• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tikkariletka ke.4.5 vaaralan abc 17.30

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanhasoukkiontie etelästä pohjoiseen mentäessä. Parisataa metriä ennen Jatilan tallia (näkyy googlessa.)Ylämäki taittuu vasemmalle. Vasta mäenpäällä selviää, että mutka on jyrkempi kuin miltä aluksi näyttää. Helppo paikka hartialukolle. Paikasta en ole satavarma. Letkan keulilla kaikki oli ok. Ja vauhti oli tikkari.

Oho. No noita sattuu. Ite meinasin Italias kaataa itteni kun katon muka navista että ei toi mutka oo ees tiukka ja sit meinas kuitenkin kallistusvarat loppua ja etunen pyrki alta pois. Oispa ollu jees kaataa ja romuttaa ittesä ja pyöräsä sinne.

WhiteRabbit sanoi:
Hei näkikö / kuvasko joku mun kaadon? Ois kiva saada jotain todistetta, myöhempää mahdollista tarvetta varten. Joku tarkempi paikkakin tapahtuneelle ku ite en kartasta pystyny varmasti osottaan kohtaa / paikkaa. Tien nimi on jo sentään selvinny, ja lääni.

Vielä isot kiitokset auttajille. Käsi paketissa, pyörä naarmuilla ja "osina" mutta tallessa. Polte kova takas tielle, mut pitänee ootella et saa sormet taas kaasukahvan ympärille ja pyörän alle:)

Kiitokset letkasta järjestäjille, oli hienoa päästä taas porukalla ajelemaan.

WhiteRabbit, meillä oli yks pyörä väliä, joten en itse kaatoa saanut, mutta tässä näkyy se vastaantullut auto ja vähän tilannekuvaa. Hyvä, että selvisit kunnialla himaan, toivottavasti buranasta oli apua.

https://youtu.be/A7VagZk9gP4

Suzu-ukko sanoi:
Oho. No noita sattuu. Ite meinasin Italias kaataa itteni kun katon muka navista että ei toi mutka oo ees tiukka ja sit meinas kuitenkin kallistusvarat loppua ja etunen pyrki alta pois. Oispa ollu jees kaataa ja romuttaa ittesä ja pyöräsä sinne.

Tompassa ainakin olen sellaisen hassun ilmiön (lue vittumaisen) ollut havaitsevani, että
jollain kohtaa kuvakokoa laajennettaessa monet mutkat "oikenee" melkoisesti :kääk:.

Pitäis oikeen skaalata tuo ilmiö tarkemmin..... Että onko se totta vai ei.

En oikeen jaksa uskoa, että se päivä kun tuli ajeltua normaalia isommalla pohjalla,
olis ollu vaan niin helvetin huono päivä.... tai Kinky laukannut jotenkin normaalia rivakammin:D.

Tuntu, että vähän väliä sai taittaa ihan eri tavalla kuin miten oli ajatellut.

Ruudun tiukkaamisen myötä mutkat alkoi taas olla ihan eri tavoin hahmoteltavissa......
totuttuun tapaan.

Tuossa ei siis ollut kyse siitä, että olisi ollut mutkia suuntaan tai toiseen, joita navissa ei olisi näkynyt.

Bone sanoi:
Tompassa ainakin olen sellainen hassun ilmiön (lue vittumainen) ollut havaitsevani, että
jollain kohtaa kuvakokoa laajennettaessa monet mutkat "oikenee" melkoisesti :kääk:.

Pitäis oikeen skaalata tuo ilmiö tarkemmin..... Että onko se totta vai ei.

En oikeen jaksa uskoa, että se päivä kun tuli ajeltua normaalia isommalla pohjalla,
olis ollu vaan niin helvetin huono päivä.... tai Kinky laukannut jotenkin normaalia rivakammin:D.

Tuntu, että vähän väliä sai taittaa ihan eri tavalla kuin miten oli ajatellut.

Ruudun tiukkaamisen myötä mutkat alkoi taas olla ihan eri tavoin hahmoteltavissa......
totuttuun tapaan.

Tuossa ei siis ollut kyse siitä, että olisi ollut mutkia suuntaan tai toiseen, joita navissa ei olisi näkynyt.

Itse sain pikakurssin et älä jumalauta käytä navia mutkan arviointiin :kääk:

Suzu-ukko sanoi:
Itse sain pikakurssin et älä jumalauta käytä navia mutkan arviointiin :kääk:

Eihän sen (navin)pohjalta voi "pää repussa vetää" :D.

