• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä morotan vaan tutut motot ja autot niinkun tutuille kuuluukin, mutta en ymmärrä sitä kaikille moikkailua kun nykyään jokatoinen vastaantuleva on mopotin. ennenvanhaan oli varmaan toisin!?

"Vittuillakseni heilutin."
(Seppo Räty selitti iloista vilkuttelua Barcelonan palkintopallilla 1992)

Hyvähän se on kun talvella on keskustelunaiheita... Ja voihan se olla jos uusi henkilö tulee tänne, niin on tietty kiva lukea tuoreet kommentit. Mulla on tervehtiminen muuttunut aikojen kuluessa ja nykytila on:

Kaikille MP:lle, mutta EN (+Perustelu):

1. Poliisille. Ajaa todennäköisesti pääsääntöisesti virkapuvussaan muutoin kuin omaksi ilokseen. Kuulemma joku on saanut sakot käden tangosta irrottamisesta, en viitsi ottaa riskiä turhan takia.
2. Mopoille. Ostakoon kevarin niin pääsee oikeiden MP:ijöiden kastiin. (Jos Mopo moikkaa, niin tietty moikkaan takasin).
3. Skoottereille. Olisi voinut samalla ostaa moottoripyörän, eikä pelkästään lälläripyörää. Sorry, muutama Busa on jäänyt ehkä moikkaamatta, mutta kun näyttävät skoottereiden kanssa niin samanlaisilta edestäpäin...
4. Turvaliivihenkilöille. Helposti voi luulla, että liivimies luulee olevansa jakeluauton kuljettaja (sori! kaikki jak:t!!!) ja liivi on unohtunut päälle... TAI turvallisuushakuisuus on yleisesti niin vankkaa, etten uskalla häiritä turvaliivihenkilön keskittymistä.
5. Jos on mutkatiellä vauhti päällä ja ei ehdi morjestamaan.
6. Oikein piiiiiiitkä jono, niin ehkä vaan ensimmäiset tulee morjestettua. Autoletkatkin vtuttaa, niin täytyy pyörälläkin olla joku laumasielu... ja vielä perän pitäjänä. Jep.

Moikkaan aina kun ehdin ja huomaan
062802moto_prv.gif

Suurin piirtein kaikille motoristeille tulee heiluteltua kättä, aina kun huomaa. Syksyllä ajelin +1 asteessa 500km, ainoa motoristivastaantulija oli MP-poliisi joka morjensti jo pitkän matkan päästä, aina heillekin tulee vastattua morotukseen. Eipä sitä tule mietittyä sen enempiä, jos joku ei morota takasin, ei mua kiinnosta. Jatkan matkaa enempiä miettimättä.

Kevät aurinko alkaa lämmittämään....Delvac keskustelut on jo kaiveltu naftaliinista, niin näköjään myös ah aina niin raikas Ketä tervehdin ja ketä en missään tapauksessa tervehdi keskustelu.
...
Onko tämä foorumi joku wiki, jonka tarkoituksena on säilöä tietoa sitä varten, että jälkipolvet voivat tutkia aiemmin käydyistä keskusteluista kaiken olennaisen, mitä kustakin aiheesta on sanottu, vai onko tämä keskustelupalsta, jossa myös aloittelijat voivat keskustella mieltään askarruttavista, tai itseään kiinnostavista aiheista?

Älä lue Delvac- tai morjestelukeskusteluja jos ne eivät ole kiinnostaneet enää viimeiseen 40:en vuoteen. Sama ruikutus joka kevät: "Tästä aiheesta on keskusteltu jo kymmeniä vuosia - vanhaa juttua." Anna jokaisen sukupolven keksiä se pyörä uudestaan, kun ne tekevät sen joka tapauksessa.

Morjestan kaikkia, joita järjellisesti pystyy pyörätyypistä ja vaatetuksesta riippumatta.

Mitä se haittaa jos on useempi ketju
smile_org.gif
Kyllä tänne mahtuu miljuuna ketjua, sou not!

