• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Toistakymmentä korttia hyllylle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaahas...
Tämähän on niitä ikuisuuskysymyksiä.

Ensinnäkin Luke_...kirjoitit että viime kesänä oli paikalla uskomaton määrä poliiseja hiustenkuivaajien kanssa...En minä nähnyt kun kaksi pyörää ja yksi mondeo, ja olisiko ollut jopa yksi maija? Eli en tiedä missä asut, mutta ei tuo minun mielestäni ollut mikään uskomaton määrä, vaan alivoimainen liikkuvan poliisin ratsiaporukka, minä olin taas omalta osaltani yllättynyt että oli niin vähän poliiseja tien varrella, vaikka ajoreitit olivat aika selvät.
En nähnyt yhtään ja virheellisesti luotin (taas
withstupid.gif
) lukemaani tietoon. Sori vaa, beibe
wink.gif
Mutta pointti oli se (vaikka en sitä osannutkaan ilmaista) että poliiseilta ei oikeen löydy yhteistyöhaluja tähän hommaan, toisin kuin jotkut väittää.

Jatketaan

Mitäs sitten että on joskus saanut tehdä, poliiseillekin tulee uusia toimintaohjeita jossa on mahdollisesti kyseiseen toimintaan käsketty puuttua kovin ottein, eli ei pidä aina olettaa että saa tehdä jos ei joku käy erikseen kieltämässä. Olisikohan kannattanut käydä vaikka kysymässä poliisisediltä ennenkuin keuli että saako tehdä teidän valvonnassa vai otatteko keulimisesta kortin pois, ei tarvitsisi ajella polkupyörällä loppukesää kun olisi tuon tehnyt vai mitä
tounge.gif

Onhan se oma asia jos jossain teollisuusalueen suoralla kokeilee pyörää mutta joillain teollisuushalleilla pojat korjailee autojaan ja luulee ettei sieltä ketään tule kun lähtevät pois ja suoralla paahtaakin jonkinlainen motoristi keulapystyssä niin joltain on varmasti henki pois, kannattaa teollisuusalueillakin olla varovainen.
No olisi sitä luullut että poliisi puuttuu peliin heti, eikä vasta 30minuutin jälkeen kun jo parisenkymmentä sankaria on tietämättään vetänyt korttinsa hyllylle.

Et taida sinäkään tietää tapahtumapaikkaa... mutta sielä ei mitkään autorasvarit autojaan hio. Yksi rekkaterminaali löytyy jonka pihaan vie 150metriä pitkä tie, johon riittää näkyvyys koko matkalta. Risteyksissä ja suoran toisessa päässä on "vahdit" jotka ilmoittavat jos paikalle sattuu joku oikeasti ulkopuolinen.

Kun näkyvyys on joka suuntaan varmaan puolikilometriä, niin ei sieltä ihan kuka vaan alle tule...

Mutta mitä siitä, rikoin lakia ja katsotaan mitä tuomari sanoo. Kirjoitan siitä sitten vaikka tänne.

Mitä käy metsän keskellä tyhjällä tiellä, kun moottoripyörällä nostaa etupyörän ilmaan? Mielenkiinnolla odotan
smile_org.gif

No olisi sitä luullut että poliisi puuttuu peliin heti, eikä vasta 30minuutin jälkeen kun jo parisenkymmentä sankaria on tietämättään vetänyt korttinsa hyllylle.
Ihan tuota samaa mietin, siis miksi ei keskeytetty ajamista ja puututtu asioihin heti alussa?

Ainakin minulle tuosta jää hiukan rahastamisen maku päällimmäiseksi mieleen... Tietysti tässä voi olla mukana asioita, joita ei pysty tietämään ja kuvittelemaan, kun en paikalla ollut.

Ihan tuota samaa mietin, siis miksi ei keskeytetty ajamista ja puututtu asioihin heti alussa?

Ainakin minulle tuosta jää hiukan rahastamisen maku päällimmäiseksi mieleen... Tietysti tässä voi olla mukana asioita, joita ei pysty tietämään ja kuvittelemaan, kun en paikalla ollut.
Eikös jossain laissakin lue että poliisi on velvollinen puuttumaan havaitsemaansa rikkeeseen heti ja estää täten "lisä elämien" vaarantamiset?! Näin minä muistelisin.

Tämä se on minunkin ihmettelemä asia, miksi asiaan ei puututtu heti ensimmäisen "tehtyä jotain laitonta" vaan annetaan ikään kuin hiljainen hyväksyntä jonka jälkeen sitten saadaan useampi tuomiolle. Tämä ei ainakaan vaikuta rikosten ennalta ehkäisyltä?

Itse en paikkaa tiedä enkä tunne. Harmi, sillä olisihan sielläkin voinut kateellisena käydä katsomassa kun muut tekee sitä mitä itse ei osaa. Kertokaas siis missä tuo jusla on niin voin ehkä paikkakuntalaisena kuvitella paikalliset olosuhteet.

