• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Totta vai tarua? - Rekkakuskien antipatia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trinity
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nojoo, mulkkuja on monenlaisia ja niitä riittää joka ammatissa, mutta yleensä rekkakuskien kanssa liikenne sujuu hyvin, koska heillä on kehittynyt ns. liikennesilmä kohtuu hyväksi.

Itellähi on moottoripyörä ja olenpa ajanut yhistelmäähi. Itellä tulee jotenni automaattisesti aina kun henkilöauto tahi vaikka moottoripyörä tulee vastaan jotenni vaistomaiseti  ajettua vähän laiemmassa ja tällöin saattaa myös tomut ja hiekat pölistä perässä. Mutta tokkopa tuota nyt kukaan ihan tahalleen tekee, jos ei sitte satu olemaan joku kateellinen tai muuten patoutumia mopoja vastaan.

Ja varsinkin tyhjän konttiauton kärry seilaa tuulisella säällä jonku verra siellä auton perässä.

Itellä tulee näytettyä kyllä pyörille ohitukseen vilkkua, koska sen tietää, että niillä pääsee ohi. Mutta henkilöautoille näyttäminen on jääny vähemmälle "läheltäpiti" tilanteiden takia.

Joo, ja kaikki jotka parjaa ja haukkuu rekkakuskeja, pitäsi käyä ainahi istumassa viikko rekan kyydissä, että näkisi miltä se liikenteen ihmeellinen maailma näyttää sieltä käsin.

tuskin tahallista, ehkä ajattelematonta...

sanoisin et suurin syy tohon on se kun tuota hiekkaa on kovin epätasaisesti tien reunassa...muutama sentti normaalilta ajouralta sivuun ja heti pöllyää ja useimmilla on luontaisena reaktiona kun joku tulee vastaan siirrytään hieman sivuun.ja pöllyäähän se.

itse tosin tänäänkin pöllytin aina ku ei ollut vastaantulijoita/perässä tulijoita...ajatuksena lakaista tietä..ja mopoja varten tietty..

toki onhan meitä moneen junaan, mut sanosin kun kaiket päivää tuijottaa tietä niin eipä siinä oikein jaksa/viitsi alkaa kiusaa tekemään, vaikka kyllä mahdollisuuksia olisi.

omasta puolesta sanoisin et todella hyvää kohtelua olen saanut osakseni liikkuessani niin mopotilla kuin vähän isommallakin vehkeellä. etenkin suomessa.kumma sinänsä kun tätä meitin liikennettä aina parjataan.syyttä suotta sanoisin....no jokusia kertoja on keskareita näytetty, mut ku jo tietää mimmoisessa varressa se sormi heiluu, ei paljoa häiritse...hieman säälittää vain...on muuten aina sama koostumus
wink.gif
no ei siitä sen enempää..

mut pidetään mieles tuo pöllyttäminen..ja koetaan varoa..

"Mut "rahtareita" ette parjaa!!!!"

tänkx!
bowdown.gif

ps..tosta antipatiasta vielä...tällä alalla on haukuttu varmasti kaikki maan ja taivaan välillä.pikkuautoista paavin hattuun saakka...

mutta joutu oikein muisteleen ja miettiin...ja ei todellakaan tullut mieleen ainuttakaan kertaa et rekkapekat ois keskenäänkään moittineet motoristeja..itse joskus tosin mielessäni kironnut ku ajatuksissa on ajanut ja joku on tempassut milijuunaa ohitte korkeilla sävelillä...siinä on kalsaripyykki likellä
tounge.gif

ette kai te nyt helvetti niin onnettomia ole, siis ammatikseen ajavatko nyt kiusaa meitä motoristeja!!!voi jumalauta mitä porukkaa,pitävätkö nämä "motoristit" nyt itseään niin perkeleen asiallisina ettei muut enää tielle sovi??? itse ajan n.20-25tuhatta km vuodessa prätkällä eikä minua vastaa tulleet rekat mitään pöllytä,kannattaa katsoa mopoilijan itse missä kohtaa kaistaa ajelee.vedä siinä keskiviivalla niin varmasti rekka väistää laitaan.lopettakaa nyt helvetti tuo autoilijoista valittaminen ja keskittykää siihen ajamiseen

