• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Thundercatin nykimisestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja russo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omaa -00 mallin cattia on pitkään vaivannut nykiminen tasakaasulla isoilla vaihteilla ja pienillä (2500-4000) kierroksilla. Pahimmillaan tuntui, ettei väliä 40-60 km/h voinut ajaa ollenkaan. Tyhjäkäyntisuuttimien poraus 0,40 mm terällä käsivaralla hieman väljäksi (alkuperäinen 0,38mm) ja seosruuvin avaus 2 1/4 kierrosta (alkuperäinen muistaakseni 1 3/8) auttoi asiaa. Nykiminen väheni oleellisesti. Toimet olivat ilmeisesti oikeansuuntaisia mutta riittämättömiä. Seuraavaksi vuorossa neulojen nosto. Löytyykö muilta vastaavia kokemuksia?

Jees sama vika! Kyläajossa ravistaa kun piru kerjäläistä. Oma mopo on vm-96 Thundercatti. Mopoon on kyllä vaihdettu suuttimet,putki ja putsari. En tiedä nyhtikö "vakiona" kun laitoin hilut ennekuin aloin ajelee. En ole syventynyt ongelmaan vaan anna kyläajossakin parkua eli viisari n.4000rpm. Vähän se on iltasella kornia kun tuo purki on mallia "suorarööri". Noita seosruuveja voisin kokeilla itsekkin.
Neulojen nostosta en tiedä. Meniskö yläpäästä rikkaalle? Vm.-96 vakio neuloja ei edes voi nostaa. Ne on yhtäpuuta sokka ja neula. Jos saat toimimaan ni kerro tännekkin ennenku kaikki paikat on hampaista irti!

Jees sama vika! Kyläajossa ravistaa kun piru kerjäläistä. Oma mopo on vm-96 Thundercatti. Mopoon on kyllä vaihdettu suuttimet,putki ja putsari. En tiedä nyhtikö "vakiona" kun laitoin hilut ennekuin aloin ajelee. En ole syventynyt ongelmaan vaan anna kyläajossakin parkua eli viisari n.4000rpm. Vähän se on iltasella kornia kun tuo purki on mallia "suorarööri". Noita seosruuveja voisin kokeilla itsekkin.
Neulojen nostosta en tiedä. Meniskö yläpäästä rikkaalle? Vm.-96 vakio neuloja ei edes voi nostaa. Ne on yhtäpuuta sokka ja neula. Jos saat toimimaan ni kerro tännekkin ennenku kaikki paikat on hampaista irti!
Näytät asuvan Vantaalla kuten minäkin. Mulla on vm 00 catti joka on juuri säädetty Dynojetin, K&N:n ja putken vaihdon jälkeen. Saapi tulla ihmettelemään ja kattomaan onko eroa omaan yksilöön...

Juu, tere vaan Jassu! Toi minun kakkula on kans säädetty ja penkitetty. Silti nyhtää
nixweiss.gif
!
Missäspäin Vantaata lymyilet. Meinaan et vois ihmetellä noita pärriä. Mulla on tukikohtana Martinlaakso. Torstai-ilta kävis mulle hyvin?

Ostin Catin ekana pyöränä tossa huhtikuun paikkeissa ja ainoa asia mikä kyseisessä pyörässä v****** oli että se nykii ala kierroksilla. Ittellä ainakin auttoi kun sääti rikkaammalle ja REILUSTI, on varmaan päästö normien takia tehdas säädöt VÄHÄN laihat.. Muutenkin pyörän alakierros luonne parani..

Säädöissään catin kone kuulemma käy todella pehmeesti. Fasuliinini nykii vain alle 3000:ssa, pahasti alle 2000:ssa...
Vaan se, mikä oikeasti luulis auttavan, on kaasareiden synkkaus! Onko tehty?

Neuloilla ei oo apua tuohon.

Mulla oli sama ongelma. Dynojetin neulat ja Yoshimura RS3(penkitetty asennuksen yhteydessä) mut sisäosat tehty uusiksi kun oli ruostuneet.

Ensin jonkin matkaa kovaa ajoa et palaa paskat pois, bensaan lisättävät puhdistusaineetkin auttaa siinä.
sit ilmanputsarinpesu ja öljyäminen, kaasareiden synkkaus, tyhjäkäynti ruuvia isommalle 1/8-1/4 kierroksin kunnes rauhoituu, jos menee veltoksi ottaan kierroksia niin siten takas päin.

itellä ruuvit nyt auki 3 1/8 välillä nykii alle 2000r pintakaasulla.

Back