• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tonniset kyykyt matkustajan silmin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei olekaan. Mutta kun joku aiemmin sanoi, ettei siinä ole kauhukahvoja. Viittasin kai vähän epäselvästi siihen vaan, ettei niillä kyllä mitään teekään =)
Juu joo, tätä vähän ajattelinkin.

Mutta nämä kokemukset ovat niin istujakohtaisia monista asioista johtuen. Mun mielestä oman pyöräni kyydissä on niin hyvä istua, että niitä kahvoja ei edes tarvitsisi vaikka ne siinä olisivatkin.
smile_org.gif

No on täällä ihme jengiä....!!

voivat jättää vastaamatta.

olis kiva löytää se paras.  olen kaikkia noita jo itse ajanut, ja tiedän kyllä, mikä MINULLE on se sopivin vehje. jossain on parempi olla kyydissä kuin toisessa

En ehkä teiltä, vaan sellaisilta, jotka oikeasti tietää. Ei pahalla.

Noista tykkään kaikista.

Olikohan tää nyt liian sekavasti sanottu.....vieläkin tunnekuohun vallassa, kun Mika pussas Sorellaa  
crazy.gif
Anteeksi vaan maalaisuuteni ja se, että otin kantaa.  
wink.gif

Kyykkyasiantuntijat näyttävät suosittelevat kyykkyjä vain kyykkimiseen, mihin ne on tarkoitettu.

Mitään en asiasta ymmärrä muuta kuin sen , että itselleni olisi mahdotonta olla kenenkään kyydissä mopolla, pelon vuoksi. Onneksi muija ei pelkää vaikka joskus kohtuullisesti luukuttelen.

Hanki nyt se minkä parhaaksi näet, paitsi jos tarvitset siihen vahvistuksen joltain foorumilta. Jossa elämäänsä etsivät juopot kirjoittelevat mitä sattuu  
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif

Ai niin, ja yks mikä vaikuttaa todella paljon on kyytiläisen sekä kuskin pituus. Tuokin on yksi tekijä mikä vaikuttaa tosi paljon. Mun on ollut vaikea olla reilusti yli 30cm mua pidemmän ihmisen kyydissä. Siihen ei ois kai auttanut vaikka ois ollut mikä pyörä alla.

Kysymys kuuluikin, että onko jollakulla kokemuksia oikeasti noiden takapenkistä? Mulla kun ei ole. Siksi mä Terhi ja Mopedman sitä kyselen. En ehkä teiltä, vaan sellaisilta, jotka oikeasti tietää. Ei pahalla.
No noista en ole ollut kuin R1, 1000RR, 10R ja kilogiksun kyydissä.
Siltikään en voi kenenkään toisen puolesta sanoa minkä kyydissä olisi paras istua. Niitä mielipiteitä kun on tasan niin monta kuin on kyyditettävääkin. Valitettavasti. Ja yhtälailla se on kuskistakin kiinni, eli kun joka pyörää on eri ihminen ajanut mun ollessa kyydissä on hieman huono edes sanoa mikä oli paras mun mielestä.
Lisäksi noissa on eroja vuosimallienkin välillä.

Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.  
nixweiss.gif
Ei pahalla.

Niin...en oikein ymmärrä, että mikä tuossa kysymyksessä oli tyhmää? Voisitko kenties suurella tietämykselläsi vastata myös siihen?

Näiden pyörävalintojen kanssa painittiin viimeksikin, kun Blackbirdistä luovuttiin. Silloin tehtiin kompromissi ja ostettiin Veturi. Valitettavasti tuon muuten mahtavan pyörän ominaisuudet ovat tulleet radalla vastaan jo aikapäiviä sitten. Siksi on vaihto edessä. Ja nyt en halua tehdä kompromissiä, vaan haluan radalle tehdyn pyörän. Ja jos niistä joku soveltuu edes vähän muita paremmin kakspäällä ajoon, niin sitten valinta kallistuu siihen. Herrasmiehen on ajateltava myös toista osapuolta. Ja kyllä, tulen kokeilemaan niitä kaksin myös. Kysymys oli vain tällainen pohdiskeleva näin talvea odotellessa.

