• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Törkeä liikenteen vaarantaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos kerran motarilla ajoit niin moralisteille  
033102ass_1_prv.gif
No tuskin motarilla kun oli 80-rajoitus välillä. Mutta ei hän tuo taajamassakaan ollut eikä risteyksen kohdalle laitettu 200m 80-alue. Kuten on todettu, tietoinen riski ja hinta sen mukaan. Lainatun kaltaisia kommentteja kirjoittavat narahtavat itsekin taas joskus, seuraukset opettaa tai sitten ei. Turvallista matkaa!
sport05.gif

Nopeudet on keskituntinopeuksia, ja näin kirjotti:
163/100 Matkaa 4843m
156,3/80 Matkaa 3284m
160/100 Tutkalla
Ihmettelen vaan kun eivät aiemmin pysäyttäneet vaan  antoivat sun jatkaa tuota "törkeää liikenteen vaarantamista" peräti 8km matkan!  :
Mä ihmettelen ettei edes tullut mieleen hidastaa yhtään "enempää" vaikka rajoitus putosi välillä 80km/h, joku syy tuohon kasikymppiin kuiteskin oli, tietämättä yhtään missä rikos tapahtui...

Oli rangaistus mikä tahansa, olet sen ansainnut
wink.gif

Tietoinen riski joten ei auta kuin kärvistellä. Ajan itsekin sillointällöin kovempaa, paikka ja aika on tietysti hyvä katsoa. Joskus napsahtaa tiketti, joskus ei. Keväällä ajoin 130km/h 80:n alueella kyttäautoa vastaan ja eivätpä nuo viitsineet edes mulkaista. Oli ilta ja hiljainen liikenne, mikä vaikuttanee. Pari viikkoa sitten 119km/h @ 80 ja tulos oli 20p.s. X 6€=120€. Ja kyllä ne jaksaa kytätä pitkän matkaa, itse ohitin pakun ja miliisit liimautui heti kantaan. Mentiin sitten siinä monta kilometriä peräkkäin kuin köyhän talon porsaat ja viimein ne vilkautti valoja mondeon maskissa. Onneksi satuin ajamaan ohituksen jälkeen 80-90km/h. Ja onneksi oli verotustiedot ajalta jolloin olin opiskelija. Ja onneksi ei sattunut sinitakeille paha päivä.

itekkin vetäisin tasasesti 120alueella ~200km/h ja vastaan ajoivat poliisi auto ja rätkä. rätkä poliisi vähän mulkaisi mut eipä ole mitään kuulunut. Oli toosi pitkä suora eikä liikennettä nimeksikään. saa saarnata..

Nopeudet on keskituntinopeuksia, ja näin kirjotti:
163/100 Matkaa 4843m
156,3/80 Matkaa 3284m
160/100 Tutkalla
Ihmettelen vaan kun eivät aiemmin pysäyttäneet vaan antoivat sun jatkaa tuota "törkeää liikenteen vaarantamista" peräti 8km matkan! :
Mä ihmettelen ettei edes tullut mieleen hidastaa yhtään "enempää" vaikka rajoitus putosi välillä 80km/h, joku syy tuohon kasikymppiin kuiteskin oli, tietämättä yhtään missä rikos tapahtui...

Oli rangaistus mikä tahansa, olet sen ansainnut
wink.gif
Niin tuo 80 rajotus oli kai väliaikainen, eli tie oli vasta päällystetty, ja siinä on normaalisti 100 rajotus koko matkalla, tie jolla ajoin oli siis tosi hyvässä kunnosssa, ja liikennettä oli vähän, keli oli erinomainen, ja mitään risteyksiä ei paikalla ollut. Ei tulis mieleenkään ajaa jossain koulun edessä yms vastaavia nopeuksia, tai muutenkaan jos liikennettä on paljon, kyseisellä tiellä olis kyykkypyörällä voinut ajaa paljon lujempaa eikä suurempia riskitekiöitä olisi ollu, jos ei hirveä satu eteen...

Ja syy miksi poliisi oli ainakin 10km perässä, on että hän tilasi moottoripyöräpoliisin pysäyttään, jotta mahdollinen pakomatka jäisi lyhyeen, kuulema yleinen käytöntö... Itse poliisi oli todella asiallinen eikä pahemmin alkanut saarnaan, ja selitti mielellään muiden toilailuja tälle kesälle kun asiasta kyselin, 270 oli huiput mitä olivat ottaneet kiinni tälle kesää, ja pari pakoon yritystäkin oli kyseinen poliisi pyörällä ottanut kiinni. Tiesi mm. ruotsalaisten harrastuksista ajaa poliiseja pakoon, ja sanoi että Ghost Rider on varsin huvittava veikko, toki mainitsi että täysin aivotonta hommaa kun riskeeraa myös muut autoilijat jos ajaa 200km lujempaa ku muu liikenne, niin kuulema aika syvälle porautuu pyöräkin autoon, nuissa vaihdeissa...

Ja poliisi vielä neuvoi että kannattaa pyytää korttia takaisin käsittelyn ajaksi ettei tule kohtuuttomia aikoja kortitta, voi kuulema mennä vaikka vuosi jos oikeen on ruuhkaa...

ps. oli rangaistus mikä tahansa niin ansainnuthan sen olen, mutta mielestäni rikos ei ollut niin paha että siitä ehdollista tarvisi antaa, kuitenki kaiken maailman raiskaritkin pääsee jopa sakoilla, niin on se väärin jos pienestä hurjastelusta saa ehdollista, kun omasta mielestani en vaarantanut muuta kun ehkä oman tarvallisuuteni...

