• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tonniset kyykyt matkustajan silmin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kawa zx10r: penkiltä liukuu "kuskin selkään" ,kuskia haittaa juuri tämä "selkään tuleminen" joka jarrutuksessa. ei kivaa, ei todellakaan tehty kahdelle.

....ja nyt kun joku käy kuitenkin vitsiä vääntämään tosta "tulemisesta" niin: olen myös nähnyt jossain filmeissä että bomberit tulee vetomiesten naamalle. Hähää ehidin ensin.
033102ass_1_prv.gif

Ei vit.. miten asiallisia vastauksia täällä jaetaan.....
Eli koitetaas,itellä k4 1000 gixu ja ei ole tullut pitkään kyyditettyä mut se mitä on niin ei ole kukaan valittanut!
Ja sanoohan noi busa ja xx miehet et eihän tollasel voi ees ajaa ku on niin kyykky...huoh,mielestäni ajoasento gixussa sentään semmonen kuin pyörässä pitää olla!
Niin joo bussia xx:ä olen ajanut ja olivat molemmat aivan perseestä
smile_org.gif

K3 kilogixun kyydissä oli erinomainen istua. Satulassa pysyi hyvin kyydissä, eikä olo tuntunut huteralta.
K4 kymppikawassa sen sijaan oli ihan kamala olla kyydissä. Satulassa luisti koko ajan kuskin niskaan ja mistään ei oikein saanut otettua tukea, koska jalkatapitkin oli niin ylhäällä ja takana, ettei jaloilla voinut ottaa vastaan..
10R ja K6 kuulemma huono istua kyydissä..Mutta oisko ratkaisu tässä:Makaa osittain selällään ja ottaa alapäällä vastaan kuskin selästä ni ei tipu väliin
biggrin.gif
Tulis jumpattuakin samalla
wink.gif
Eihän missään kyykyssä oo mukava olla kyydissä,jos sellainen löytyy,ni se ei ole kyykky
biggrin.gif
biggrin.gif
ps! Vauhdillakin on oma pieni merkityksensä..Eikös kawalla menty muistaakseni suljetulla alueella aika lujaa 2 päällä ja oli hiljaista,ei valituksen sanaa
biggrin.gif
nimim.jännäkakka
biggrin.gif

K3 kilogixun kyydissä oli erinomainen istua. Satulassa pysyi hyvin kyydissä, eikä olo tuntunut huteralta.
K4 kymppikawassa sen sijaan oli ihan kamala olla kyydissä. Satulassa luisti koko ajan kuskin niskaan ja mistään ei oikein saanut otettua tukea, koska jalkatapitkin oli niin ylhäällä ja takana, ettei jaloilla voinut ottaa vastaan..
kuskissa vika
biggrin.gif
jos et otetta saanu, ottia tuota

Kyllä mun eukko tykkää olla kyydissä tossa meidän tonnises K6:ses.Tankista pitää kiinni ja ei kyllä selkääni ole vielä tullut eikä valitellut että ois paikat kipeänä/hellänä..Matkustajan pituus 163cm ja mun 193cm jos sillä nyt on jollee jotain väliä..Täältä ainakin kaksi ääntä Gikserille
062802jumpie_prv.gif
.

Itsellä 1000RR ja ongelmana kyytiläisen liukuminen eteenpäin penkiltä. Mitään suurempaa palautetta ei tyttöystävä mulle ole antanut, mutta syynä varmaankin se, että meikäläisen pyörä on ainoa missä hän on ollut kyydissä. Sellainen 100km kerrallaan on ollu maksimi mitä ollaan yhdessä ajettu.

Onko muuten housu/penkkimateriaaleilla eroa jotta kyytiläinen välttyisi tolta eteenpäin valumiselta?

Itsellä 1000RR ja ongelmana kyytiläisen liukuminen eteenpäin penkiltä. Mitään suurempaa palautetta ei tyttöystävä mulle ole antanut, mutta syynä varmaankin se, että meikäläisen pyörä on ainoa missä hän on ollut kyydissä. Sellainen 100km kerrallaan on ollu maksimi mitä ollaan yhdessä ajettu.

Onko muuten housu/penkkimateriaaleilla eroa jotta kyytiläinen välttyisi tolta eteenpäin valumiselta?
Vaihtakaa paikkoja niin tuo "selkään tuleminen" ei niin haittaa
idea3.gif

On merkitystä ja paljon.

vastapesty goretex, vielä kyllästeellä käsiteltynä, niin saa pitää kiinni tosissaan. on hel.....in liukas. Tuntuu ettei pysy kyydissä itekään kun kiihdyttää.

hyvin käsitelty nahka ei juuri luista, mut ei takerrukaan. Tämä onvarmaan yks syy siihen et kisa kuskit käyttää yhä oikeaa nahkaa. Lisäksi ainakin mulle sellainen "sopivasti lihava" kyytiläinen on kivempaa katottavaa istuvissa nahkahousuissa kun goretex säkissä, en tiedä teistä muista mut mulla toi hieman kompensoi kahvitauolla sitä matkustajan "haittaa" ajon aikana...
cool.gif

Samaten penkin pesu välillä esim fairilla auttaa hieman,Erityisesti jos pesee pyörän normaalisti autoshampoolla jossa on vahaa.

Talveksi voi laittaa muovinhoitoaineen imeytyyn, kun on liukas heti käsittelyn jälkeen yleensä. Tämä vaikuttaa siksi kovettunut muovi on liukkaampi kuin hyväkuntoinen ja pehmeä.

Back