• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Todella hidas letka Vaaralan ABC 17.30 ti 17.9

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Loihe sanoi:
Niin, se pösöparkahan olisi ollut niin paljon onnellisempi yhtä pyörää edempänä letkassa, mutta nyt kävi näin :sad:

Okei nyt mä tiedän teistä jo pari. Muutkin tunnistautukaa! :grin:

Mä alotin siellä ihan perimmäisenä ja sit vähän suzu-ukon kans vaihdettiin ja sit olinki se jonka perässä noi muut pahikset tuli teistä ohi :peukutpystyyn:

Ja mä pääsen kohta zz-topin jäseneksi, kunhan toi parta vielä kasvaa :D ja olin se joka ekana karkasi Porvoosta, kaksi päällä, sinivalkoisella bandiitilla.

Ja ehkä sitä olis pitäny vielä vähän kiristää tahtia, mut kaks päällä noi vauhdikkaammat on vähän harjoittelussa. Ja tietenkin pitää laitetta syyttää kun toi keula vaan on vielä tämän kesän niin löysä, jos vaik talvella sen sais jäykemmäks. Kerkeshän siinä 4km vedon aikana aika kivasti lätistä Suzunkin kanssa, jos olis ajoon keskittyny olis sitä voinu nopeemmin ajaa :dunno:

Krikri sanoi:
Letkailut ehkä loppuu tältä kaudelta, mutta kausi ei ihan vielä.

Joo kausi jatkuu vielä hyvän aikaa ja mukavammin, jos saan huomenna survottua lämpöelementit tuppien alle. Koekäytössä mittasin ir-mittarilla kalvon pinnan lämpötilaksi Hi asennossa 136 astetta kuumimmasta kohdasta :blink: ja sitten sammutin ne ettei sula.. sormet ei ainakaan jäädy heti ekana. :)

Suzu-ukko sanoi:
Ei tässä pysty nukkumaan kukaan kun tuollasia kauheita kauden lopetus juttuja kirjoitellaan :blink:

Nyt otat ihan rauhallisesti vaan, juot lasin lämmintä maitoa ja katsot Ghost rider pätkän, niin kyllä se siitä uni tulee ja tämmöiset pahat asiat unohtuu :D

Hel_1 sanoi:
Nyt otat ihan rauhallisesti vaan, juot lasin lämmintä maitoa ja katsot Ghost rider pätkän, niin kyllä se siitä uni tulee ja tämmöiset pahat asiat unohtuu :D

Menen vaatekaappiin laitan oven kiinni ja peukun suuhun ...... :no:

Pitkiss sanoi:
Hi asennossa 136 astetta kuumimmasta kohdasta :blink: ja sitten sammutin ne ettei sula.. sormet ei ainakaan jäädy heti ekana. :)

Siis ootko ostanut kahvalämppärit vai munankeittimen?

Ja joku kyseli tunnistamista helpottavia elementtejä, niin mulla oli tänään ja aika usein muutenkin jet- kypärä.
(Rillipään elämä on muutekin vaikeaa, ni jetillä onnistuu on/off koskematta laseihin).

Viimeksi muokattu:
Kiitos tosiaan Boltille veturoinnista ja perämiehelle no niin just siitä perän pitämisestä 😆
Josko sitä vaikka jossain kohtaa ensi kaudella uskaltautuisi sit vähän nopeampaakin letkaan,kuhan kokemusta ja kilometrejä kertyy lisää ja saa uudet kumit alle 😬

Tietysti kiitos myös kaikille kanssa letkailijoille!:bye:
Ei meinaan oikeen ole noihin lissuihin enää luotto korkeella,joka vaikuttaa kans kaarrenopeuksiin 😈
Eikä yhtään auta se,että välillä tulee fläsäreita siitä,kuinka eka pyörä meni lunariin :itkupilli:
Lisäksi mielessä kummittelee myös aiemmin mopon suistuminen tieltä,mikä välillä tulee mieleen just tietenkin kesken mutkaa :pissed:

Mutta kokemuksen kautta noi kai sitten jossain vaiheessa lakkaa kummittelemasta mielessä.

Niin siitä tunnistautumisesta niin,mä olin se sun lisäks toinen tyttö pyörällä :WAZAAP:

Made sanoi:
Niin siitä tunnistautumisesta niin,mä olin se sun lisäks toinen tyttö pyörällä :WAZAAP:

No kai mutkin voi tytöks laskea vaikka mummoikäinen oonkin:p
Kiitos Boltille ja muille mukavasta ilta-ajelusta. Meidän ei ollu Bonen kanssa tarkoitus tulla ajelemaan mutta jäätiin sinne hännille roikkumaan kuitenkin. Tarkkisryhmässä oltiinkin sitten kärjessä parasta A-luokkaa:jpstyle:. Se tarkkisidea oli hyvä:thumbup:. Pääsi tuulettamaan vähän kypärää välillä:D.
Lämmin, tyyni keli ja kaiken kukkuraks hieno kuutamo:rakastunut:. THX!