Mut hei, apaut kuukauden päästä pääsee taas moikkaileen!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Viime keväänä ei kyllä ekaan kuukauteen tarvinnu paljon lapasta heilutella (alotin maaliskuun loppupuoliskolla) mutta autoista näytettiin peukkua tai moikattiin ja mä annoin aina samalla mitalla takas
thumbs-up.gif
Myönnän että välillä olen omissa ajatuksissa (ei, se ei ole hyvä asia liikenteessä) jolloin tassu ei nouse kun ei huomaa mutta muuten, edelleen moikkaan kaikki. Eli mikään ei ole muuttunut sitten kesäkuun 2010 kirjoituksen (muutama postaus ylöspäin), mitä nyt pari kiloa tullu lisää
smile_org.gif

Morjestan kaikkia Delvac-kuskeja - sitähän yritit kai sanoa
062802jumpie_prv.gif

Ulkona ilma lämpenee. Mittarissa enää -25 astetta.
Kesä tulee !!!

..meillä saksassa taannoin opetettiin/pakotettiin oikein koulussa moikkaamaan kaikille, riippumatta onko liikkeellä, mopolla, autolla, tai jalkaisin, jopa kävellen vastaantulijaa moikattiin reippaasti ja kaikenmaailman juhlissakin!!
omg.gif
buttrock.gif
.. no,,joo.. jaa , joku taas suuttuu??
biggrin.gif

Mp:llä ajaessa tervehdin tilanteen salliessa useimpia, suurin osa vastaa.

Rekkahommissa oli selvä jako. Täysperäkuskit morjesti täysperiä, puokkikuskit puolikkaita ja ryss... venäläisiä ei kukaan.

Jalan heiluttamisesta

Viime kesänä ajelin Jämsästä Pieksämäelle sitä pitempää reittiä. Customilla matkavauhti kun on sitä mitä on, niin espanjan kilvillä oleva (sen mitä ehdin nähdä) meni ohi niin että heilahti. Reiluntuntuinen kaveri, peukalo pystyssä.

näin hiljaisena pointtina, että ei kaikki piikkikuskit ole niitä "ei ikä riitä autolla ajamiseen"..terveisin Tiina 26v, jolla B-kortti, ajaa pärräkorttia piikillä (eli saan toivottavasti sen "välivaiheen" kortin) ja pihassa odottaa piikki.
Voin toki olla moikkaamattakin, jos yleinen mielipide vaatii minun piikkikuskin olevan hiljaa ja häpeissäni..  
biggrin.gif
Aikalailla sama tilanne, tosin ikää 22 ja taskusta löytyy ihan se "iso-A" mutta ensimmäiseksi pyöräksi päädyin olosuhteiden pakosta hankkimaan kevarin. Yksi syy on se, että tähän konkurssiin ei muuhun ollut varaa ja joku pyörä piti kuitenkin saada alle. Toisekseen olen pienikokoinen (157 cm) ja vellihousun vikaakin löytyy, joten tuollaisella kevyellä ja tehottomalla pyörällä pääsee ihan riittävän hyvin alkuun.
biggrin.gif

1. Poliisille. Ajaa todennäköisesti pääsääntöisesti virkapuvussaan muutoin kuin omaksi ilokseen. Kuulemma joku on saanut sakot käden tangosta irrottamisesta, en viitsi ottaa riskiä turhan takia.
Jaa. Moikkaan aina prätkäpoliiseillekin ja 98-prosenttisesti moikkaavat takaisin. Motoristejahan hekin ovat.
Riippu varmaan polisista toi,itelle mp polisi moikkas mulle takas kun tulin seisten vastaan ja käsi pystys,muutenkin niin noilla matkaenskoilla menee melkein aina läpi toi että saa seistä ajaessa
wink.gif

Niillä kun hyvin pystyy seisoa ja ajaa ilman onkelmia päästä kummankaan jarruun käsiksi/jalaksi jos on tarve.

Suurin piirtein kaikille motoristeille tulee heiluteltua kättä, aina kun huomaa. Syksyllä ajelin +1 asteessa 500km, ainoa motoristivastaantulija oli MP-poliisi joka morjensti jo pitkän matkan päästä, aina heillekin tulee vastattua morotukseen. Eipä sitä tule mietittyä sen enempiä, jos joku ei morota takasin, ei mua kiinnosta. Jatkan matkaa enempiä miettimättä.
Ootko varma ettei se halunnu vaan pysäyttää sua...?
smile_org.gif

Back