• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tilaus eBay:sta ja nouto UK:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AngelRF
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kenelläkään tietoa voiko eBay.uk:sta (yksityiseltä myyjältä) tilata tavaraa esim. johonkin henk.koht. postilokeroon tai tiettyyn postitoimistoon Lontoossa? Olen menossa käymään Lontoossa ja ajattelin samalla tilata eBay:sta käytettyä tavaraa yksityisiltä myyjiltä, jotka eivät lähetä tuotteitaan ulkomaille. Miten homma toimii ja mitä se kustantaa? Olen kuullut tällaisesta käytännöstä, mutta mistään ei näyttäisi löytyvän tietoa...

Jos haluat niin voit tilata toimitukset mulle duuniin (Lontoon Cityssa). Pista privaa niin sovitaan tarkemmin.

Niin siis noudettavaksi taalta, en ole niita itselleni kahmimassa.
tounge.gif

mikä muuten on syynä tuohon brittien nihkeyteen lähettää tavaraa oman saarensa ulkopuolelle?

useamman kerran asiaa pohtineena
withstupid.gif

tullut tiettyyn johtopäätökseen...

Empähän tiedä mikä lienee syynä. Sama vaivahan se on kiikuttaa paketti postiin lähettääpä ulkomaille tai -kotimaahan....

Monilla maahantuojilla on päämiehen kanssa rajattu sopimus myynnistä vain saarille. Rip-off Britain on teema joka kuluttajapuolelta liittyy aiheeseen.

Isot pojat ovat kertoneet että juuri tuosta syystä Briteistä löytyy jälleenlähetysyrityksiä (tai käytännössä yritteliäitä lisäansion haalijoita). Netti kertoo lisää.

Onko kenelläkään tietoa tästä hommasta? Eli miten voisi tilata tuotteet postikonttoriin Lontoossa?

mikä muuten on syynä tuohon brittien nihkeyteen lähettää tavaraa oman saarensa ulkopuolelle?

useamman kerran asiaa pohtineena
withstupid.gif

tullut tiettyyn johtopäätökseen...
Kaupan helppouden lakeja. Jenkkilässä taitaa suurin osa firmoista olla vain omaan maahan toimittavia. Mutta siellä onkin koko ajan päällä "free delivery" yms. tarjouksia.  Eikä tarvitse palautustapauksissa tapella kuinka paljon maksaa ja kuka?? (vrt. Suomen postin hinnat
033102ass_1_prv.gif
)
062802moto_prv.gif

Onko kenelläkään tietoa tästä hommasta? Eli miten voisi tilata tuotteet postikonttoriin Lontoossa?
Kaytat Poste Restantea.

http://www.royalmail.com/portal....=600012

En tieda, miten toimii, jos et asu taalla, eli joudutko kaymassa 'avaamassa tilin' ensin.

Ongelmana on se, etta paketteja pidetaan vain kaksi viikkoa, sitten palautetaan lahettajalle, ja posti on talla hetkella Lontoossa ainakin aivan sekaisin, eli et tieda, milloin postisi saapuu, etta paasisit hakemaan.

Mro.

Myyjälle kannattaa laittaa viestiä ja kysyä suoraan olisiko mahdollista lähettää pakettia tänne härmään. Olen tehnyt useammat kaupat, vaikka myyjä profiilissaan ilmoittaa myyvänsä vain kotimaahansa.

Viimeisin vastaavanlainen ebaykauppa FZ1:sen takavalosta(5puntaa, hah!)tällä viikolla, tiistaina PAYPAL-maksu ja perjantai aamuna paketti kotiovella. So easy...

-B52-

Sama juttu myös saksan ebay:ssä. Olen ymmärtänyt, että ainakin saksan ebay:ssä default asetuksilla toimitus ainostaan "omaan" maahan. Kerran kävi niin etten pystynyt edes huutamaan kun en asunut saksassa...no yhteydenotto myyjään joka kiitti ilmoituksesta ja kirosit noi "default" täpät!
Eli kuten aiemmin mainittiin yhteydenotto myyjään kannattaa. P-maksut on kyllä vähän isommat UK:sta kuin esim. saksasta.

-pete

Mro.

Myyjälle kannattaa laittaa viestiä ja kysyä suoraan olisiko mahdollista lähettää pakettia tänne härmään. Olen tehnyt useammat kaupat, vaikka myyjä profiilissaan ilmoittaa myyvänsä vain kotimaahansa.

Viimeisin vastaavanlainen ebaykauppa FZ1:sen takavalosta(5puntaa, hah!)tällä viikolla, tiistaina PAYPAL-maksu ja perjantai aamuna paketti kotiovella. So easy...

-B52-
niin mutta jos asiaa kysyy ja pikkupaketin postikuluiksi kerrotaan 55 puntaa niin eikö se kerro onko halua myydä edes..mainittakoon et toll royal mailil se ois ollu 12 puntaa.

parikertaa oon laittanut viestin myyjälle et jos nyt hieman tinkisi periaatteesta niin voisi päästä eroonkin tavaroista joita kaupittelee jatkuvasti ebayssa hintaan, joka sopisi mulle, mutta johon saarilta ei ole tehty yhtäkään tarjousta.

Back