Näiden Hitaiden letkojen veturipulasta on puhuttu jo pari vuotta.
Vastaushan on kutakuinkin meidän motoristien omissa käsissä. Eli kaikki jotka siinä letkassa oli on mun mielestä kelvollisia vetureita. Homma ei ole luvan varaista, eli rohkeesti vaan suunnittelemaan reittiä ja kirjoittamaan kutsua

Moni voisi näitä vedellä, mutta ongelmana taitaa olla itsehillintä. Ei mulla hermo kestäisi keulilla olla tollasessa, perällä sit vähän eri. :p

Kimppa-ajelu: porukka ajelee kimpassa satunnaisina aikoina satunnaisiin paikkoihin

Letka-ajo: veturi on riittävän kokenut ja tuntee tiestön sekä ajettavan reitin, reitti suunnitellaan suht tarkasti eikä sitä yleensä julkisteta etukäteen kuin perämiehelle ja mahdolliselle väliveturille, reitti suunnitellaan mielellään yhdellä tai kahdella etukäteen suunnitellulla varareitillä, letkassa on nimetty perämies joko etukäteen tai lähdössä sovittuna, letkan reitti noudattaa ennalta annettua rytmiä ja päällysteen laatua (hiekkateistä kohteliasta infota erikseen), letkan ajankohdasta tiedotetaan riittävän ajoissa etukäteen tai se noudattaa totuttua ajankohtaa. Veturi varoittaa tarvittaessa taukopaikkaa saapuvasta suuremmasta ryhmästä, pitää huolen yhdessä peräsmiehen kanssa ettei kukaan jää reitille, valvoo letkakäyttäytymistä ja opastaa kuskit oikeaan kohtaan letkaa, osaa reittinsä ja tietää sovittaa vauhdit vaarakohdissa niin ettei ketään ajateta ulos, etc etc

tässä hiukan ahdasmielisesti oma näkemykseni letkailusta. Ei mikään raamattu mutta pari asiaa jotka fiksua huomioida jos porukkaa kutsuu nimenomaan letkalle.

Weeble sanoi:
Moni voisi näitä vedellä, mutta ongelmana taitaa olla itsehillintä. Ei mulla hermo kestäisi keulilla olla tollasessa, perällä sit vähän eri. :p

Kieltämättä kun tarkkiksen pojat ampu ohi, niin hetken mietin et kyllähän tota letkaa vois sit odotella seuraavassa risteyksessä:grin:
Mutta totuushan on että onhan sitä letkaa vedettävä just niin kuin on otsikossa luvattu.

GuessWho sanoi:
Kimppa-ajelu: porukka ajelee kimpassa satunnaisina aikoina satunnaisiin paikkoihin

Letka-ajo: veturi on riittävän kokenut ja tuntee tiestön sekä ajettavan reitin, reitti suunnitellaan suht tarkasti eikä sitä yleensä julkisteta etukäteen kuin perämiehelle ja mahdolliselle väliveturille, reitti suunnitellaan mielellään yhdellä tai kahdella etukäteen suunnitellulla varareitillä, letkassa on nimetty perämies joko etukäteen tai lähdössä sovittuna, letkan reitti noudattaa ennalta annettua rytmiä ja päällysteen laatua (hiekkateistä kohteliasta infota erikseen), letkan ajankohdasta tiedotetaan riittävän ajoissa etukäteen tai se noudattaa totuttua ajankohtaa. Veturi varoittaa tarvittaessa taukopaikkaa saapuvasta suuremmasta ryhmästä, pitää huolen yhdessä peräsmiehen kanssa ettei kukaan jää reitille, valvoo letkakäyttäytymistä ja opastaa kuskit oikeaan kohtaan letkaa, osaa reittinsä ja tietää sovittaa vauhdit vaarakohdissa niin ettei ketään ajateta ulos, etc etc

tässä hiukan ahdasmielisesti oma näkemykseni letkailusta. Ei mikään raamattu mutta pari asiaa jotka fiksua huomioida jos porukkaa kutsuu nimenomaan letkalle.

Tuon oman pienen panokseni tähän veturointi kysymykseen. Tuo mitä tuossa yllä lukee pitää hyvinkin paikkansa, ja sillä ainoalla "Virallisella" letkalla näin tapahtui. Itse lähdin veturoimaan, koska omalla perverssillä tavalla halusin näyttää ihmisille tiet, joilla itse haluan ajella ja todella usein ajelen. Eli pienillä valmisteluilla Weeblen avustuksella reitit tarkastettiin jne jne vaikka mentiin vain tikkarivauhtia. Mutta koko homman pointti on, että vetureita tarvitaan jatkossakin ja jos on osallistunut useampaan letkaan niin jossain vaiheessa voisi olla kohteliasta maksaa "velkansa takaisin" ja ottaa toi piikkipaikka. Se on itse asiassa, kun mennään sopivaa vauhtia, tosi jees hommaa. Kokeilkaa. :thumbup:

Back