• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ehdottomasti käsi nousee, kun lajitoveri tulee vastaan, oli hänellä allaan merkki kuin merkki. Minä en luokittele enkä kategorisoi, vaan arvostan jokaista kaksipyöräiseen "langennutta" .
bowdown.gif
Harrastuksemme on harrastuksista jaloin ja olkaamme siitä avoimen ylpeitä ja näyttäkäämme muille tielläliikkujille mallia.
062802jumpie_prv.gif

Jollakin tapaa yritän huomioida vastaan tulevan "rätkän"! Tampeella vaan olen huomannut monen keskittyvän mittareihin tahi johonkin tärkeämpään kuin minun tummaan hapitukseen!
Ei se minua lannista! Kiva saada moikut välistä!

Reippain tapaus hatanpäältä 4.6. n.klo. 20.15 pitkätukkainen customilla liikkeellä ollut nainen.
062802jumpie_prv.gif

Aina lapa nousee, jos ei oo hytissä liikaa tekemistä tai muuten unessa.
Partasuut ei aina lämpene tällasille japsipyörien kaveerausyrityksille
biggrin.gif

Kyllä se lapa nousee meikäläisellä. Jos vauhtia riittävästi niin ei aina kerkee morjestaan.
sport05.gif

Muuten aina käsi heiluu, jos ei huomiota vie mikään muu.
buttrock.gif

Kiva tapa osoittaa yhteenkuuluvuutta...
062802moto_prv.gif

Moottoritiellä moikkaan vain takaisin, ihan oikein keskustassa ei jaksa koko ajan yhdellä kädellä ajaa, mutta takaisin moikkaan toki aina. Yhtään kauempana tai maantiellä vastaantulijoille tulee toki palkinnoksi oikein kunnon heilahduskäsi.

Siis juu ei ollut tarkoitus sitten moralisoida tai arvostella ketään.
Olin vaan kiinnittänyt asiaan huomiota ja muutkin huomanneet samaa.
Itse aion kaikesta huolimatta jatkaa moikkailua oli sitten mikä tilanne tahansa, olkoon vaikka sitten viimeinen temppu minkä koskaan teen
tounge.gif

Ja eiku
062802moto_prv.gif

Kyllä sitä tähän mennessä kaikille on tullu kättä nosteltua, myös niille "siniasuisille ja valkokypärisille" tahtovat noi ajaa myös siviilissä.

Tosin on ollut hetkiä (jäykkäperäsellä ja roudan raiskaamalla tiellä) jolloin itsesuojeluvaisto ei ole antanu myöten irrottaa kättä tangosta.

Käpälä nousee kyllä. Aina tosin täällä suunnassa eivät tahdo nuo vastaantulijat reagoida.

Jokaista vastaantulevaa prätkää pyrin tervehtimään, mutta eipä tuo päivä ole siitä pilaantunut, vaikka vastausta ei tulisikkaan
smile_org.gif

Tämä taitaa olla niitä joka keväisiä keskustelun aiheita
wink.gif

Täälläpäin useimmiten käpälät nousee. Kaupungissa voi joskus olla liikaa tekemistä moikkailuun tai pitää vain päätä heilauttaa kypärää. Saksassakin moikkailtiin innokkaasti mutta Italiassa ei kuulemaa enää saa moikkailla. Itse moikkailen kevareitakin jos ehdin liikenteeltä, niistähän ne "oikeat" motoristit kasvaa.
sport05.gif
Käpälää vain reilusti pystyyn.

Otetaas tähän alkuun yks tuttu biisi  
tounge.gif
.
Sen nimi on:  "AJAT MUUTTUU"

Tuolla aiemmin tuli ihan perusteltuja mielipiteitä asian tiimoilta
ja... kyllä, täysin vastakkaisia.

Pitäiskö hieman ottaa asiaan "pohjaa" tuosta yleisestä
moikkaamisen filosofiasta ?

Karrikoidusti sanoen: On tietenkin kohteliasta tervehtiä, mutta kun porukkaa alkaa olla kuin "metropolissa", asia kääntyykin jo hieman siten, että jokaista vastaantulijaa moikkaava saatetaan "kerätä talteen"  
biggrin.gif
.

Missä se raja sitten menee?  Veteen piirretty....   juu.

Jossain kohtaa se vaan kääntyy tämäkin asia siihen, että
MOOOOOOOOTTORIPYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRÄ ei enää
ole se "refleksin laukaiseva tekijä".

Miettikääpä asiaa ihan avoimesti ja hämmästykää  
idea3.gif
.