ette kai te nyt helvetti niin onnettomia ole, siis ammatikseen ajavatko nyt kiusaa meitä motoristeja!!!voi jumalauta mitä porukkaa,pitävätkö nämä "motoristit" nyt itseään niin perkeleen asiallisina ettei muut enää tielle sovi??? itse ajan n.20-25tuhatta km vuodessa prätkällä eikä minua vastaa tulleet rekat mitään pöllytä,kannattaa katsoa mopoilijan itse missä kohtaa kaistaa ajelee.vedä siinä keskiviivalla niin varmasti rekka väistää laitaan.lopettakaa nyt helvetti tuo autoilijoista valittaminen ja keskittykää siihen ajamiseen
062802jumpie_prv.gif
Tää viestiketju yrtettiin pitää jotenkin järkevänänä...mutta kuinkas kävi...tuli tuli ja leimaus....

Jees, en jaksa lainata ylläolevaa vaahtoamista.
Se on sellanen juttu et kaikenlaisia spedejä on kaikissa ammattiryhmissä.

Yleistäminen ei kannata sillä suurin osa ammattikuskeista on ihan asiallista porukkaa.

Joskus törmää näihin jotka ovat taitamattomia, ajattelemattomia, vittuuntuneita, väsyneitä tai muuten vaan sillä hetkellä muissa ajatuksissa ja aiheuttavat jonkin tilanteen joka sitten muistetaan ja pitkään, ne 99 muuta kuokkia/ täpöä jotka meidät ohittaa ei sitten jääkkään hyvinä kuskina mieleen
wink.gif

Kyllähän tonne tielle mahtuu ja itse en valtateistä kauheasti perusta muutenkaan

Kiitokset asiaa tuntevien asiallisista vastauksista. Erityisesti motoristi-rekkakuskien mietteitä kyselinkin.

Joo samaa huomannu että rekka pöllyttää ku menee pois "ajolinjalta",se nyt vaan kuuluu tähän kevääseen.Ei perkule tollasta kukaan nyt ihan tahallaan tee!!!!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

..*naur* Melkosta touhua.
biggrin.gif
Kuinka lähellä tien keskiviivaa te ajatte kohdatessanne rekan kanssa, siis jotka tästä kärsivät?

Jepu, tais mennä kritiikin puolelle koko homma...
Silti ei rahtarit varmaan teen meitin oloa tahallaan kurjaks!!
Mistäs teitin puurokin aamulla pöytään tulis?
Mutta mutta...luin ton viestiketjun siitä tänään kuolleesta motoristista...
Muisto hänelle...
Mutta...
Mitä ihme porukkaa tääl on???
Ollaankos me motoristit jotenkin jotain tieliikenteen KRISTUKSIA???
Jos joku vetää mopolla tuhatta ja sataa auton kylkeen /eteen/perään, tääl tuomitaan heti kaikki sen TOISEN /auton syyks!!!
Kamoon!!! Kyl nyt kantsis joka ikisen mopoilijan mennä vähän itteesä ja lopettaa toi "ylijumalana-olo" ja vaan pitää huoli siitä omasta liikenne käyttäymisestään!!

Kun me vaan nyt YKSINKERTASESTI jäädään toiseks kaikille jota tiellä liikuu, paitti ehkä niille oraville ja siileille!

Pikkasen sitä tilannetajuu
033102bebe_1_prv.gif

Samanlaisia mulkkuja on myös rekkakuskeissa kuten kaikissa muissakin tielläliikkuvissa tai yleensäkin ihmisissä. Mutta tosiasiassa tuntuu kuin nuo mulkut liikenteessä olsivat lisääntyneet,siis kaikin puolin,ja rekkaliikenne on kasvanut viimevuosina räjähdysmäisesti,joten suhteessa mulkkujenkin määrä kasvaa. Ja toinen asia mikä vaikuttaa on yleinen vitutus/kiire/stressi jotka kasvavat myös talouden kehittyessä kuten kaikki muukin häslääminen,ja suomalaiseen luonteeseen kuuluu kuin korva ihmisen päähän,vittuilla muille tielläliikkuville,se on niin vitun helppoa sieltä metallikuorien sisältä osoittaa mieltään tuntemattomille ihmisille. Aamulla kun ei ole saanut pesää niin se kostetaan liikenteessä. Ja tämä on muuten aika lailla suomalainen ilmiö,kasvotusten ei puhuta mitään,mutistaan jotain ja katsellaan kengänkärkiä tai kuusenlatvoja,mutta jumalauta kun on 0,8mm panssari ympärillä niin avot,kyllä lähtee saatana
smile_org.gif