Se on parempi pitää parhaimmillaankin vain yhtenä... varauksella hieman suuntaa antavana palikkana,
joka kyllä tuo oudoilla laduilla ihan mukavasti "jouheutta" etenemiseen.

Tuolla en tosiaan tarkoita sitä, että sen pohjalta nostaisi reippaasti kyytiä, koska isolla luotolla
naviin mennään enenevässä määrin "pussi päässä".

Bone sanoi:
Eihän sen (navin)pohjalta voi "pää repussa vetää" :D.

Se on parempi pitää parhaimmillaankin vain yhtenä... varauksella hieman suuntaa antavana palikkana,
joka kyllä tuo oudoilla laduilla ihan mukavasti "jouheutta" etenemiseen.

Tuolla en tosiaan tarkoita sitä, että sen pohjalta nostaisi reippaasti kyytiä, koska isolla luotolla
naviin mennään enenevässä määrin "pussi päässä".

No joo ei sitä tullut noin käytettyäkään. Oli pimeä mutka ja kuitenkin näytti että ei ois kovin tiukka. No katse naviin hakemaan omalle tulkinnalle hyväksyntää ja molemmat sekä navi että mä ajatteli asian aivan :hanuria:

Mulla on kyllä episodista videokin.. pitäskö oikeen käyttää aikaa sen ettimiseen :D

Suzu-ukko sanoi:
No joo ei sitä tullut noin käytettyäkään. Oli pimeä mutka ja kuitenkin näytti että ei ois kovin tiukka. No katse naviin hakemaan omalle tulkinnalle hyväksyntää ja molemmat sekä navi että mä ajatteli asian aivan :hanuria:

Noiden(kin) juttujen takia tuolla rentoa hupia ja varsinkin lomareissua ajellessa kannattaa pitää
kaikissa vähänkään pimeissä paikoissa REILUT LIMIITIT.... vaikka ihan nössölimiititkin:D.

Siperia opettaa.... eikä se aina tarkoita sitä, että joutuis vaihtamaan lennosta yläkerran bändiin.....
alkaa rahdittaa romuja himaan kesken reissun jne.

Bone sanoi:
Noiden(kin) juttujen takia tuolla rentoa hupia ja varsinkin lomareissua ajellessa kannattaa pitää
kaikissa vähänkään pimeissä paikoissa REILUT LIMIITIT.... vaikka ihan nössölimiititkin:D.

Siperia opettaa.... eikä se aina tarkoita sitä, että joutuis vaihtamaan lennosta yläkerran bändiin.....
alkaa rahdittaa romuja himaan kesken reissun jne.

Par kk ja taas mennään. Alpit kipastaan heti kun Kroatiasta sinne kerkii. Tällä kertaa naviin kattomatta taitetaan passot.

Suzu-ukko sanoi:
Par kk ja taas mennään. Alpit kipastaan heti kun Kroatiasta sinne kerkii. Tällä kertaa naviin kattomatta taitetaan passot.

Vilase ny vähän .... ujosti edes toisella silmällä silloin tällöin :;):

Fredde_V sanoi:
Kiitokset letkasta järjestäjille, oli hienoa päästä taas porukalla ajelemaan.

WhiteRabbit, meillä oli yks pyörä väliä, joten en itse kaatoa saanut, mutta tässä näkyy se vastaantullut auto ja vähän tilannekuvaa. Hyvä, että selvisit kunnialla himaan, toivottavasti buranasta oli apua.

https://youtu.be/A7VagZk9gP4

Tänx. Kyl täst jo vähä muistikuvat aukes, kuka se oli tos meidän välis? Oisko hällä muistissa mun ennalta arvaamattomat ajolinjat tai about nopeus? Ite en ehtiny tos vaihees kattoo muuta ku tien reunaa.:;)::grin:

Joo kiitti, burana ja ajoviima piti sormen sopivan viileenä, ettei pahemmin särkeny. 120 km himaan suorinta mutkareittiä, eikä pystyny reisillä ees keventään montuissa. Täyty vaan himmata ja takajarrulla hidastaa ku ei handussa puristusvoimaa löytyny.
Pyörä talliin ja yö meni¨Jorvissa odotellessa. Aamulla 8:30 pääs vihdoin goisaa.
Kiitti iha simona avusta kaikille. Seuraavat 3 vko mm-lätkää eikä puhettakaan ajamisesta:sad3:
Saattaa mennä mopo lunastukseen:pissed:

Back