Eikös J-kylään menevä tie oo jonkinmoinen motari?  Kaks kaistaa siinä menee molempiin suuntiin, jotenka mun kirjassa se on moottoritie
biggrin.gif
Juu kyllä Jyväskylään menee monestakin suunnasta moottoritie  
wink.gif
Helsingistä sinnepäin lähtee 2, Hämeenlinnan- ja Lahdentie  
cool.gif

idea3.gif
Jos kaks kaistaa suuntaan on moottoritie niin kehällä kun on välillä kolme kaistaa suuntaan niin se on varmaan kiitotie jossa pätee ilmailusäännöt, eli 0,2 promillea ja 8 tuntia ennen lähtöä ei saa nauttia alkoholia..nopeus rajoituksia ei taida olla?  (korjatkaa lennonjohtajat) Eli poijaat ja tytöt ripeitä nousukiitoja.  
062802moto_prv.gif

blush.gif

itekkin vetäisin tasasesti 120alueella ~200km/h ja vastaan ajoivat poliisi auto ja rätkä. rätkä poliisi vähän mulkaisi mut eipä ole mitään kuulunut. Oli toosi pitkä suora eikä liikennettä nimeksikään. saa saarnata..
Mun on pakko kysyä, miten sä ehdit tossa vauhdissa huomata että se vastaantuleva prätkäkyy mulkaisi?
tounge.gif

Eikös J-kylään menevä tie oo jonkinmoinen motari?  Kaks kaistaa siinä menee molempiin suuntiin, jotenka mun kirjassa se on moottoritie
biggrin.gif
Juu kyllä Jyväskylään menee monestakin suunnasta moottoritie  
wink.gif
Helsingistä sinnepäin lähtee 2, Hämeenlinnan- ja Lahdentie  
cool.gif

idea3.gif
Jos kaks kaistaa suuntaan on moottoritie niin kehällä kun on välillä kolme kaistaa suuntaan niin se on varmaan kiitotie jossa pätee ilmailusäännöt, eli 0,2 promillea ja 8 tuntia ennen lähtöä ei saa nauttia alkoholia..nopeus rajoituksia ei taida olla?  (korjatkaa lennonjohtajat) Eli poijaat ja tytöt ripeitä nousukiitoja.  
062802moto_prv.gif

blush.gif
No hullut pääkaupunkilaiset saattaisivat kehää jopa luullakin kiitoradaksi!
biggrin.gif
tounge.gif

Mun on pakko kysyä, miten sä ehdit tossa vauhdissa huomata että se vastaantuleva prätkäkyy mulkaisi?
tounge.gif
ehdin, koska siinä sekunnissa ehti hienosti tarkkailla.. katsoin niin kauan että käänsin päätä vielä sivummalle kun kohallaan oltiin ja hänen (pyöräpoliisin) kypärä joka hänen päässä oli, oli kääntynyt minua päin ja oli vielä vasen käsi "poliisimaisesti" reidellä lepäämässä. Käänsin pääni takasin menosuuntaan jatkaen taivaltain..
wink.gif

Kuten on todettu, tietoinen riski ja hinta sen mukaan. Lainatun kaltaisia kommentteja kirjoittavat narahtavat itsekin taas joskus, seuraukset opettaa tai sitten ei. Turvallista matkaa!  
sport05.gif
Tietenkin oli tietoinen riski, ainahan ylinopeus on. En muuten ole koskaan ikinä milloinkaan saanut sakkoja. (kop, kop)
Useimmiten ajan rauhallisesti, todisteena usean tutka rysän läpi tänäkin kesänä. Asia mikä vaan on tosiasia; Kyykyllä saa tietyissä tilanteissa helposti suurempiakin numeroita tauluun. Siksi en jaksa moralisteja, jotka "eivät ole koskaan ylinopeutta ajaneet" Ylinopeus on lainvastaista ja siitä tulee rankaisu kun on oma aikani, en siitä täällä itke. Ugh!

Olen tainnut aiemminkin mainita: ei saa ajaa ylinoputta jos Tiku ja Taku on lähettyvillä.

Kohta ajokortti ollut 30 vuotta ja ainoo sakko mikä on tullut, niin on tullut kevarilla 16-vuotiaana. Enkä suinkaan tarkoita sitä että nopesmittarin viisari pysyy minulla aina "sallituissa rajoissa".

Olenko kenties sukua Hannu Hanhelle
smile_org.gif

Mulla oli 155 @ 100 (moottoritie) ja poliisi syytti törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Oikeudessä määrättiin ajokieltoo 30.9 saakka (3kk yhteensä) ja 40 päiväsakkoo.
Paitsi et tais olla kuitenkin moottoriliikennetie?
Eikös J-kylään menevä tie oo jonkinmoinen motari? Kaks kaistaa siinä menee molempiin suuntiin, jotenka mun kirjassa se on moottoritie
biggrin.gif
Näh, kyl se on moottoriliikennetie. Sillä on ihan oma liikennemerkkinsäkin.
tounge.gif

Back