• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Urban Rider 3rd edition

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja siki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juuri näin asia on. Kokeilin nyt tomppaa ilman telinettä ja kovin vaitonaisena se ohjeistaa kulkijaansa eteenpäin. Ostin silloin aikoinaan samaan aikaan myös tuon autotelineen, enkä tiennyt mitään siinä olevasta kaiuttimesta. Sattumien summaa kaikki, äänet ovat olleet mykistettynä kun aiemmin pidin telineessä, tai sitten ei ole ollut latingissa tupakansytyttimessä. Eli kuten muut jo tiesivätkin asian, ei siinä Raiderissa mitään kajaria ole sisäänrakennettuna.

Muuten, ei kukaan sattuis tarvitsemaan BT-kuuloketta
smile_org.gif

Just, Nokian kännyköiden Ovi Mapsissa on sama ominaisuus. Kyllä meinas hermot mennä kesämatkalla kun navi pyöritti ympyrää säkkipimeässä ja kaatosateessa. Kai ongelman olis jotenkin pystynyt kiertämään jos olisi jaksanut opetella miten laite toimii ja pysähtyä sitä johonkin räpläämään.
Mulla kävi samalla tavalla kesälomareissulla.  
mad.gif
En ole nyt kerennyt perehtymään, että millä tuon voisi välttää.
Tekemällä sen reitin niin, että laittaa reittipisteet sille tielle jota aikoo ajaa.
Eikä vain noin suurinpiirtein. Esim.laittamalla reittipisteitä mittakaavassa jossa ei näy esim.sivutiet menee "vahingossa" piste sinne sivutielle ja ajatkin sitä päätietä niin silloin navi ajattaa takaisin sinne sivutielle niin kauan kuin oikeasti ajat sinne sivutielle....
Ärsyttävää vaikka onkin ihan oma vika.
biggrin.gif
Vaikka reittipiste on reitin vieressä niin ei muuta kuin päivittää reitin uudestaan siinä ajaessa niin siirtyy seuraavaan reittipisteeseen. Viimekesänä ajelin Kouvola-J-Kylä-Vesanto-Kuopio reitin pikkuteitä. Reitin tein kotona ja hotellissa ja hyvin pysyin oikealla reitillä. Apuna oli manuaalikartta kun se näyttö on kuitenkin pieni.
Joku kyseli Tompan kuuluvuutta ajaessa. Ei ole toiset uskonut että pärrällä liikkeellä ja sata lasissa= toimii ja kuuluu. Tomppa Riderillä ei vissiinkään pysty liikkeestä soittamaan mutta vastaamaaan kyllä.
Eli Mulla TomTom Raider ja tyytyväinen olen
tounge.gif

Vanhaan Rideriin tarina.

Lataava teline meni rikki 5v. vanhasta masiinasta.

Meili TT:lle: "Mistä näitä saa ostaa?"

Sieltä tuli vastaus: "Ei mistään, ne on vedetty jo pois markkinoilta. Mutta voimme lähettää täältä sellaisen"

Minä hintoja kyselemättä vastasin osoitteella vahvistetun viestin että: "Ok"

Viikon päästä minulla oli uusi lataava telakka kotona ilmaiseksi ja rahditkin maksettuna.  
bowdown.gif

Opetus: "Ei kysyvä tieltä eksy"  
sport05.gif

Sattuisiko joku tietämään löytyykö tätä **Lataavaa moottoripyörätelinettä ja akkujohtoa** myynnissä suoraan hyllyssä mistään Suomesta vai pitääkö se tilata TomTomilta?
Itse tilasin @ louis.de ja tuon mukana tulee tarvittava kaapeli.

Ja minä äsken Tompan omien sivujen linkistä:

Charging bike mount and battery cable  € 64.95
Shipping:  € 9.95
TOTAL: € 74.90  

Melko arvokasta sähköä...

Ajokausihan on jo ihan ovella ja sitä odotellessa tuli latailtua mm. tuota TomTom Urban Rideria. Samalla aloin muistella, että mitenkäs Rider paritettiinkaan bluetoothilla kännykän ja kypäräpuhelimen kanssa.

Sain paketin toimimaan muuten hienosti, mutta jostain syystä puhelimesta ei välity musiikit Riderin kautta edelleen kuulokkeisiin. Myöskään puhelimen kautta aloitetut puhelut eivät toimi, vaan puhelut pitää ottaa nimenoaan Riderin näytön kautta. Muistaakseni vielä pari kuukautta sitten musiikit sai soimaan puhelimesta eli mikä helevati tuolle on nyt voinut tulla? Voiko joko puhelimen tai TomTomin ohjelmistopäivitys tehdä tuon?

Edit: Todennäköisesti muisti pettää enkä ole koskaan saanutkaan noita musiikkeja Nokian puhelimesta Riderin kautta kuulokkeisiin. Onkohan tuo ylipäätään mahdollista kun nyt sekä puhelin, että kypäräpuhelin on kytketty TomTomiin?

