• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tomtom one, reitin tallennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pete2

MotOrg ry jäsen
Sijainti
Kauniissa Karjalassa
Hommasin tuollaisen tomtom onen. Laite on tarkoitettu autokäyttöön, mutta eiköhän sillä ainakin kuivalla kelillä pärjää pyörälläkin.

Olisi kiva näin talvella tallentaa valmiiksi muutamia kivoja reittejä ennakkoon, mutta törmäsin yhteen "ominaisuuteen"; suosikiksi saa tallennettua vain kohteita, mutta ei reitin välietappeja. Eli jos haluaa kierrellä pikkuteitä eikä vain mennä suoraan kohteeseen tai jos haluaisi tehdä reitiksi vaikka ympyrälenkin, ei sitä onnistu tallentamaan. Olette törmänneet samaan ja saako asian joten kierrettyä tms?

Hommasin tuollaisen tomtom onen. Laite on tarkoitettu autokäyttöön, mutta eiköhän sillä ainakin kuivalla kelillä pärjää pyörälläkin.

Olisi kiva näin talvella tallentaa valmiiksi muutamia kivoja reittejä ennakkoon, mutta törmäsin yhteen "ominaisuuteen"; suosikiksi saa tallennettua vain kohteita, mutta ei reitin välietappeja. Eli jos haluaa kierrellä pikkuteitä eikä vain mennä suoraan kohteeseen tai jos haluaisi tehdä reitiksi vaikka ympyrälenkin, ei sitä onnistu tallentamaan. Olette törmänneet samaan ja saako asian joten kierrettyä tms?
En tunne paremmin juuri tuota laitetta, mutta kyllä ainakin TomTom 720:llä saa reitin tallennettua "suunnittele reitti" -toiminnolla. Se on kuitenkin itse laitteen avulla toivottoman rasittavaa, joten itse käytän Tyre-nimistä ohjelmaa eli suunnittelen reitit tietokoneen ruudulla ja siirrän Tompalle .itn-tiedostona.

Tuolla aiheesta vähän tarkemmin ja Tyren sivuilla lisää.

ainakin TomTom 720:llä saa reitin tallennettua "suunnittele reitti" -toiminnolla. Se on kuitenkin itse laitteen avulla toivottoman rasittavaa, joten itse käytän Tyre-nimistä ohjelmaa eli suunnittelen reitit tietokoneen ruudulla ja siirrän Tompalle .itn-tiedostona.

Tuolla aiheesta vähän tarkemmin ja Tyren sivuilla lisää.
" ainakin TomTom 720:llä saa reitin tallennettua "suunnittele reitti" -toiminnolla."

Laitteesta löytyy "tallenna suosikki" ja "valmistele reitti". Tuolla jälkimmäisellä saa kyllä tehtyä reittejä, mutta ei saa niitä tallennettua nimellä tms. (ne ovat kertakäyttöisiä). Suosikki tallentaa vain reittipisteitä. Osaatko auttaa vain onko ainut tapa nuo apuohjelmat (jotka saattavat näin talvella kyllä olla kiva tapa suunnitella, mutta jos ei voi tallentaa...).

Selasin tuota 720:n ohjekirjaa ja siellä tuntuu olevan mahdollista tallentaa myös "reittisuunnitelma". Tästä meikäläisen vehkeestä tuo näkyy puuttuvan
mad.gif
.

Yep, One on karvalakki, josta itsellä on vielä se kunnon karvahattu V3 Scandic, jossa ei ole edes erillistä muistikorttia, vaan kartoissakin on tyydyttävä "huimaan" 512Mt sisäiseen muistiin
sad_orig.gif
Mutta eipä ollut kalliskaan ja perille on aina silti päästy
biggrin.gif

Reitityksessä tuo sallii yhden välipisteen, joka sekin on tosin syötettävä laitteen omasta liittymästä ja tosiaan kertakäyttöinen. Eli jos olen "kiertomatkaa" halunnut, olen tallentanut nuo paikat suosikkeihin ja sitten vain navigoinut yksi kerrallaan, suosikista seuraavaan. Toimii se noinkin, mutta ei tietenkään ole ihan niin handy kuin noiden kalliimpien navareiden oikea reittisuunnittelu
cool.gif

Yep, One on karvalakki, josta itsellä on vielä se kunnon karvahattu V3 Scandic, jossa ei ole edes erillistä muistikorttia, vaan kartoissakin on tyydyttävä "huimaan" 512Mt sisäiseen muistiin
sad_orig.gif
Mutta eipä ollut kalliskaan ja perille on aina silti päästy
biggrin.gif

