• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tietoa kaipaisin! mille,zx-12r ja cbr-xx

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hondacbr
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen vaihtamassa pyörää, mielessä pyörii aprilian mille, zx-12r ja hondalta cbr xx. kaikki vuosimallia 99-02. Onko jotain erikoista mitä pitäisi tietää kun, menee koeajamaan näitä laitteita? Hyvät ja huonot puolet ja kaikista tärkein miltä tuntuu istua takana kun reissataan maantiellä. Mites kulutus onko kova sopan hörppiä vai meneekö "höyryllä". Ei mitään mutua sitten vaan faktaa ja ajokokemuksia.

-Tomi

Kokemuksia ei muista ku XX:stä. Maantie-/matka-ajoon JÄRKYTTÄVÄN hyvä peli. Miksei myös kovempaankin ajoon. Tehot ei lopu kesken ja väntö on mahtava. Pitkä ja upeasäärinen  
smile_org.gif
kyytiläinenkin tykkäsi kovasti. Suosittelen.

Itsellä ei ollut pyörässä minkäänlaisia vikoja, eikä niitä kuulemma ole muidenkaan Blackbirdeissä ollut.
Itsellä oli -99 malli.

itsellä oli vanha pyörä 02 vuoden kawa ja ei mitn vikaa ollut ja kulutus noin 8 luokkaa ja nykynen on 04 xx ja kulutus hiukka pienempi.mut molemmilla ajaa matkaa mukavasti.kawassa hiukka tiukempi polvikulma mutta mua se ei haitannut.
millestä ei ole kokemuksia.
et mene vaan kokeileen jokainen pyörä rohkeesti vaan koska se ratkaisee kaiken.

Käy koeajamassa niin sit tiedät...mulla oli XX 3 vuotta ja nyt 12R ekaa vuotta. Pyörät ovat molemmat tehokkaita, mutta aika lailla erilaisia. Mikäli ajat pitkiä matkoja laukkujen tai matkustajan kanssa niin sit ehdottomasti XX, mutta jos ajat pääosin yksin ja haluat vaikka käydä joskus radallakin harjoittelemassa niin sit 12R. Pyörissä on aika selvä tehoero 12R:n hyväksi, mutta XX:lläkin varmasti ehtii hyvin. Kummassakaan pyörässä ei ole ollut mitään ongelmia.

mielestäni 12r ja xx ovat enemmän matka pelejä....milleen mielestä ei oikein sovi kyytiläistä...liian kyykky
nixweiss.gif

Kaikkia pyöriä olen joskus ajanut, tosin Millestä ja XX:stä on ainakin pari vuotta aikaa.

RSV Milleä suunnittelin aikanaan omaksi pyöräksi. Koeajon jälkeen en kuitenkaan täysin tykästynyt. Alusta oli hyvä ja ajoasento myös, mutta moottori oli vaisun tuntuinen. V-koneeksi alakierroksillakin aika vaisu. Liekö ongelmana V-koneen (suuri?) viritysaste, jota kautta tehokäyrä on kaventunut. Kone oli täysin vakio, joten en tiedä miten lisäpalikoilla saa koneen luonnetta muutettua.
Ajoasento muistaakseni aika samanlainen kuin 12R:ssä. Eli aika kyykky, mutta tilava. Kyyditystiloista ei muistikuvaa. RSV:n päivitysvuosia en muista.

XX: ihan jees, ei tärinöitä, jaksaa varmaan ajaa matkaakin, kyytiläinen mahtuu mukaan, pehmyt alusta. Turvallinen valinta, liiankin kliinininen? Ei mitään erikoisia kiksejä.

12R: tehoa aika paljon, palikoilla vielä reilusti lisää. Jossain määrin karski, tärinääkin löytyy. 190 takarenkaalla mutkaominaisuuksia helposti lisää. Kyyditystilat heikot. Suomen nopeusrajoitukset turhauttaa. Paljon muutoksia -02-malliin.

Ei ole kuin kokemuksia XX:stä joten huono vertailla mutta hyvä on olluna, kannattaa huomioida että 99 mallissa löytyy tehoja reilu 10enempi kuin 01 jälkeen tulleista malleista joissa tehokkaampi katti syö pollet.
Ajo asennoista sen verran, että itse 171cm pitkä persjalkainen, makaan tankilla aina oli mopo mikä tahansa menee kovempaa.
biggrin.gif

Back