• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Riider ja Autocom kimppaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onko kenelläkään tietoa Autocomin ja TomTom Riderin yhteen liittämisestä. Kävin Reliatekiltä ostamassa jonkun palikan millä pitäisi saada nämä juttelemaan keskenään, ei vaan toiminut. Tämän adapterin kanssa pitäisi siis TomTomin ajo-ohjeiden ja kypäräpuhelimen toimia kimpassa Bluetootin avulla. Palikka piti liittää TomTomin bluetoothin perään ja Autocomin johto siihen. Kaikki muuten ok mut ei kuulu puhelujen ääntä eikä ohjeita. Jos jollakin on kokemuksia niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan kytkennöistä.

Toimiikos se Tomtomin bluetooth omalla kuulokkeella? Jos ei toimi, niin silloin on tomtom ja bluetooth-palikka parittamatta. Ohjeet löytyy tomtomin ohjekirjasta.

Jos toimii omalla kuulokkeella, niin sitten vikaa kannattaa etsiä sieltä autocomin liitännästä. Mihin liittimeen olet autocomissa sen välijohdon liittänyt? Se pitää olla siinä phone liitännässä.

Onhan myös mahdollista, että välijohto on poikki. Sekin mahdollisuus kannattaa selvittää.

Nämä kannattaa tsekata ensimmäisenä.

Laite tosiaan toimii niillä TomTomin omilla kuulokkeilla. Autocomissa se on kytketty siihen muistaakseni AUX 1 liittimeen mikä on se puhelimen liitin. Soittelin sinne RXTX tuotteelle ja ne tarjosi välijohtoa GPS liittimeen. Se siis tulisi siihen Autocomin AUX 3 liittimeen (GPS) ja siitä sitten TomTomin Bluetooth palikkaan. Tällä saa ohjeet kypärään mutta puhelin vaatii silti oman johdon tämän lisäksi ja jos puhelimeen laittaa sen liittimen perään niin Bluetoot ei sit enään toimi. Näin jää siis yksi parhaista ominaisuuksista käyttämättä eli puhelut ei näy TomTomilla ja on käytettävä automaattivastausta.

Autocomin ja tompan riderin bt saa liitettyy ~15€ adaptereillä että äänet kuuluu tompasta jotenkin ja puhelimen soitot ja puheet kuuluu mut ei voi ite puhuu takas. Eli ei kannata ostaa moista tilpehööriä.
Autocomin ja tompan bt kytkentä onnistuu kun ostaa autocomin välipiuhan, olikohan se numero 1297 ja maksaa ~55€. Silloin toimii kaikki tompan ohjeet sekä puhelin pölinät sinnesuntänne. Ostettu moinen piuha RXTX-puljusta Tampereelta.

Muutettu piuhan numero

Nimenomaan tuo oikea välipiuha tarvitaan, että toimii kunnolla. Tosin se välipala piti pelata kanssa välttävästi, mutta tarttee tsekata mikä siinä meni vikaan. Eli oikeita piuhoja tilauksessa ja tulee shoppiin tilattavaksi pikapikaa.

PS. Palauta se toimimaton joka tapauksessa.

t. Spagu

Mulla on Rider ja Autocom mikälie 300 uutuus. Sain tänään vörkkimään. Laitoin sen bluetoothin piuhan poikki, missä on molemmissa päissä 2,5mm nelinastaiset plugit. Lisäksi laitoin katki yhden 3,5mm plugijohdon. 2,5mm piuhassa laitoin maat yhteen ja kolvasin 3,5mm plugijohdon maahan. 2,5mm piuhassa on se kärki toisen johtimen punainen semmoinen eristeetön nippu ja sen kolvasin 3,5mm johdon keskimmäiseen kontaksiin, mikä oli tässä piuhassa valkoinen. 2,5mm piuhassa on valkoinen johto toinen kosketin kärjestä ja sen yhdistin 3,5mm johdon kärkeen, eli punaiseen. Parin testipuhelun jälkeen toimii ihan loistavasti.

Tässä Autocom 300-satsissa koitin aux1:ssä ja 4:ssa ja molemmissa toimi. Ykkönen on tarkoitettu kännykälle ja olenkin siihen vetänyt kiinteän johdon virittämääni kännykkätelineeseen. Nelonen on tarkoitettu GPS:lle tai toiselle puhelimelle ja siinäkin toimii hyvin. Jos pidän sateella kännyä povarissa, niin käytän bluetoothia ja muuten tuota kiinteää piuhaa. Ainoa ongelma on, että kännykkä on lähellä tomppaa telineessä ja ne rutkutukset tulee välillä läpi.

Obelixxx. Toimiiko Tompan BT myös sillä autocomin oikealla välijohdolla ? eli tulevat puhelut näkyy tompassa ja sen kautta voi vastata niin halutessaan. Mä soittelin sinne RXTX:lle ja siellä oli sillä hetkellä kaveri joka ei osannut varmasti sanoa ja oli sitä mieltä, että GSM johto pitää vielä laittaa lisäksi kännykkään, silloinhan se BT ei enään puhelimessa toimi.

Spagu. Mä heitän sen sulle jossain vaiheessa takas tai vaihdetaan se sellaiseen toimivaan piuhaan kun sellainen on tarjolla. RXTX:llä niitä ei ollut tällä hetkellä. Sä varmaan tarkoitat tota samaa joghtoa mistä Obelixxx mainitsi vai tarkoitatko sitä uutta mikä on tulossa Autocomilta.

ek@ Kiitti kytkentäohjeesta. Mulla on niin huono kolvi, että taidan odottaa jos sellaisen sais valmiina.

Obelixxx. Toimiiko Tompan BT myös sillä autocomin oikealla välijohdolla ? eli tulevat puhelut näkyy tompassa ja sen kautta voi vastata niin halutessaan. Mä soittelin sinne RXTX:lle ja siellä oli sillä hetkellä kaveri joka ei osannut varmasti sanoa ja oli sitä mieltä, että GSM johto pitää vielä laittaa lisäksi kännykkään, silloinhan se BT ei enään puhelimessa toimi.

Spagu. Mä heitän sen sulle jossain vaiheessa takas tai vaihdetaan se sellaiseen toimivaan piuhaan kun sellainen on tarjolla. RXTX:llä niitä ei ollut tällä hetkellä. Sä varmaan tarkoitat tota samaa joghtoa mistä Obelixxx mainitsi vai tarkoitatko sitä uutta mikä on tulossa Autocomilta.

ek@ Kiitti kytkentäohjeesta. Mulla on niin huono kolvi, että taidan odottaa jos sellaisen sais valmiina.
Tänään saapui Autocomin omaa TomTom kittiä part.1297 ja tarjoushinta 45,- shopissa, tuote siis heti hyllyssä koodilla AUTOXGSMTT ja näkynee shopissa aamulla.

t. Spagu

Spagu tää on varmaan se sama joho mistä Obelixxx mainitsi. Jos sillä kaikki pelittää niin tulen huomenissa hakemaan sellaisen.

Juu toimii kaikki, eli puhelu näkyy tompassa ja vastaat sitä kautta. Ei tarvi mitää piuhaa puhelimesta.

Back