Reitityksessä tuo sallii yhden välipisteen, joka sekin on tosin syötettävä laitteen omasta liittymästä ja tosiaan kertakäyttöinen. Eli jos olen "kiertomatkaa" halunnut, olen tallentanut nuo paikat suosikkeihin ja sitten vain navigoinut yksi kerrallaan, suosikista seuraavaan. Toimii se noinkin, mutta ei tietenkään ole ihan niin handy kuin noiden kalliimpien navareiden oikea reittisuunnittelu
cool.gif
Kappas vain näin on tuossa omassa "europe" mallissakin. Ei salli kuin yhden välipisteen. No täytyy yrittää tulla toimeen. Eihän tuo maksanutkaan kuin 119€.

sillä vaan että eikös nuo laitteet toimi tietyillä taajuuksilla.
Mut ei siinä mitään jos yhteen toimii sitten vaan kaupoille.
062802jumpie_prv.gif

(Paikallinen navi kauppias ei edes tiennyt mikä Q2 on??)

Tyrellä tein TomTom One XL:ään reittejä, voi olla enempikin reittipisteitä, en oo koskaan tehny itse laitteella..
Tyre on kyllä hyvä.

En kyllä muista, saakos One XLään montakin valmistareittiä muistiin...

Selvittelyn jälkeen sain tietää seuraavan asian, joka saattaa kiinnostaa muitakin, joten laitan tähän tiedoksi.

TomTom One -mallin jos päivittää sillä Tompan Home -ohjelmalla viimeiseen versioon (kuten minä tein heti oston jälkeen) saa softaversion 8.xxx. Tällöin häviää reittisuunnittelutoiminto kokonaan. Seiskaversiossa tämä vielä on mukana.

Nyt vain pitäisi jostakin osata kaivaa se vanhempi seiskaversio. Ainut ero näissä versioissa on että nuo liikennetiedotuksen jäävät pois (sanoivat Tomtom -tuessa). Joku epäili tuolla Tompan keskustelufoorumeissa että näin yrittävät saada kaupattua niitä kalliimpia versioita joissa reittisuunnittelu on mukana.

Näin meitä kuluttajia viedään...

Kokeileppas rakentaa Oneen uudet menut... muistaakseni mulla olis 8.## versio (One "4:th ed"), tekaisin siihen "TomTom Menu Builder'illa" uudet valikot ja ainakin mulla pääsee lisäämään reittipisteen välille.

edit: Just katsoin, mun softa on 8.014 ja reittisuunnittelu löytyy valikosta, mahdollisuus lisätä yksi reittipiste.

http://www.gregoryduncan.com/ttmd/index.php
Näkyy olevan sivut alhaalla mutta multa ainakin löytyy toi softa jos kiinnostaa.

Kokeileppas rakentaa Oneen uudet menut... muistaakseni mulla olis 8.## versio (One "4:th ed"), tekaisin siihen "TomTom Menu Builder'illa" uudet valikot ja ainakin mulla pääsee lisäämään reittipisteen välille.

edit: Just katsoin, mun softa on 8.014 ja reittisuunnittelu löytyy valikosta, mahdollisuus lisätä yksi reittipiste.

http://www.gregoryduncan.com/ttmd/index.php
Näkyy olevan sivut alhaalla mutta multa ainakin löytyy toi softa jos kiinnostaa.
Joo minulla löytyy myös mahdollisuus lisätä yksi reittipiste välille. Mutta kun tuolla vanhemmalla seiskaversiolla pitäisi saada tehtyä useita välireittipisteitä ja tallentaa sitten tuo reitti nimellä talteen. Pystyykö tähän? Jostain lueskelin että tuolla menubilderillä voisi yrittää korjata tilannetta. En tiedä onnistuisiko.

Mitenkä monta erilaista TomTom ONE:ea sitä onkaan olemassa?
confused_orig.gif
?
Mulla on ONE XL ja siinä softa versio 8.010 , ja kyllä reittisuunnitelmaan saa vaikka kuinka monta välietappia.
Mutta on kyllä hidas ja kömpelö käyttää.
Reittejä voi tallentaa nimellä useita.

Joskus hävittää joitakin asetuksia, esmes että hälyttää liikennekameroista.

Kukahan on ideoinut nuo valikko toiminnot, kysyn vaan,
ei kyllä mitään logiikkaa!

Onhan noita kaikenlaisia. Minulla on tämä
Ostin halvimman. Kyllähän tuollakin pärjää, mutta pitää yrittää harrastuksen vuoksi jos siitä saisi irti enemmän.

Back