• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider 2nd edition

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja compact_d
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mahtaakohan tuota saada ilman sitä Scalan bt-härpäkettä? Kun sille ei tosissaan olisi mitään käyttöä..

Miten saako/pystyykö tuohon tomppaan laittamaan kaijutinta,jos haluaa käyttää tuota myös autokäytössä  
nixweiss.gif

062802jumpie_prv.gif
Tänään ne oli saaneet uuden Riderin ainakin Giganttiin, isä oli käynyt hakemassa sieltä yhden kappaleen.Hinta oli 499.- Skandinavian kartoilla

062802jumpie_prv.gif
Tänään ne oli saaneet uuden Riderin ainakin Giganttiin, isä oli käynyt hakemassa sieltä yhden kappaleen.Hinta oli 499.- Skandinavian kartoilla
Elkää sitten hirveästi hehkuttako, ettei tule tämä harrastus entistä kalliimmaksi..
smile_org.gif

No en ole päässyt kokeilemaan sitä vielä mutta pitää kyllä tehdä testilenkki sillä niin näkee jos se on paljonkin erilainen kun mun vanha malli, epäilen ettei siinä on paljon muutoksia mutta.......aika näyttää. Teline oli ainakin erimallinen ja ei sovi vanhaan malliin
confused_orig.gif

Mutta edelleen siinä on samannäköiset pienet virtanastat kun vanhassakin toivottavasti tämä yhdistää paremmin kuitenkin??

No en ole päässyt kokeilemaan sitä vielä mutta pitää kyllä tehdä testilenkki sillä niin näkee jos se on paljonkin erilainen kun mun vanha malli, epäilen ettei siinä on paljon muutoksia mutta.......aika näyttää. Teline oli ainakin erimallinen ja ei sovi vanhaan malliin  
confused_orig.gif

Mutta edelleen siinä on samannäköiset pienet virtanastat kun vanhassakin toivottavasti tämä yhdistää paremmin kuitenkin??
Onko siinä muuten sama näyttö kuin siinä vanhemmassa? Ilmeisesti 320x240? Tähän Looxin 480x640:een on päässyt jo vähän tottumaan.. On vaan niin taatanan tarkka.
inlove.gif

No enpä kattonut sitä niin tarkkaan vielä mutta samannäköinen (suurinpirtein) päältäpäin oli kun vanha elikkä eiköhän näyttökin on sama?? Pitää huomenna tutkia sitä enemmän.

Nyt on pakko kommentoida tota Tom Tom Raideria näin ns jälleenmyyjän näkökulmasta. Jos ite ostaisin gps laitteen mopoon niin en ainakaan raideria ottas kannattaa laittaa ne rahat sellaseen värkkiin joka toimii eli zumo. Olen myynyt sekä garminia että Tom Tomia. Ja lähes tulkoon jokainen myyty Tom tom on palannut huoltoon muutaman kuukauden jälkeen kun taas Garminin laitteista huoltoon tulee ehkä noin 1% myydyistä laitteista.

Sitten vielä ne oston jälkeiset tilanteet. Juuh Tom Tomit lähtee hollantiin ja Garminit huolletaan suomessa. Tom tomilla lähes mahdotonta tai erittäin hankalaa saada neuvoja suomenkielellä kun taas Garminilla homma toimii suht mutkattomasti. Mutta jokaisellahan on oma mielipide, mutta ite en kyllä Tom Tomia ottas vaikka ilmaseks sais. Kun mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan  
biggrin.gif

Nyt on pakko kommentoida tota Tom Tom Raideria näin ns jälleenmyyjän näkökulmasta. Jos ite ostaisin gps laitteen mopoon niin en ainakaan raideria ottas kannattaa laittaa ne rahat sellaseen värkkiin joka toimii eli zumo. Olen myynyt sekä garminia että Tom Tomia. Ja lähes tulkoon jokainen myyty Tom tom on palannut huoltoon muutaman kuukauden jälkeen kun taas Garminin laitteista huoltoon tulee ehkä noin 1% myydyistä laitteista.