Oliko tuo tarpeeksi yksinkertaisesti selitetty yksinkertaisillekin ihmisille?

Ja niille kiitos, jotka asian ovat oikein ymmärtäneet ja fiksuja vastauksia antaneet.

ominaisuudet ovat tulleet radalla vastaan jo aikapäiviä sitten. Siksi on vaihto edessä. Ja nyt en halua tehdä kompromissiä, vaan haluan radalle tehdyn pyörän. Ja jos niistä joku soveltuu edes vähän muita paremmin kakspäällä ajoon, niin sitten valinta kallistuu siihen. Herrasmiehen on ajateltava myös toista osapuolta. Ja kyllä, tulen kokeilemaan niitä kaksin myös. Kysymys oli vain tällainen pohdiskeleva näin talvea odotellessa.

No sitten kun olet testannut nuo vaihtoehtosi, odotan, että kerrot meille muillekin kokemuksistasi, sillä silloin tuorein ja paras tieto on sinulla.

T. S**t*n*n tyhmät. Minulle
kaboom.gif
ja sinulle
033102ass_1_prv.gif
.

Sovitaanko näin?
033102beer_1_prv.gif

Nyt mä vissiin tipahdin kyydistä lopullisesti näiden ongelmien kanssa sillä.. Itse olen istunut sellaisen 30 cm mua pidemmän ihmisen kyydissä > ei ongelmaa. Vastaavasti olen kyydinnyt mua parikymmentä senttiä pidempiä ihmisiä > ei ongelmaa. No joo, oppia ikä kaikki. Jäävään itseni tästä keskustelusta ja taidan ottaa minäkin
033102beer_1_prv.gif

Onnea mopon etsintään ketjun aloittajalle.

Niin...en oikein ymmärrä, että mikä tuossa kysymyksessä oli tyhmää? Voisitko kenties suurella tietämykselläsi vastata myös siihen?
No ymmärsitkö mun vastauksen. Sen missä mielestäni melko hyvin perustelin miksi sun kysymykseen ei ole mitään vastausta? Mikä kohta jäi epäselväksi? Koitan sen sitten vääntää vielä enemmän rautalangasta..
smile_org.gif

Herrasmiehen on ajateltava myös toista osapuolta. Ja kyllä, tulen kokeilemaan niitä kaksin myös. Kysymys oli vain tällainen pohdiskeleva näin talvea odotellessa.
Hieno piirre miehessä. Mä olen niin itsekäs että semmoista tilannetta ei tulisi että tekisin kompromisseja noissa jutuissa. Mä ajan sillä millä mä haluan. Enkä ota ketään kyytiin kuin todella poikkeuksellisesti lähes pakkotilanteessa. Eli pari kertaa/kesä on max.
smile_org.gif

Ei. Mä kai lukeudun näihin tyhmiin. Tai olen se tyhmä.
withstupid.gif

Mä en vieläkään ymmärrä että mitä vastausta sä haluat? Sen yhden ainoan ja oikeanko?

Ja niille kiitos, jotka asian ovat oikein ymmärtäneet ja fiksuja vastauksia antaneet.
Olen pahoillani että en ole osannut listata noita pyöriä tuossa(kaan) asiassa paremmuusjärjestykseen. Ja olen hyvin pahoillani että olen yrittänyt kertoa miksi.

Mittenkä kaikkien pyörien kyydissä? Hyvä sitten.
smile_org.gif

Tästäpä päästään taas siihen että on kovin yksilöllistä tuokin. Väittäisin kuitenkin että osan olla kyydissä. Ehkä, tai ilmeisesti sitten en?
confused_orig.gif
Joo tsori, en ole ollut Millen kyydissä. Ajanut kyllä olen paria mutta muistaakseni kyytiin en päässyt. Ja mitä tuohon teikäläisen kyydissä oloon tulee, siitä en osaa sanoa mitään.

