• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tom Tom Rider 4.3" näytöllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rengas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On ollut puhetta tässä topicissa, että tomtomilta olisi tulossa uusi malli rider navigaattorista huhtikuussa??? Onko mutua porukalla miten tuo vaikuttaa vanhempien mallien hintoihin ja onko odotettavissa alennuksia? Tarvetta olisi kesäksi ostella tomppa Suomi turneelle niin löytää kotiin takasin reissultaan :orgmp:

Ainakin varmaan ne jotka hankkivat uusimman mallin luopuvat vanhoistaan (esim minä itse!). Eli käytettyjän tulee myyntiin jonkun verran.

rodder sanoi:
On ollut puhetta tässä topicissa, että tomtomilta olisi tulossa uusi malli rider navigaattorista huhtikuussa??? Onko mutua porukalla miten tuo vaikuttaa vanhempien mallien hintoihin ja onko odotettavissa alennuksia? Tarvetta olisi kesäksi ostella tomppa Suomi turneelle niin löytää kotiin takasin reissultaan :orgmp:

Melko varmasti kika-antti rysäyttää se sataysisi-tarjouksen ilmoille.

Go-Za sanoi:
Ainakin varmaan ne jotka hankkivat uusimman mallin luopuvat vanhoistaan (esim minä itse!). Eli käytettyjän tulee myyntiin jonkun verran.

Toi käytetyn hankkiminen varsinkin, tom tom 5 on mielestäni hyväkin vaihtoehto. Itsellä toi viitonen ja olen ollut
erittäin tyytyväinen laitteeseen. Tännehän porukat niitä laittaa myyntiin, kun l päivittävät uuteen malliin.
Saattaa saadan todella hyvään hintaankin, pitää vaan olla tarkkana ja seurata myynti-ilmoituksia. !:thumbup:

Kiitokset infosta porukalle. Jäämme odottelemaan alea taikka sitten käytettyä kehiin...

Kuinkas on, jos mielii Venäjälle lähteä, niin onkos tässä karttaa sellaaseen ? Kaukasuksen taakse tuskin on missään (Georgia, Azerit, ym.) ?

On siinä. Nyt en vaan pääse tsekkaamaan laajuutta, mutta lisäinfo löytynee Tompan sivustoilta.:)

-O- sanoi:
Kuinkas on, jos mielii Venäjälle lähteä, niin onkos tässä karttaa sellaaseen ? Kaukasuksen taakse tuskin on missään (Georgia, Azerit, ym.) ?
Venäjästä vain päätiet tarjolla.

Go-Za sanoi:
Venäjästä vain päätiet tarjolla.

Tämäkin riittänee, onhan noita paperisia tarjolla sitten Kaukasuksen takana kaiketi..mutta mukavahan se on olla, kun peli kuitenkin on mukana.

Go-Za sanoi:
Monia vuosia tässä kuunnellut tasaisesti molempien laitteiden kehuja ja haukkuja. Ja molemmissa on omat ongelmansa.
TomTomissa olen jättänyt itse kokonaan ruksimatta nuo "vältä sorateitä" ja "vältä maksullisia teitä".
Maksullisia yleensä on vain K-Euroopassa ja niille yleensä haluaa ajaa!^Ja sorateitä ei tule kun suunnittelee semmoisen reitin että se ei kulje sorateitä pitkin.

Tässä todennäköisesti sotketaan Garminin reittisuunnitteluun. TomTom Tyressä ei oikeastaan muita olekaan kuin välietappeja, mutta silti navi haluaa jokaisella käydä, eli jos joku jaa reitistä ajamatta alkaa navi ehdottamaan U-käännöstä niin pitkään kunnes etapilla käydään tai se merkitään navin kautta käydyksi.

No jos ei halua ajaa joka etapin kautta, niin merkkaa sinne kyseisen etapin käydyksi tai poistaa kokonaan.
Eli: Hallitse suunnitelmia -->Auki --> Reitti ja sieltä sitten esim. reitti no 5 joko poista tai merkitse käydyksi.
Ei ole kovin vaikeeta edes hanskat kädessä.
Luulen että, suurimmat ongelmat tulevat käyttäjän toimiessa "väärin" tai sitten ei osata käyttää laitetta tai sen kaikkia monipuolisia ohjelmia oikein. Esim. Tyren käyttö vaatii jonkin verra perehtymistä sen käyttöön.
Todella hyvin tekee reitin, kun huomaa laittaa reittipisteen hiukan yli risteyksen. Ja vielä kun paljon käyttää,
huomaa monenlaista mukavaa Tyren ohjelmassa. Mielestäni Tom Tom 5 on erittäin monipuolinen laite.
Varsinkin ny,t hankintahinta kohtuullinen uuden nelisatasen tultua markkinoille. (mielestäni hyvä valinta
moottoripyörä käyttöön ):orgmp:

Latasin eilen kartan 955.6746. Pitkin eilistä reissua tuli välillä määrityksiä "reittiä ei ole". Lopuksi tuntemattomalla taipaleella sama ongelma kun koitin kotia asettaa kohteeksi.

Onko taas niin, että karttapohjassa jtn vikaa?

tonttuj sanoi:
Alkoi edellisessä kartassa taas uudestaan. Reklamoi Tompalle.

On tehty. Tovin otti, ennen kuin myönsivät, että asfalttia on muuttunut jostain syystä hiekkatieksi näillä leveyksillä, esim. Tahko. Toivottavasti korjauksia tulee karttapohjaan, koska siitähän ei tule mitään, että ryhdyn ajelemaan kaikki tietyypit sallittuina.
Toinen jännä juttu on se, että vielä pitäisi erikseen raportoida jokainen virhekohta. AIka kohtuuton vaatimus, kun itse en tiedä, missä kohtaa mikin tie on mukamas hiekkaa. Luulisi, että Tomtomilla nähdään karttapohjia vertaamalla tämä näppärästi.

Aina yhtä tahmeaa noiden kanssa. Noille kun raportoi, ne aina sanoo että kumma kun muut ei ole valitelleet.
Vaikea ymmärtää miten on mahdollista että joka viides kartta kämmätään sekaisin jatkuvasti.

tonttuj sanoi:
Aina yhtä tahmeaa noiden kanssa. Noille kun raportoi, ne aina sanoo että kumma kun muut ei ole valitelleet.
Vaikea ymmärtää miten on mahdollista että joka viides kartta kämmätään sekaisin jatkuvasti.

Se on myös vaikea uskoa etteivät saa korjausta jos on että vältä hiekkateitä niin ei löydy reittiä lainkaan.

On ne senkin jo ainakin kahdella kerralla korjanneet, mutta aina se putkahtaa takaisin.

tonttuj sanoi:
On ne senkin jo ainakin kahdella kerralla korjanneet, mutta aina se putkahtaa takaisin.

Joo mulla juurikin tämä viimeksi mainittu ongelma. Ja johtuu yksin siitä, että joku neropatti koodaa pikitien hiekkatieksi. Ratkaisuna kaikkien tietyyppien hyväksyminen ei kiinnosta. Jee mitä meininkiä.

Back