• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Toimiiko Pirellin Sport Demon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Veivi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kokemuksia kyseisestä renkaasta. Pitäis saada mopoon uus takapyörä eikä tunnu olevan paljoo vaihtoehtoja. Toinen vaihtoehto olis siltakiven BT-45. Renkaan koko on 140/70-18.
Nii ja pyörä on siis GPX 750 R.

Paha sanoa... Toivon totisesti että toimii... Mä saan sellaset alle tossa torstaina... Siis etusen ja takasen... voin sitten kertoa...

edit: Niin siis toihan on sellanen yleispätevä sport-touring-rengas... Ajattelin ainakin niillä itse pärjätä paremmin kuin hyvin vanhan GSX:äni kanssa...

Meitin gpz500s:ssä on toiminut sport demonit ihan hyvin. Tällä hetkellä niillä on ajettu vähän vajaat 10 tkm ja vielä on pari, kolme milliä keskiuraa jäljellä. Eivät oo yhtään hassummat ainakaan hintaansa nähden.

Meitin gpz500s:ssä on toiminut sport demonit ihan hyvin. Tällä hetkellä niillä on ajettu vähän vajaat 10 tkm ja vielä on pari, kolme milliä keskiuraa jäljellä. Eivät oo yhtään hassummat ainakaan hintaansa nähden.
miten ihmeesä olet saanut kestämään?
confused_orig.gif
omg.gif

meinaan samaisessa pyörässä mulla nyt 3tkm takana alkaa olamaan loppu. kaverilla tuli 5tkm täyteen keskellä ei pintaa enään ollenkaan.
oli ainakin mulle viiminen pirelli jos ei kestä matka ajoo enempää.
veryangry.gif

Entisessä GS500E:ssä oli kyseiset nakit ja ihan hyvin toimivat. Pito oli hyvä sateellakin ja jopa radalla. Maltillisesti kyllä minulla kuluivat, 6000km oli alla kun pyörän vaihdoin pois ja vielä oli pintaa reilusti jäljellä. Tarkistetaan siis ne rengaspaineet.
thumbs-up.gif

confused_orig.gif

omg.gif

meinaan samaisessa pyörässä mulla nyt 3tkm takana alkaa olamaan loppu. kaverilla tuli 5tkm täyteen keskellä ei pintaa enään ollenkaan.
veryangry.gif
Katopas rengaspaineet. Tonnisessa kyykyssä kestää ratakumitkin 5000km, joten tollanen touring-kumi pienitehoisessa mopossa kyllä kestää helposti yli 10tkm.

confused_orig.gif

omg.gif

veryangry.gif
Rengaspaineena olen pitäny tollasta 2,5 baria. Kaks päällä ajettaessa joskus enemmänkin. Kyllä ne vaan tuntuu kestävän, vasta loppukesällä taitaa mennä vaihtoon.
wink.gif

Ja kyseessä on siis pelkkää maantieajoa, radalla ei oo tullu käytyä ja ajotyyli on muutenkin kohtuu rauhallinen.

Aikoinaan XJ-900 oli moiset kumit alla. Kyllä toimivat ihan ok ei mitään valittamista. Koko oli kyllä eri mutta en muista mikä mahtoi olla

Uskomatonta vauhtia tuntuu kuluvan myös täällä tuo sportdemoni. Takasella ajettu nyt noin reilu 3 tkm ja jopa on ikävän kantikas.

Pitoa on kyllä mukavasti ja muutenkin rengas käyttäytyy ihan ok, mutta uusiksi se kohta menee...
sad_orig.gif

Rengaspaineina pidetty 2,5 - 2,8 ja melko rauhallista, joskin pätkäajoa.

Olisi tietysti mukavampi kehua mutta harmittaa että meidän 600-diversiooniin tuli talvella ostettua vielä toinenkin sportdemoni taakse kun halvalla sai. (Edessä myös s d)
Kyllä se nopsaan kuluu eikä oikein kuluneena ole hyvä ajaa tuossa pyörässä.
Sateella takanen tuntuu turhan liukkaaltakin.

Kokeilin entisessä pyörässäni kyseisiä pirellin "huipputuotteita"... Kokemukseni eivät olleet kovinkaan hyviä, takarenkaan käyttöikä oli noin 4000-5000 kilometriä matka-ajossa (ajoin kolme kappaletta sileäksi ennenkuin uskoin) ja eturengas meni lähes ajokelvottomaksi 6000 kilometrin ajon jälkeen (hypyllä), kun eturenkaalla oli ajettu noin 11000 kilometriä, huomasin kulutuspinnan olevan POIKKI!!
033102ass_1_prv.gif
(palkeenkieli keskellä kulutuspintaa ja renkaan sauma purkaantui renkaan kylkeä kohti). Tässä vaiheessa renkaassa oli vielä pintaa noin 2 mm. Tapasin MP-messuilla renkaan maahantuojan edustajan ja keskustelin eturenkaan kulutuspinnan vauriosta, maahantuojan edustajan mukaan kyseessä oli ihan NORMAALI tapahtuma?
062802jumpie_prv.gif

Arvaa vaan menikö väite läpi? En ole ostanut tapahtuman jälkeen yhtäkään Pirelli merkkistä rengasta.
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Aika ihmeellisiä kokemuksia porukoilla. Tiedä sitten mistä noin suuret erot kulumisessa johtuu.
nixweiss.gif
Sen verran vielä lisäisin, että kyseisen renkaan koko on 130/90-16".

Hmm, taisin päästä omalla takarenkaallani jotain 10-11tkm, eikä ollut edes vielä urat hävinneet, ajelua pääasiassa matka-ajoa. Nyt nykyisellä on ajeltu jotain 5000tkm eikä sekään nyt vielä kovin pahalta näytä.

Edessä on kyllä nyt kans sport demonit ja keula alkoi vippaamaan vaihdon jälkeen, mutta taitaa olla tasapainotuksessa vika..
confused_orig.gif

Mä oon ajellu nyt useamman tonnin tolla setillä ja hyvin on toiminut. Eikä kulumista ole tapahtunut juuri olleskaan. Näkee että ei ole uudet, mutta muuten kuin uudet
biggrin.gif
Radallakin toimi mun tarpeisiin aivan loistavasti
smile_org.gif

Ja mulla taas hävis kaikki vapinat edestä kun nuo renkulat sain alle...

Taitaapi olla paljolti mopottimen painosta ja tehosta kiinni, tonnisessa seeprassa kesti takana n. 5000km matka-ajoa.

Mulla on FZ 750:ssa toiminut ihan hyvin nyt takana toinen Sport Demon, edellinen kesti sellaisen 11 tkm, Pitoa riitti ihan omiin tarpeisiin, radalla en oo käynyt mutta noita Uudenmaan mutkapätkiä koluttu ja niissä ei ainkaan takarenkaan takia ole ongelmia ollut. Rengas on muuten aika edullinenkin.
smile_org.gif

Nostetaanpas aihetta hiukan ylös päin... Ajokausi omalta kohdalta loppuu huomenna ja nyt on kyseisillä kumeilla 15 tkm takana. Renkaassa on uraa jäljellä puolisen milliä eli vaihtoon menee heti ensimmäiseksi keväällä.

Onko jollain kokemuksia siitä miten toi "diimoni" käyttäytyy rajatapauksissa... voiko sillä ajella kivassa sivuluisussa vai lähteekö alta yhtäkkiä. On nimittäin tällä hetkellä paras vaihtoehto mun smopoon ku ei noita 18" etusia oikeen tunnu saavan... siis sellasia, mitkä oikeesti pitää. Vai oisko jotain ehdotuksia?

Back