Joo tsori, en ole ollut Millen kyydissä. Ajanut kyllä olen paria mutta muistaakseni kyytiin en päässyt. Ja mitä tuohon teikäläisen kyydissä oloon tulee, siitä en osaa sanoa mitään.
Mä kai käyn vähä hitaalla nyt mutten vieläkään ymmärtäny mittenkä kaikkien noiden kyydissä olet ollut kun kuski on ollut 30cm sua pidempi?
Eikä se mun kyydissäolo ollutkaan kysymys. Miete lähinnä. Kuten jo aiemmin sanoin, paljon on kiinni siitä kuskista (vaikkei pituudesta puhuttaisikaan) kun kyytiläisen oloista puhutaan.

ominaisuudet ovat tulleet radalla vastaan jo aikapäiviä sitten. Siksi on vaihto edessä. Ja nyt en halua tehdä kompromissiä, vaan haluan radalle tehdyn pyörän. Ja jos niistä joku soveltuu edes vähän muita paremmin kakspäällä ajoon, niin sitten valinta kallistuu siihen. Herrasmiehen on ajateltava myös toista osapuolta. Ja kyllä, tulen kokeilemaan niitä kaksin myös. Kysymys oli vain tällainen pohdiskeleva näin talvea odotellessa.

No sitten kun olet testannut nuo vaihtoehtosi, odotan, että kerrot meille muillekin kokemuksistasi, sillä silloin tuorein ja paras tieto on sinulla.

T. S**t*n*n tyhmät. Minulle  
kaboom.gif
ja sinulle  
033102ass_1_prv.gif
.

Sovitaanko näin?  
033102beer_1_prv.gif

Mopedman. Sä olet hieno mies. Kiitos. Autoit paljon.

No ymmärsitkö mun vastauksen. Sen missä mielestäni melko hyvin perustelin miksi sun kysymykseen ei ole mitään vastausta? Mikä kohta jäi epäselväksi? Koitan sen sitten vääntää vielä enemmän rautalangasta..
smile_org.gif

Herrasmiehen on ajateltava myös toista osapuolta. Ja kyllä, tulen kokeilemaan niitä kaksin myös. Kysymys oli vain tällainen pohdiskeleva näin talvea odotellessa.
Hieno piirre miehessä. Mä olen niin itsekäs että semmoista tilannetta ei tulisi että tekisin kompromisseja noissa jutuissa. Mä ajan sillä millä mä haluan. Enkä ota ketään kyytiin kuin todella poikkeuksellisesti lähes pakkotilanteessa. Eli pari kertaa/kesä on max.
smile_org.gif

Ei. Mä kai lukeudun näihin tyhmiin. Tai olen se tyhmä.  
withstupid.gif

Mä en vieläkään ymmärrä että mitä vastausta sä haluat? Sen yhden ainoan ja oikeanko?

Olen pahoillani että en ole osannut listata noita pyöriä tuossa(kaan) asiassa paremmuusjärjestykseen. Ja olen hyvin pahoillani että olen yrittänyt kertoa miksi.

Ymmärsin kyllä sun vastauksen. Ei ongelmia sen suhteen. Kiitos kuitenkin, kun tarjouduit selittämään rautalangan kanssa seikkaperäisemmin.

Mutta sinä kun et vieläkään ymmärtänyt kysymyksen luonnetta (aika moni muu tosin näytti ymmärtäneen...onkohan vika mun ulosannissa vai muualla...jaa-a...), niin kerrataanpas hiukan:

Edelleenkään en hae täältä vahvistusta pyörävalinnalleni, enkä halua yhtä ja ainoaa oikeaa vastausta, vaan KOKEMUKSIA, MIELIPITEITÄ ja ehkä jopa faktatietoa takasatulan ja jalkatappien välisistä mitoista, satuloiden paksuuksista yms. Tiedäthän?