Tämä se on minunkin ihmettelemä asia, miksi asiaan ei puututtu heti ensimmäisen "tehtyä jotain laitonta" vaan annetaan ikään kuin hiljainen hyväksyntä jonka jälkeen sitten saadaan useampi tuomiolle. Tämä ei ainakaan vaikuta rikosten ennalta ehkäisyltä?
Näinpä juuri. Poliisilaki sanoo seuraavaa:

1§ Poliisin tehtävä

Poliisin tehtävä on

-voimassaolevien oikeusnormien noudattamisen valvominen
-yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen
-yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpito
-rikosten ennalta estäminen
-rikosten selvittäminen
-syyteharkintaan saattaminen

Eli tuon valossa en täysin ymmärrä sitä odottelua ennen asioihin puuttumista.

EDIT. Se lisäys, että tietenkin kaiken laissa sanotun yläpuolelle menee oma ja parin työturvallisuus, eli jos tilanne on sitten vaikuttanut uhkaavalta, niin se jo selittää paljon.

Ja ettei kukaan käsitä väärin, niin en ole poliisi, mutta google antaa paljon hyvää tietoa
biggrin.gif

Tuossa joku sanoi että miksei poliisit heti puuttuneet asiaan, on mahdollista että odottelivat toimintaohjeita ylempää että annetaanko poikien leikkiä vai ei, jos konstat ite olis antanut leikkiä ja ylempi herra sanoo että kortit hyllylle niin tuskinpa konstaapelien kannattaa enää perua ja sanoa että lähtivät pois, siitä olisi voinut heillekin olla seurauksia. Vaikka jotkut poliisit antaisivatkin ajaa, niin kaikkihan ei edes ajoharjoittelumielessä keulimisia ja stoppien harjoittelua hyväksy. Pitkin talvea ja syksylläkin taisi olla foorumilla jo juttua tuosta että keulimisesta kortti pois, jos ite tuollaista lueskelisin niin ainakin pitäisin varani ja ajelisin syrjemmissä paikoissa missä poliiseja ei olisi enkä ainakaan poliisien näkösällä. varmasti oikeudessa tulee ihan mielenkiintoista asianosaisille, ollaahan sitä kuitenkin ajettu reilua ylinopeutta neljänkympin alueella ja aika varmasti on paljon videokuvaakin. Turhahan tästä on jeesustella, kun en ite leiki pyörällä, mieluiten ajan kummatkin renkaat maassa, muutenkin on tarpeeksi sattumia ja tapaturmia ollut, eikä kiinnosta enää pyörällä itteäni teloa. Muuten, ei niitä kaikkia neljänkympin nopeusrajoituksia ole ihmisten kiusaksi laitettu vaan ihan syystä
wink.gif

Ensin vingutaan sita, etta poliisi sakottaa ja sitten taas sita ettei se sakota tarpeeksi ajoissa  
biggrin.gif

baaa.gif

Ei se ole helppoa olla poliisikaan  
tounge.gif

Poliisin "toimintaohje" oli nähtävästi vaan ottaa mahdollisimman monelta kortti pois.

Jotenkin vaikuttaa siltä että poliisilta ja muutamalta motoristiveljeltä puuttuu normaali maalaisjärki?

Niinpä niin. Ja miksiköhän ne lait on säädetty? Ihmisten/instituutioiden
turvaamiseksi. Ja kumpaakaan ei uhattu tuona iltana.
Olen käsittänyt, että lakia tulee noudattaa aina. Ei vain silloin kun itsestä tuntuu sopivalta.

The End!
Heittele vaan niita kivia, mokomakin kriminaalikaahari, joka viela pullistelee silla foorumissa ja yllyttaa nuorempiaan samoihin rikoksiin.. ja tummat ikkunatkin viela! niih!
baaa.gif

Niinpä niin. Ja miksiköhän ne lait on säädetty? Ihmisten/instituutioiden
turvaamiseksi. Ja kumpaakaan ei uhattu tuona iltana.
Olen käsittänyt, että lakia tulee noudattaa aina. Ei vain silloin kun itsestä tuntuu sopivalta.

The End!
Ei oo sullakaan MM helppo elämä,kun joudut elämään kaiken maailman raggareiden kanssa samalla planeetalla...
No eipä pidä paikkaansa. Minun elämän helppous tai vaikeus ei riipu muutamasta aidan yli potkijasta. Sitäpaitsi tiedän, että on paljon syntisempiäkin kanssakulkijoita kuin omapäiset keulivat pellet
smile_org.gif

Eivätkä ne syntisemmätkään mun maailmaani kaada
wink.gif

Ps. Itseasiassa elämäni ei ole tällä hetkellä helppoa ihan muista syistä, mutta onneksi voin purkaa pahaa oloani näin virtuaalisesti. Tasapuoliset kiitokset siitä kaikille virtuaali-idiooteille
cool.gif

Back