gif
... saunan taakse ja....
veryangry.gif

bowdown.gif
Pakko heittää OT:tä Mamma just tossa vieressä toisella koneella tutkii, mitä kukkasipuileita heittäis penkkiin!
biggrin.gif
kukkasipuleista tuli mieleen...joskus aikoja sitte...tais olla 70-luvun alkupuolella ku mokomia alko ilmestyyn meitin nurkille...naapurin äijä luki ohjeet ja tarkkaan...käskettiin istuttaan sipulit 15-20 cm maanpinnasta..

no ukko teki työtä käskettyä ja kolmesta tikusta teline ,siihen sipuli narusta roikkumaan, tarkalleen 15-20 cm korkeuteen maanpinnasta...

ja tarina on tosi...asiasta ei kylläkään kärsinyt silloin mainita mitään:)

bowdown.gif
Pakko heittää OT:tä Mamma just tossa vieressä toisella koneella tutkii, mitä kukkasipuileita heittäis penkkiin!
biggrin.gif
kukkasipuleista tuli mieleen...joskus aikoja sitte...tais olla 70-luvun alkupuolella ku mokomia alko ilmestyyn meitin nurkille...naapurin äijä luki ohjeet ja tarkkaan...käskettiin istuttaan sipulit 15-20 cm maanpinnasta..

no ukko teki työtä käskettyä ja kolmesta tikusta teline ,siihen sipuli narusta roikkumaan, tarkalleen 15-20 cm korkeuteen maanpinnasta...

Tuli kauniita kukkia?
biggrin.gif

Mä oon samaa mieltä, että rekkakuskit on kyllä ollut asiallista porukkaa aina tuolla tienpäällä. Erittäin useasti kun olen välillä pärrää "näyttänyt" kuskille on kohta vilkkua näytetty, että ohi vaan!

Teiden ammattilaisia, paitsi välillä vähän turhan väsyneitä nykyisellä logistiikalla.

- P

En lukenut kaikkia vastauksia, mutta mielestäni juuri rekkakuskit ottavat parhaiten muut tielläliikkujat huomioon. Ihan sama onko ollut liikkeellä kotilolla tai mopolla, niin aina on homma skulannut. Taksisuharit ja linjurikuskit ovat sitten täysin eri heimoa
veryangry.gif
... saunan taakse ja....
veryangry.gif
Tuommoisia ei saa nykyään edes vitsillä toivoa, iskee joku (kuten mulle kävi toisessa threadissa) ja rupeaa ojentamaan. Tää on tätä nykypäivää, kun kenellekään ei saa toivoa pahaa
wink.gif

Miten se oli siinä yhdessä leffassa, anna hyvän kiertää.. miksei voi antaa pahan kiertää eh heh hee..

- P

bowdown.gif
biggrin.gif

Ai perhana että sai nauraa vedet silmissä tälle, onneksi on isoa karhua tuossa vieressä, ettei vallan nestehukka pääse yllättämään.

Se on totta, että nykyinen logistinen kustannusrakenne vaatii sellaista aika-ajosuoritusta, että se vaarantaa liikenneturvallisuutta... mikä johtaa myös näihin kiemurteluihin tiellä (ajetaan väsyneenä tai täytetään papereita ajaessa, tutkitaan karttaa, yms.) ja pahimmillaan ulosajoihin.

Eiköhän tuo pölyäminen kohta vähene ja me kaikki päästään haistelemaan/ aistimaan tuota kesäyön kasteen tuomaa tuoksua, fiilistä tienpäällä!

Tarvitsee kyllä sanoa, että rekkakuskit ovat aina olleet ainakin minun kohdalla varsin reilua porukkaa.. tietä on annettu, jos on ollut mahdollista, eikä mitään turhaa pelleilyä ole ollut. Se pöly nousee jo mopon renkaista saatika sitten rekan jäljiltä vaikka sitä ajaisi ihan normaalilla ajolinjalla. Turha sitä valittaa rekan tahallisesta pölyn nostattamisesta.. Olkaapahan vain kaikki varovaisia siellä liikenteessä, tuntuu tuo pöly ja lika liukastuttavan tuota asfalttia turhankin paljon.

(anteeksi humalaisuuteni ;)

Eihän sitä kukaan tahallaan tee ! Se on tämä kevään riesa !
Koitetaan kestää ! Tunnen paljon rekkamiehiä ja kaikki on mahtavaa porukkaa
bowdown.gif
! Tietä annetaan yms: Ois kaikki kotilo kuskit samanlaisia
sport05.gif
062802moto_prv.gif
buttrock.gif

Suurin osa päinvastoin tuntuu olevan hyvinkin motoristimyönteistä porukkaa, antavat tietä ja vilkkuakin yleensä näyttävät jos edessä on tyhjää. Toki rekkakuskejakin on joka lähtöön..
Itelläni samanmoisia kokemuksia. Ovat kiitollisia siitä ku yleensä ohittavan moottoripyörän takia ei tarvi jalkaa kaasulta nostaa. Auton oikea paikka tiellä on niin lähellä ajoradan oikeata reunaa kuin on turvallista, ja isolla autolla siinä voi joskus piennar pölähtää. Parempi oikeessa laidassa kuin keskiviivan päällä!

Mun täytyy sanoa, että toistaiseksi olen mopollessani "törmännyt" ainoastaan kohteliaisiin rekkaperoihin... jos ei lasketa ryssämmaan kuskeja, niissä on tullu huomattua molempia ääripäitä. Eli keskimäärin
thumbs-up.gif
rekkakuskeille...

Back