Kysymys on asetettu näin ajokauden loppuun, koska pyörävalintaa on mukava mietiskellä syksyn ja talven pimeinä iltoina. Eikö vaan? Vai luulitko tosiaan, että valitsen pyörän juuri Sinun kokemuksiesi perusteella ja osoitin kysymykseni vain Sinulle?

Jollakulla voi olla kokemuksia Millen kyydistä, jollakulla toisella taas Rykkösen kyydistä. Mielipiteitähän on yhtä monta ku persereikiä. Kiva kuulla eri kokemuksia asian tiimoilta.

Veikkaan, että alkuperäinen kysymykseni ei suinkaan ollut tämän foorumin tyhmin?

No kysymyksen luonteen ymmärsin kyllä aluksi, mutta se meni hieman sitten muuttamaan mun ymmärrystä kun hermostuit vastauksista joissa todetiin että tuohon ei ole vastausta. Mikään noista ei ole kovin herkku kyytiläiselle.

Enkä huomannut aiemmin että oisit noita speksejä kysellyt.
smile_org.gif

Ja ei, en ole missään vaiheessa odottanut että mun mielipidettä tahtoisit. Enkä että se mihinkään sun päätökseen vaikuttaisi. Kuten en myöskään että kenenkään muunkaan. Ainoan oikean (tai eniten oikean) vastauksen taidat kuitenkin saada siltä ikiomalta kyytiläiseltäsi kun käytte jokaisella potentiaalisella vaihtoehdolla sen koelenkin heittämässä. Noita vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole niin älytöntä määrää etteikö se olisi mahdollista. Ja kun yhdessä mietitte tarpeita ja tuntoja niin eiköhän se ole ainoa juttu mikä tuohon kysymykseen vastaa. Ja toki ne faktatiedot antaa jotain suuntaa.

Ja olet asian ytimessä nyt:
Mielipiteitähän on yhtä monta ku persereikiä.

Ja ei, ei tosiaan ollut tyhmin kysymys. Ei. Tuo oli vain kysymys johon on mahdotonta saada vastausta. Täältä.
smile_org.gif

No kysymyksen luonteen ymmärsin kyllä aluksi, mutta se meni hieman sitten muuttamaan mun ymmärrystä kun hermostuit vastauksista joissa todetiin että tuohon ei ole vastausta. Mikään noista ei ole kovin herkku kyytiläiselle.

Enkä huomannut aiemmin että oisit noita speksejä kysellyt.
smile_org.gif

Ja ei, en ole missään vaiheessa odottanut että mun mielipidettä tahtoisit. Enkä että se mihinkään sun päätökseen vaikuttaisi. Kuten en myöskään että kenenkään muunkaan. Ainoan oikean (tai eniten oikean) vastauksen taidat kuitenkin saada siltä ikiomalta kyytiläiseltäsi kun käytte jokaisella potentiaalisella vaihtoehdolla sen koelenkin heittämässä. Noita vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole niin älytöntä määrää etteikö se olisi mahdollista. Ja kun yhdessä mietitte tarpeita ja tuntoja niin eiköhän se ole ainoa juttu mikä tuohon kysymykseen vastaa. Ja toki ne faktatiedot antaa jotain suuntaa.

Ja olet asian ytimessä nyt:
Mielipiteitähän on yhtä monta ku persereikiä.

Ja ei, ei tosiaan ollut tyhmin kysymys. Ei. Tuo oli vain kysymys johon on mahdotonta saada vastausta. Täältä.
smile_org.gif

No ensinnäkään en hermostunut. En hermostu normaalielämässä, joten en hermostu myöskään jonkun kännisen (en sun) vastauksista netissä. Ihmettelin vain outoja vastauksia asialliseen kysymykseen. Nooh..netissä on kaikkien helppo päteä. Tosielämässä ei.

