• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tiikerin pleksi koko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukkeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kertokaahan te onnelliset jotka omistatte uuden Tikrun; oletteko vaihtaneet vakiopleksin esim. matalampaa? Itse koeajoin viime kesänä mopon vakiopleksillä varustettuna ja ainakin tällaiselle pikkumiehelle (173cm) tuntui ajoviima aiheuttavan aikas paljon pyörteitä ja selkeää huminaa vs. oma RS. Kansainvälisillä sivuilla on keskusteluja tuosta pleksin vaihdosta ja ainakin siellä niitä on vaihdettu matalimpiin versioihin. Jostain luin/kuulin että -08 Tikrun vakiopleksi olisi matalampi kuin -07, pitääkö asia paikkansa
nixweiss.gif

Muita onnellisempana vastaan, että yksin ajaessa vakio pleksi ei aiheuta minulle (184cm) pyörteitä, mutta kyytiläisen kanssa noin 120km/t nopeudessa pyörteitä tulee.
Kurvasin viime kesänä ilman pleksiä ja se tuntui hyvältä. Ajatuksena onkin lyhentää vakio pleksiä matalammaksi ja hommata uusi vakio pleksi. Typeryyksissäni olen naarmuttanut nykyistä pleksiä kypärällä.

Lisäänpä vähän, minulla on se "touring screen" enkä ole alkuperäistä edes kokeillut.
Toimii minulla 176cm ihan OK. Ainakin tavallisen "tuulisuojan" ,Legendissa, jälkeen. paitsi ettei suojaa käsiä juuri lainkaan, joten käsisuojat harkinnassa, Triumphilta eivät kuulemma vielä voi toimittaa kotisivuiltansa löytyviä suojia. No enpä niitä vielä ainakaan kuukauteen- puoleentoista tarvitsekaan.

Back