• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tilavin kyykky pitkälle kuljettajalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hurtta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilavin kyykky pitkälle kuljettajalle?

Mm. Yamaha R1 :sen ja Suzuki Hayabusan omistaneena kyselisin kokemuksia "tilavasta" kyykkypyörästä 187 cm :lle kuskille. R1 (vm -08) oli mukava laite, mutta ei samaa enää tilalle.

Kokemuksia Kawasaki ZX-10R (-06), Honda CBR 1000 RR Fireblade (-06) ja Suzuki GSX-R 1000 (-06) ?

Hei,

itselläni on tuollainen Honda,-07 vuosmallia. Ostin itselleni sen ilman koeajoa (ei ollut vielä korttia mutta päällä istuin! :grin:) ja jännittin vähän miten sopii pitkälle ihmiselle mutta erittäin hyvän kokoinen se on. Itselläni siis pituutta 190cm.

Tuossa viel kuva miltä se päällä näyttää! Hehe. Itse olen tykännyt päällä istua pitkiäkin matkoja! :orgmp:
http://img585.imageshack.us/img585/4729/47176310150968640137295.jpg

Viimeksi muokattu:
Terve,

Olen tasan yhtä pitkä kuin Sinä.

Blade 06-07 oli aivan passeli - minä ainakin koin ajoasennon (riittävän) miellyttäväksi.
Niin radalla, kuin matka-ajossa.

Nyt on päivitettynä alla sama pyörä vm 11 - entistä sirompi malli ja väittäisin että myös ketterämpi.

All in all, voin suositella Bladea meille "pidemmille ?" kuskeille.

Huhan Kolli sanoi:
Ei noista edellä mainituista mikään taida olla busaa tilavampi?

Busa ei oo kyykky. Se on sport touring luokassa. Tsori. Mut joo, busa on tilavampi, että oikeassa olet.

Hehheh, ihan aiheellinen tredi kyllä... Mutta enpä usko, että ketjun aloittajalla tulee ongelmia oman "pitkän" pituudensa kanssa, ellet osta Honda Monkeya ja PV:tä. 199cm varrella kyllä mahtuu 600rr ihan mukavasti. Vielä jos on siirrettävät jalkatapit niin avot, vielä parempi.

S2P2 sanoi:
Hehheh, ihan aiheellinen tredi kyllä... Mutta enpä usko, että ketjun aloittajalla tulee ongelmia oman "pitkän" pituudensa kanssa, ellet osta Honda Monkeya ja PV:tä. 199cm varrella kyllä mahtuu 600rr ihan mukavasti. Vielä jos on siirrettävät jalkatapit niin avot, vielä parempi.

Mä olen tässä 198 sentin verran samaa mieltä että pikku modauksin (modauksin jotka kannattaa muutenkin tehdä mukavuuden nimissä) ajaa lähes pelillä kuin pelillä. Mutta myös toi mariinin ehdotus on pakko nostaa kartalle. Itse kun istuin eka kertaa RC8:n satulaan niin pääsi jopa pieni spontaani nauruntirskahdus saatesanoin "jumalauta että on tilaa vaikka kahdelle". Muuten kyllä kys laite ei liene niitä kaikkein helpoimpia all around mopoja mitä maa päällään kantaa.

Viimeksi muokattu:
Itse olen juurikin tuon saman 187cm niin kuin kysyjäkin. Olen istunut Kawa 12r:n päällä ja tilaa riitti! Honda CBR1000RR oli vähän niin ja näin...
Olen ajanut BMW S1000RR:llä ja siinäkin tilaa riitti mainiosti (Hyvä etten mennyt samantien kauppaan ostamaan kun oli niin hieno laite!!)

No, ehkä vähän kärjistin. Aattelin vaan, kun ite ajelen vanhalla kyykyllä ja niitä pidetään tilavampina, kuin uudempia. Ainakin minulle tuokin on varsin ahdas (FZR1000). Joitakin uudempia olen koe-istunut ja on tuntunut siltä, kuin polvet pitäisi laittää vähintään kainaloon, eikä sittenkään mahtuisi, saatikka saisi hyvää asentoa. Pituutta on 191 cm.

Kiitos vastauksista :)
Busa oli mukava (polvikulma pitkällä kuskilla aika jyrkkä siinäkin), mutta oli luovuttava.
RC8 on vähän hieman hinnakas ja ei taida olla ajo-ominaisuuksiltaan kaikken mukavin "yleiskäytössä".
Mites tuo ZX-10R ?

Hurtta sanoi:
Kiitos vastauksista :)
Busa oli mukava (polvikulma pitkällä kuskilla aika jyrkkä siinäkin), mutta oli luovuttava.
RC8 on vähän hieman hinnakas ja ei taida olla ajo-ominaisuuksiltaan kaikken mukavin "yleiskäytössä".
Mites tuo ZX-10R ?

Anteeksi nyt vaan, mutta mitä HEL-VET-TIÄ?

a) Emme tiedä millaiset länkisääret sinulla on, mene itse testaamaan. Entäpä jos sanon että ZX-10R on huono, sekö siitä sitten?

b) Et ole PITKÄ, mahdut aivan varmasti melkein jokaisen moottoripyörän kyytiin, mitä valmistetaan

c) :)-

Jep, ei tämä ihan täällä ratkea. Itse olen 188 pitkä ja jalat sen verran pitkät, etten Busaan pysty niitä viikkaamaan.
Kymppi Kawaa ja RC:tä olen ohimennen kylmätyypittänyt ja minulle kymppi tuntui ehkä tilavammalta. Tiedä sitten miltä tuntuisi ajossa.

Back