Edit: Todennäköisesti muisti pettää enkä ole koskaan saanutkaan noita musiikkeja Nokian puhelimesta Riderin kautta kuulokkeisiin. Onkohan tuo ylipäätään mahdollista kun nyt sekä puhelin, että kypäräpuhelin on kytketty TomTomiin?
Mä en ainakaan saa omassa systeemissäni (Nokia N8 - Urban Rider - Scala Rider Q2) musiikkeja kuulumaan riderin kautta. Ainoastaan puhelimesta suoraan kuulokkeisiin onnistuu tämä...

Puhelimen kautta en ole koskaan soitellut koska se on aina taskussa kun ajelen ja puhelut on pakko ottaa riderin valikon kautta!

Puhelimen kautta en ole koskaan soitellut koska se on aina taskussa kun ajelen ja puhelut on pakko ottaa riderin valikon kautta!

No näinhän se on, mutta tuli kuivaharjoiteltua ja samassa yhteydessä totesin, että puhelinta on pakko operoida Riderin kautta silloin kun ne on paritettu toisiinsa.

Kiitoksia muutenkin eli sain vahvistuksen sille, että muisti petti noiden musiikkien osalta kun ei ole päässyt vielä pakettia kokeilemaan tien päällä. Vaan mennäänpä kuukausi eteenpäin, niin  
sport05.gif

Sattuisiko joku tietämään löytyykö tätä **Lataavaa moottoripyörätelinettä ja akkujohtoa** myynnissä suoraan hyllyssä mistään Suomesta vai pitääkö se tilata TomTomilta?
Itse tilasin @ louis.de ja tuon mukana tulee tarvittava kaapeli.
Minkä pituinen se kaapeli oli sinun paketissa?
En oo mitannu mutta riittää hayabusassa ohjaustangosta satulan alle.

Ne joilla tuo Navi on pyörässä, niin sanokaatte kuinka suurta osaa tuo BT headsetti näyttelee tuossa navigoinnissa, vai onko se pelkkä lisä mukavuus? Eli oletteko pärjänneet hyvin ilman BT:tä?

Ne joilla tuo Navi on pyörässä, niin sanokaatte kuinka suurta osaa tuo BT headsetti näyttelee tuossa navigoinnissa, vai onko se pelkkä lisä mukavuus? Eli oletteko pärjänneet hyvin ilman BT:tä?

Pärjää ilmankin, mutta jos on mahdollista kokeilla, niin auton navista tai kännykästä äänet pois ja ei kun vieraalle paikkakunnalle hortoilemaan. Tuo varmaan antaa vähän suuntaa...

Tietysti riippuu myös siitä kuinka hyvin tuon navin saa pyörässä sijoitettua näkökenttään. Itse käytin viime kesänä kännykän navia mittariston sivuun sijoitettuna, kun en muualle saanut soviteltua vähällä vaivalla. Ilman kypäräpuhelinta olisi kyllä jäänyt monta ohjetta huomiotta. Nyt hankkimassani TomTom Riderissä on isompi näyttö, joka varmaan osaltaan helpottaa havainnointia vaan nähtäväksi jää. Muutamissa pyörissä olen nähnyt navin mittariston yläpuolella katteen suojassa ja näin ollen paremmin näkökentässä.

Ja tuleehan siinä kypäräpuhelimen hankinnan yhteydessä mahdolliseksi käyttää puhelinta ajon aikana tai sitten jättää tuon ominaisuuden ottamatta käyttöön.

Tämä on varmaan yksilöllistä, itse olen huomannut, että oudossa taajamassa ei tahdo pärjätä, mutta maaseudulla pärjää.

Eli riippuu käännöksien määrästä + tiheydestä.

Itse ajellut tompan kanssa ilman BT:tä koko ajan. En pidä autossakaan ääniä päällä. Näytöltähän näkee kuinka monta metriä käännökseen ja kumpaan suuntaa käännyttävä. Riittää minulle.

Itse ajellut tompan kanssa ilman BT:tä koko ajan. En pidä autossakaan ääniä päällä. Näytöltähän näkee kuinka monta metriä käännökseen ja kumpaan suuntaa käännyttävä. Riittää minulle.
noo.. tässä haeskelin vähän tuntumaa siihen, kuinka hyvin navi näkyy päivällä pyörässä. Autossahan ei juurikaan ole väliä koska navi on sisätilassa ja useinmiten niin että auringon valokaan ei siihen pääse negatiivisesti vaikuttamaan. Esimerkiksi mulla autossa ei ole tainnut koskaan tulla sellaista tilannetta etteikö navin kuva olisi näkynyt kunnolla, joten ääniäkään ei tarvii kun on iso selkeä näyttö.

mutta pyörässä se taitaa olla vähän eri asia.

On ollu ajatuksena hankkia TomTom Urban Rideri tai sama Pro versiona. Pro vaan on n150€ kalliimpi mutta siihen tulee BT setti mukaan...vaikka on kyllä aika jouhea hinta BT vehkeestä.

noo.. tässä haeskelin vähän tuntumaa siihen, kuinka hyvin navi näkyy päivällä pyörässä. Autossahan ei juurikaan ole väliä koska navi on sisätilassa ja useinmiten niin että auringon valokaan ei siihen pääse negatiivisesti vaikuttamaan. ......
No minä en ainakaan olisi pärjännyt ilman kuulokeopastusta aurinkoisilla ilmoilla.

Back