Niin,en ole törmännyt pölläyttelijöihin vielä,mutta kaikki muut konstit vittuilla rekan hytistä olen nähnyt.
smile_org.gif
Tästä TÄYSIN samaa mieltä!
033102beer_1_prv.gif

Ei rekkakuski, vaikka ammatiksi tuolla tien päällä kuitenkin
smile_org.gif

Tuskinpa pöllyttely tahallista...henkilöautotkin ärsyttävyyteen saakka kohteliaita. Väistetään sinne pientareen puolelle että kiireinen motoristi mahtuu ohi.
smile_org.gif
Kiits!
Mutta! Sen prätkän kanssa pääsee joutuisasti ohi halutessaan, vaikkei kukaan väistelisi minnekkään. Ei siis tarvitse väistää pientareelle pöllyttelemään, kyllä se prätkä sieltä kerkee...
Ainoa mikä
mad.gif
, ihan ylettömästi prätkissä...ei liittymässä sieltä oikeelta ohi!!! Jos on nopeampi, ihan varmasti voi sieltä takakautta kiertäen laillisesti ohittaa. Aiheuttamatta kenellekkään p*skahalvausta + vaaratilanteita. Sen mopon ja tilanteet voi hallita hölmöilemättä, vaikkei niin kauheen kukkahattu olisikaan.
smile_org.gif

Ihan vain väärinkäsityksien oikaisemiseksi nämä tilanteet, jotka nyt kohdalleni sattuivat, eivät olleet ohittamistilaisuutta kyttäämistä vaan kohtaamistilanteita, en aja keskiviivan tuntumassa, en ole ensimmäisiä kertoja puikoissa ja kiihtyvyyttäkin löytyy sekä kuskissa että ajokissa. Yhteenvetona postauksista voisi todeta, että erilaisia syitä tähän pölläyttelyyn voi olla monia, tilanteen ja kuskin mukaisia.

Pohjanmaalta tulee hyviä rekkakuskeja ja nais-motoristeja..
Pidäppä vaan se oma linjas ja unohda koko toi alkutopiikki..
Näithän mihin se johti
033102bebe_1_prv.gif

...henkilöautotkin ärsyttävyyteen saakka kohteliaita. Väistetään sinne pientareen puolelle että kiireinen motoristi mahtuu ohi.
smile_org.gif
Kiits!
Mutta! Sen prätkän kanssa pääsee joutuisasti ohi halutessaan, vaikkei kukaan väistelisi minnekkään. Ei siis tarvitse väistää pientareelle pöllyttelemään, kyllä se prätkä sieltä kerkee...
just
sad_orig.gif

tästä monelle puhunu jatkakaa vain samaa omaa linjaa...kyl se ohitte pääsee jos haluu..

hyvää tarkoittavat, ni enpä oo viittiny singollakaan kajauttaa takaklasiin, vaikka silmille tulee nyrkinkokoosta putua ja krääsää...

sport05.gif

Mulla on hyvät kokemukset kaikista suomalaisista ammattikuljettajista. Niillä pelaa järki, ne haluu tehdä työn hyvin ja niille on kunnia-asia antaa liikenteen sujua sekä niistä tuntuu olevan kivaa kuunnella motskareiden pörähdykset tylsässä ajelussaan.

Minun kokemuksella kaikki tähän asti Kehä III:n sisäpuolella ajaneet rekat ovat olleet tähän asti kunnollista porukkaa. Kun taasen muun maalaiset bussikuskit eivät. Yksi ikävä kokemus viimekeväältä, kun etniseen Keski-Afrikkalaiseen vähemmistöön kuuluva bussikuski kiilasi... Auts...
crazy.gif
mad.gif

Kaikki tämän keväänkin rekkakuskit on ajanut pientareelle Kehä III:lla ja tehneet tilaa keskilinjalle, kun moottoripyörän valot on välähtänyt peliin. Uskomatonta, kuinka hienosti homma on toiminut ruuhka-aikaan.

Hyvää jatkoa kaikille ammattikuljettajille sekä amatööreille
tounge.gif

->
062802moto_prv.gif

Back