PrivateeR sanoi:
Nää keskustelut on aina hauskoja koska kuljettajan vauhti vaikuttaa ihan hitosti mielipiteeseen.
Simulaattorikisoissa on kans sama homma että hitaat kuskit joiden ajamisessa on paljon teknistä virhettä ni ne kokee monet mikki hiiri radat hyvinä kilparatoina koska virherikas ajaminen poikii kilvanajoa. Kun vastaavasti nopeat kuskit kiroaa ne radat alimpaan helvettiin, koska nopeuserot on niin Mitättömiä ja ajo on virheetöntä ni ei siellä pysty mitenkään ajamaan kilpaa.
Vastaavasti tässä keskustelussa bussipysäkki on nopeille kisakuskeille jännä paikka, hitaan ryhmän kuski vetää sen yhdellä kädellä läpi eikä se ole yhtään hauska
cSnake sanoi:
Sen verran eri mieltä privan kaa että itte kun hommaa aloittelin niin kyllä ne nopeat mutkat toi ne hienoimmat fiilikset, jo silloin hitaan ryhmän nopeuksissa. Esim just Kemoran kakkonen. Ja tuo edelleen...
Mikkihiirimutkat/pätkät, kuten vaikka Alastaron kaks viimestä, kahvila etenki, ei taas aiheuta juuri minkäänlaista riemun tunnetta. Kyllä se wow factor löytyy niistä nopeista, ajopa ne sitten hitaan tai nopean vauhdeissa. Niin lujaa kuin milloinki tohtii...
Tai sitte mää oon vaan vähän omituinen tyyppi
Molemmat oikeassa näin aloittelevan ei niin nopean kuljettajan, mutta sellaiseksi halajavan näkökulmasta, hitailla radoilla on helpompi ajaa kilpaa ja nopeat mutkat ovat jonkinlaista epämukavuusaluetta, koska luottoa työntää sinne mutkaan ei ole tarpeeksi. Mutta toisaalta, kun vähän saa juonesta kiinni, niin ne nopeat mutkat antavat ihan huikean onnistumisen tunteen, vaikka se vauhti ei kisakuskin päätä huimaisikaan. Kisakuskille yhden käden hommia, mulle ihan käsien täydeltä. Lisäksi juuri Nitron minitseman Motoparkin paluusuoran (siis se mikä siihen shikaanille tulee) avauksen kaltaiset paikat joissa pitäisi kiihdyttää reippaasti mopo kallellaan ovat mulle vaikeita.
Mutta niitä TOP 10 -mutkia, kotirata Kymiringiä ehkä tahkottu eniten, Motoparkkiin ihastuin tänä kesänä kovin (diggasin siitä epätasaisuudesta) ja Alastaro on niin mainstreamia, etten ole edes käynyt.
1. Motopark, bussipysäkki, mulle ihan tarpeeksi nopea kuussatasellakin.
2. Motopark, shikaani, tiukalla jarrulla, nopeat taitot ja kiivas avaus lähtösuoralle, tekemisen meininkiä.
3. Kymiring, lähtösuoran jälkeiset mutkat ja avaus pääsuoralle, tässä sai jopa muita joskus kiinnikin.
4. Kymiring, nyppylän ylitys ja sitä edeltävät oikeat, se onnistumisen tunne kun linja osuu kohdalle.
5. Ahvenisto, varikon hevonkengästä nyppylän yli Tarun mutkaan, sama kuin yllä.
6. Kemora, kakkosmutkan vauhti ja siitä seuraava oikea vasen yhdistelmä, paluusuoran vauhti palkitsee onnistumisen.
7. Kymiring, pääsuoran jälkeinen mutkayhdistelmä, tiukka jarru ja sitten heitelläänkin puolelta toiselle.
8. Botniaringin lähtösuoraa edeltävät mutkat, ulostulossa onnistumisen huomaa ja ei ole huono se ykkösmutkakaan, yllättävän nopea ja ulkokanttari tulee helposti silmille jos ei ole tarkkana.
9. Tällä menolla on kaikki ajamani Suomen mutkat lueteltu, koska näköjään se yksittäinen mutka ei useinkaan ole se juttu, vaan niiden yhdistelmä.