• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tosi mopedistia liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hiti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen tuli viiden jälkeen joku muoviluoti kuninkaanmäen kohdalla vastaan 140 -tiellä, se olikin ainoa pyörä joka tuli tunnin lenkillä vastaan, mutta moikkasi sentään perkules. Eli jos joku muistaa monsterin siinä sillon nähneensä, niin se olin minä kohmeloisien käsieni kanssa (siksi hieman jäykkä moikkaus).

Kyllä lämpenee...loppuviikolle tänne etelään ennustettu +12-+14 c! Tulee iso ropleema et ottaako mopon ajoon vai meneekö terassikaljalle.
biggrin.gif

Höh, eilen jouduin jäämään kotiin, muksu kipeenä, tänään oli loskaa kotipolulla sen verran että joutu lähtee julkisilla.
Mutta huomenna, huomenna  
062802moto_prv.gif

Edit: Ei riemulla rajaa kun jammulla ajaa !

minä jo säikähin että suomalaiset on jo niin pehmoontuneet että parin asteen pakkasesta säikkyvät ja juoksevat anorakit päällä talliin pyörää kiillottamaan, mutta sitten muistin erään opin minkä sain kantapään kautta aikanaan: 0-15'C on senverran lauhaa vaikka kuinka olis vauhtia niin silti sen tuntee. 20< 'C on jo sitten jäätävää että sitä ei enää tunne ja voi huoletta ajella vaikka avopäin.. Harmi vaan, kun Suomen talvet on niin leutoja ettei niin useesti tuu noita yli 20'C pakkasia.. Pitää varmaan kohta muuttaa Siperiaan ja alle laittaa sivuvaunu-Dnepri..2-tahtisen Boxer-koneen paukutusta ei mikään voita
cool.gif

Tottakeles kun saisivat Nokian ja vaikka Metseleeri panna päät yhteen sekä teherä sellaasen "Kitkanastatalvikummin". Ei ole hääviä ajella kovilla isopalaisilla, kun on lunta ja jäätä. Nuo normaalit tappikummitkaan ei pidä mitään jos ei ole nastoja. Ja ei ne nastat pidä kovalla pikitiellä oikeen mitenkään.
Nyt kansalaaslähetystä kehiin ja "Metzeler Hakkapeliitta 4" valmistukseen niin ajokausi jatkuis.

Pitää varmaan kohta muuttaa Siperiaan ja alle laittaa sivuvaunu-Dnepri..2-tahtisen Boxer-koneen paukutusta ei mikään voita
cool.gif

että oikein kakstahti bokseri... voihan niitäkin olla.
Lennokkimoottorina olen ainakin nähnyt, Vennään pojan separaattorissa kyllä nelitahti. Venttiilien sijainti vaihtelee vuosimallin mukaan. Ja mikäs ois ajellessa, kun ei lumesta tietoakaan.

Tampereella oli tänään sen verran jäistä ja loskaista, että K1200S sai seistä parkkiruudussa ja tämä puimurinkuljettaja lähti töihin polkupyörällä. Eilen Pynsällä käydessäni ei näkynyt ketään muuta mopoilijaa ja koko kaupungissa näytti olevan itseni lisäksi liikkeellä vain joku punaisella Magnalla/Shadowilla. Viikonloppuna pitäisi ainakin kiertää Näsijärvi, kun lämpöä näyttäisi olevan taas kymmenkunta astetta.

Pitää varmaan kohta muuttaa Siperiaan ja alle laittaa sivuvaunu-Dnepri..2-tahtisen Boxer-koneen paukutusta ei mikään voita
cool.gif

että oikein kakstahti bokseri... voihan niitäkin olla.
Lennokkimoottorina olen ainakin nähnyt, Vennään pojan separaattorissa kyllä nelitahti. Venttiilien sijainti vaihtelee vuosimallin mukaan. Ja mikäs ois ajellessa, kun ei lumesta tietoakaan.
Suuren Neuvosto-talouden lapset kokeilivat ainakin Saksanmaalla 2-tahti bokseria.

Pyörissä ainakin DKW/IFA/MZ:ssa, mikä se sitten tuolloin olikaan, Dampf Kraft Wagen varmaankin...

Tänään Helsingin Paloheinässä pari komeata bläkkäriä tuli vastaan,kyllä piti vielä perään katsoa.
bowdown.gif

olikohan tiistai aamuna kun Kemiin töihin mennessä lähti liikenne valoista joku 600f cebarilla. Hotellin lämpömittari näytti -13c aamulla, varmasti kylmää kyytiä
confused_orig.gif

MINUN mielipide on että aivan turhaa riskeeraamista, kyllä sitä kereää ens kesänä taas
062802moto_prv.gif

Tänään kun itse ohjastelin pyörää kaupasta kotiin 2 motoristia tuli vastaan, giksereitä näytti molemmat olevan.

Hieman sai kyllä kieli keskellä suuta ajella koska ainakin täällä meillä etelässä oli jäätä ja lunta paikoin tiellä
smile_org.gif

Tänään näin kans 6- sissiä ajamassa pyörillä (29.10) välillä orivesi-hämeenlinna.
oli kyykystä enduroon ja siltä väliltä.
062802jumpie_prv.gif

Ajosäät mitä parhaimmat (kuivaa, lämpötila 8 asteen paikkeilla), reilut 300km tuli ajettua tänään parin kaverin kanssa, 90% prossaa tais olla soraa. Kolme pyörää tuli vastaan, joten onhan näitä muitakin liikkeellä.

Tänään (30.10.) tuli kyykky vastaan moottoritiellä Oulu-Kempele, ja vielä tempasi yhestä peltikotilosta ohi.
tounge.gif
. Tosin lämmintä oli n. +8 astetta
biggrin.gif
. Tais kylläki olla siirto meneillään... vai
omg.gif
.

Häh hää, kelit jatkuu, tänään rykäisin aamusta töihin, ei kyllä Länsiväylällä muita 9 aikaan näkyny
062802moto_prv.gif

Niin jatkuuki tänään ja huomenna ainakin,mutta ei tullut enää muita vastaan aamulla eikä iltapäivällä(turunmotari&kehä2)

Back