Maailma nyt vaan "toimii" niin, että ne jotka eivät "sopeudu muutokseen", siirtyvät yhä enemmän ja enemmän "marginaaliin" ja hassua kyllä..... leimautuvat hiljalleen... jos ei häiriköiksi kantoineen, niin ainakin kummajaisiksi.

Otan tästä ihan hyvän omakohtaisen esimerkin  
smile_org.gif
.

Itselle MOOTTORIPYÖRÄILY on:

PENSAA TANKISSA JA AJETTAVA TIE......  PISTE !  
sport05.gif

Ei vähempää voisi kiinnostaa kaikki "oheishärpäke" tietotekniikan, telekommunikaation tms. alalta mopoillessa.
Näiden tuottama/tarjoama informaatio on omasta mielestäni niin syvältä kuin mikään voi olla..... jos juttuna on tuo
pensaa tankissa.......................... PISTE!  
biggrin.gif
.
(laskiko joku ne taas ?  
biggrin.gif
 )

Eli esim:  Keskinopeudet, kulutukset jne. jne.  HUH!

No, varmaan saitte kiinni ajatuksesta  
biggrin.gif
.
Pakko lopettaa ennenkuin peä halakijjaa.

Vaan en minä heitä moiti, ei vaan ole mun jutuni mopoilussa.
Moikkailun suhteen olen "siirtymävaiheessa", eli tuolla
väljemmillä vesillä moikkailen, muuten en.
Paheksukoon ken tahtoo  
blush.gif
.

Mä moikkaan aina kun huomaan pyörän, poikkeuksena motarit tms. Kehällä kun ajaa oikean puoleista kaistaa, niin harvemmin morjenstan vastaan tulevaa(erit. jos laitimmaisella kaistalla). Keskityn enemmän liikenteeseen kuin lajitoverien spottaamiseen...  
wink.gif

062802moto_prv.gif

Joskushan lentopeleissäkin läpyteltiin lapasia yhteen pyörien osuessa maahan... ajat muuttuu... eipä enää läpytellä...

morjenstan kaikkia vastaan ajavia motoja, nyt ja tulevaisuudessa.

Aina tilaisuuden salliessa moikataan kyllä joskus jopa mopoille
tounge.gif
pirut ,kun nykyään muistuttavat kevareita..
motarilla en ala heiluttelemaan sillä kuitenkin on parempi tarkailla liikennettä

Kevät on tullut ja ajokausi alkanut, vanha kunnon tervehtimiskeskustelu on alkanut. Ei niin kovin uusi aihe näillä palstoilla. Laitoin jo siis oman lusikkani soppaan.

Löytyi nopealla haulla 17 eri otsikkoa, aiheesta tervehtiminen.
On käsitelty jo poliisit, mopot, kevarit, harrikat, kyykyt, tutut ja tuntemattomat.

Moikkailen yleensä kaikkia vastaantulevia motskia
buttrock.gif
ja niiden lisäksi nättejä tyttöjä skoottereiden puikoissa...
062802jumpie_prv.gif

Kyl Turun suunnalla kaikki tuntuu moikkaavan takas jos vaan ei kummatkin kädet o muille toimille varattuja just, sit vähintään nyökkäys tulee. Aivan kaikilta karuimmilta customäijiltä ei moikkausta heru takas.

Tänään ajellessa tuli lyhyen ajourani paras moikkaus vastaan, joltain suht pieneltä customilta se pyörä näytti, moikatessa kuskin käsi sojahti 45 astetta ylös sivulle täyteen pituuteen. Tosi komea oli moikkaus ja tuli itelle hiukan sellanen olo et koittiko se näyttää et sitä sais hiukan reilumminkin ite morjestella
smile_org.gif
Juu, siinä muovimopoille vilkuttelussa kärsii katu-uskottavuus.  
biggrin.gif

Puutarhajyrsimestä on pidettävä noissa kyntöhommissa kaksin käsin kiinni ettei se karkaa heti vatukkoon?  
062802moto_prv.gif

Vuodesta -76 on tullut ajeltua ja aina on moikattu, enkä aio luopua tavasta. Silloin aikanaan tietysti piikin kanssa odotettiin nöyränä moikkaako ison pyörän kuski ensin ja sitten vastattiin, mutta isolla pyörällä aina. Jos jollekkin liikenteen seuraaminen vaatii niin paljon ettei käsi nouse, niin silloin kannattaa mun mielestä harkita jotain muuta harrastusta.

Back