Sitten vielä ne oston jälkeiset tilanteet. Juuh Tom Tomit lähtee hollantiin ja Garminit huolletaan suomessa. Tom tomilla lähes mahdotonta tai erittäin hankalaa saada neuvoja suomenkielellä kun taas Garminilla homma toimii suht mutkattomasti. Mutta jokaisellahan on oma mielipide, mutta ite en kyllä Tom Tomia ottas vaikka ilmaseks sais. Kun mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan  
biggrin.gif
Siis kerrohan vähän tarkemmin mikä niissä tomtomeissa mättää. Riderissa tais olla vitosversio ja tässä 2nd editionissa kutonen? Looxissa olen pyöritellyt TT6:sta ja kyllä on toiminut kuin junan vessa (mitä nyt gepsi kerran sekosi helteessä ja kalibroinnit meni v***illeen). Ainakin tossa pda-versiossa reittisuunnittelu, poi-tsydeemit sun muut toimii aivan loistavasti. Liekö sitten Rider erilainen näiden osalta?

Eli onko vanhan mallin ongelmat olleet softa- vai rautapuolella? Vai siinä ettei porukka osaa niitä käyttää? Uudesta ei taida vielä olla kokemuksia?

Laitteista joita olen joutunut lähettämään huoltoon eli ongelmat:

-laite syttyy ja sammuu ei pysy päällä
-eí lähde lataamaan karttoja (Tom tom ratkaisu buuttaa laite)
-ei löydä bluetooth donglea
-ei saa yhteyttä Bluetooth dongleen (eli kikkula rikki)

Niin varmaan nyt ymmärrätte että nuo kaikki viat eivät esiinny yhdessä ja samassa laitteessa. Niin ja eihän Tom Tom ota niitä takaisin ja palauta rahoja tai vaihda niitä toisenlaisiin tai uusiin tuotteisiin vaikka miten haluaisi korjaavat vaan vanhaa.
En sano että kaikilla pitäisi vikoja olla sanoin että itselleni en moista laitetta ostas. Kun niitä olen joutunu huoltoon lähettämään.  Eli ei kannata ottaa herneitä siellä nenään  
tounge.gif

Laitteista joita olen joutunut lähettämään huoltoon eli ongelmat:

-laite syttyy ja sammuu ei pysy päällä
-eí lähde lataamaan karttoja (Tom tom ratkaisu buuttaa laite)
-ei löydä bluetooth donglea
-ei saa yhteyttä Bluetooth dongleen (eli kikkula rikki)

Niin varmaan nyt ymmärrätte että nuo kaikki viat eivät esiinny yhdessä ja samassa laitteessa. Niin ja eihän Tom Tom ota niitä takaisin ja palauta rahoja tai vaihda niitä toisenlaisiin tai uusiin tuotteisiin vaikka miten haluaisi korjaavat vaan vanhaa.
En sano että kaikilla pitäisi vikoja olla sanoin että itselleni en moista laitetta ostas. Kun niitä olen joutunu huoltoon lähettämään.  Eli ei kannata ottaa herneitä siellä nenään  
tounge.gif
Eli onko kyseiset ongelmat/viat myös tossa uudessa TomTom Rider 2  
nixweiss.gif

Tuo syttyy/sammuu johtuu kiinnikkeestä - ollut täällä monta kertaa. Toisen nastan vasemmalta kun teippaa, niin loppuu sammuilut ja kaikki toiminnot ovat vauhdissakin käytössä. Mulla ainakin bluetooth on toiominut aina, kun on päälle laittanut ja aina on kartat toiminut kuten pitää. Yli 20000km ollut käytössä ja telineongelma hoitui Touratechin kiinnikkeellä. Ihan hyvä vehje se on, jos hommaa jälkiasennustelineen. Eniten haittaa, ettei pohjoinen pysy ylöspäin kartassa ja zoomaa kartan automaattisesti takaisin, vaikka haluaisi katsella isommassa skaalassa. Kännykässä on tompan softa ja siinä saa pohjoisen pysymään ylhäällä, eikä skaalaa karttaa automaattisesti.

meillä tuo vanha malli, toimi viime kesänä loistavasti. syksyllä alkoi lataus pätkimään. vietiin talvella huoltoon, viipyi pitkään ja tuli takaisin entistä huonompana. itse laite erinomainen ,ei vaan lataa telineessä ollenkaan. virta tulee telineeseen, mutta ei siitä ulos...uusia telineitä ei pystytä toimittamaan.
18.6 ollaan lähdössä kohti eurooppaa ja on pärjättävä sillä n. viidellä tunnilla minkä lataus kestää. eli sammuteltava välillä
veryangry.gif

kaikesta huolimatta innolla matkaan
biggrin.gif

Back