Ja tiedän kyllä, että oikean vastauksen saa vain ja ainoastaan ajamalla. Tietenkin. En ole tyhmä. Olen myös ajanut jos jonkinlaista kakspyöräistä melkein kohdusta asti sekä yksin, että kaksin (aavistus värikynää
smile_org.gif
)

Ja edelleenkin: hain ja pyysin vain ja ainoastaan kokemuksia. Siksi laitoin kysymykseni yhteyteen, että älkää ehdotelko tuplaäksiä sun muita. Ja kerroin myös tietäväni, että nuo pyörät ei ole tehty kaks päällä ajoon. Noista asioista en kaivannut kommenttia.

Mutta edelleen....kokemuksia saa laittaa. Oma kyytiläiseni on 173cm pitkä ja kokenut kyydissäistuja. Sen suhteen ei ole ongelmia. Itse olen sen parikymmentä senttiä pidempi ja ongelmia ei ole koskaan ollut. Melkein sama, kuin yksin ajelis  
smile_org.gif

Niin, mikäs se teidän tilanne oli..

No ei kai. Kumpaakohan Apriliaa tarkoitat? Jos vanha kelpaa, niin siinä on ainakin melko iso takajakkara. Uudemmassa onkin sit jo niin pieni pillerin ja tapit taivaissa et se ei ainakaan sovellu kahdelle (välitettyä kokemusta). Tosta voit kuvitella.

Omassa k4 1000r Suzukissa en viihtynyt erityisen hyvin. Pituutta löytyy 180cm ja meinaa tuntua melko ahtaalta.
Pikkusisko (160cm) sen sijaan ei löytänyt siitä mitään moitittavaa. Kuulemma hyvä lyhyemmälle ihmiselle.

Niin, mikäs se teidän tilanne oli..

No ei kai. Kumpaakohan Apriliaa tarkoitat? Jos vanha kelpaa, niin siinä on ainakin melko iso takajakkara. Uudemmassa onkin sit jo niin pieni pillerin ja tapit taivaissa et se ei ainakaan sovellu kahdelle (välitettyä kokemusta). Tosta voit kuvitella.

Juu sitä vanhempaa tarkoitin. Unohtui mainita...just ton leveän penkin takia. Tossa sun linkittämässä ekassa kuvassa ei noi mitat näy niin tarkasti, mutta sanoisin, että hyvin samoissa sarjoissa painivat....
biggrin.gif

Kokemuksia ei kyydissä istumiseen noista vaihtoehdoista ollut kuin gixuttimen kanssa.
En pidä sitten pätkääkään. Hirvittävä lintulauta mutta kyllä sitä siinäkin näkyy istui kun oli "pakko"  
biggrin.gif
Ranteet joutui koville kun ei tiennyt oikein mistä ottais tukea jarrutuksissa. Ja sitä tukea joutui ottamaan paljon. Yhtään et voi nojata kuskiin, ellei kuski sitten ole todella iso, jolloin täyttäisi (täyttäisikö sittenkään..?) tuon kuskin penkin, jos nojaat, humpasahdat hyvin äkkiä alemmalle tasolle samaan penkkiin kuskin kanssa. Eli periaatteessa matkustajana istuksin siellä yksinäni (korkealla) enkä kuskissa kiinni. Enkä tarkoita sitä että matkamaisemmassa mopedissa paiskauduttaisiin kuskiin vauhdilla jarruissa. Vaan niissä tuo tankista tukeminen on helpompaa ainakin minulle.

Pitkänä ihmisenä polvetkin oli aikas linkussa. Eikä niilläkään tukea saanut tarpeeksi. Mutkat hirvitti kun ei pystynyt olemaan kuskin selkää vasten. Tosin tässä kyllä haittas se nahkapuvun kyttyräkin  
tounge.gif
Sen johdosta myös niskat puutu herkemmin, kun pää joutui olemaan epänormaalissa kulmassa.
Eli tälläinen kokemus mutta kuten todettu, toiset tykkää  
smile_org.gif

Back