• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tenerife & Vuokrapärrä 2009 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
Jovvain..
sport05.gif

Keskustelua aiheesta jo aiemmin mutta olikos ohjastajilla tuoreempia kokemuksia ?

Kun pitäs saada vähän "vireämpiä" pelejä alle kuin jotain SRL:ää tms. vespaa  
nixweiss.gif

Saari itessäänhän on "must" varsinkin siitä "keskeltä" vedettynä pilvien yläpuolella ja Teiden juurelta mennen-tullen- ja taas mennen...
biggrin.gif

Gaso lienee 75 snt./ litre ?

Eipä mun kokemukset juuri sen tuoreempia ole, eikä liity varsinaisesti sun kysymykseen, mutta pakko on silti kehua tuota Mascan kylää. Tai oikeastaan sinne johtavaa tietä, parasta mutkaa upeimmissa maisemissa, joita olen kokenut. Hakkaa saaren keskustan mennen tullen.

Google maps

Samoin voisin kehua ja ei se huono ollut se Teiden tiekään.
Rantakaupungit on aika tylsiä, hotelli toisensa vieressä.
Jos vielä tehdään tuollainen halpismatka haetaan tatuointiliikkeen pojilta Harrikat alle.
Koko saaren kierros ei ole kuin 250 km...sen huomasin liian myöhään, luulin Teneriffaa suuremmaksi saareksi kun meille sanottiin, että ÄLKÄÄN NYT MISSÄÄN TAPAUKSESSA lähtekö saarta ympäri yrittään....huoh.
Mistäpä ne olis sen tienneet, ettei tuollainen matka ole kuin suupala...meille.
Mun nähdäkseni siel ei kamalan vireitä pyöriä ollut vuokralla.Harrikat oli suurimmat?
Mutta puhun Las Americasista...muista kaupungeista en tiedä...

Mutta puhun Las Americasista...muista kaupungeista en tiedä...
Jovvain..
sport05.gif

Puerto de la Cruz:issa lienee (luulisin..) jo nykyään enempi / parempaa tarjontaa ?
Playa de las Americas:in kalusto (2005) oli tosiaan aika surkiaa, vain vespaluokkaa jne. Transalppi oli laivaston "järeintä" kalustoa...

Samat sanat muutenkin, elikkäs nuo Teno ja Masca olivat saaren ehdotonta huippua..
bowdown.gif

Edit: no NYT tais tärpätä....Gessut löytyy ja jopa 1400 kawaa..
cool.gif

Joulukuussa näky aika paljon vuokrapyörinä vstromeja, transalppeja ja versyksia. Itse tyydyin ajelemaan fiat pandalla tiineenä olevan emännän kanssa
biggrin.gif
Teide-vuoren ylitys olisi ollut varmasti mieleenpainuvampi kokemus mopolla. Pikkuteitä siellä on varmasti mukava ajella. Isot saaren kiertävät tiet ovat varmaan yhtätyhjänkanssa.

Kaikenlainen tieto ja kokemukset kinnostaisi täälläkin.

Keväällä ajokelejä odotellessa menin hätäpäissäni tilaamaan lokakuun alulle matkan. 2 viikon matka josta vain 5-7 päivää mopolla niin hallituskin pysyy tyytyväisenä.

Ajaminen on mopolla pääasia joten parhaista teistä haluaisin kuulla, mitkä on pakko ajaa. Tosin saaren kokoa katsellessa viikossa kerkee varmaan osan teistä ajaa kahdestikkin. Nähtävyydet ja muut aktiviteetit käydään sit perheen kanssa erikseen. Tai näin olen kaavaillut.

Canarymotosta olen katsellut mopoa. Mopoista er6 tai z750 olisi varmaan parhaat vaihtoehdot kun kyykyt on aika vähissä.
Sivuilla on valmiista retkistä jotain karttoja minkä mukaan meinasin kokeilla ajella. Navi varmaan olisi asiallinen mutta sen kiinnitys mietityttää ja omat ajovarusteet meinasin raahata mukana.

Minkälaisia matkoja sielä jaksaa ajella päivässä. Karttojen mukaan mutkantaivutus konetta on käytety vähän rohkeammin kuin täällä savossa. Esim. jos aamupäivän ajelee ja iltapäivästä kerkiää sit muihin harrastuksiin?

Mua kiinnostais tietää, jotta mitä maksaa? Mulla aikasemmin ja varmaan tulevaisuudessakin nuo rahat mennyt sukeltamiseen, mutta ehkäpä sitä voiski...

Jahas, hetkonen.
Piti oikein kaivella muutamia jutskia esille, joita reissusta tallennettiin.

Mut muistakaa ny, tää on siis Las Americas, josta puhun.

Vuokrafirmoja.
http://customrider.org/
http://www.top10tenerife.com/tenerife_trike_tours/
http://www.yougodo.com/en....0a.aspx

Sit firma, josta itse otettiin Topacios, mut sillä ei ole netti sivuja.
Heillä oli Vstromeja ja Transalpeja....pikku customeita ja skoottereita, maxiscoottereita.
Sisään piti jättää takuumaksuksi 100 ekee per kone ja päivävuokrat
noilla isommilla vehkeillä, siis er6, v-strom jne...
1 vrk85, 3vrk 235, 7vrk470.
BMV HS2 1200 vastavat 125,330,690

Vuokrafirmasta saa samaan rahaan kypärän.

Meillä oli pelkät hupparit päällä ja jouduttiin kääntymään pois 30 km ennen Teiden huippua, alkoi tulla niin kylmä.Tammikuussa.
Maisemat oli kyl aika hauskat.
Jos laitatte yksitysiviestiä annan facebookin sivulle linkin, jossa on jonkun verran noita Teneriffan kuvia ;)

Tuosta sukeltamisesta sanoisin, että: siellä oli firma joka vuokrasi vedenalaisia skoottereita, joissa saattoi ajella skootterilla veden alla, pää sellaisessa kuupassa, johon happea tuli painepullosta.
Varmaan ihan kiva juttu, olen vain hukannut sen esitteen ja osoitteen. mut varmaan olisi ollut hauska juttu.
Niitä esitteitä saa joka paikasta.

Meillä ei ollut kuin turistikartta, kehno sellainen mukana kun seikkailtiin pitkin sitä Americasin rannikkoa.
Siihen ei oltu merkitty kaikkia teitä ja käännyttiin turhaan pois monen kylän kohdalla.
Kannattaa ostaa heti alkajaisiksi sieltä kunnon kartta jostain rantabulevardilta muutamalla eurolla, niin ei tule hukkareissuja.

Mut koko reissun kohokohta oli aivan oikeasti se oma Seikkailu ja hampurilaiset vuoristossa, maisemat ja kokemukset.
Muutaman sadan euron reissuksi se oli positiivinen yllätys.

Kenenkään ei tarvitse sieltä mitään etukäteen vuokrata, riittää kun päivää tai kahta ennen käy jossain firmassa bookkaamassa itselleen ajopelin ja Americasista on mentävä sit Los Christianosin moottoritielle ja siitä eteenpäin, jotta pääsee maaseudulle.

Kaikenlainen tieto ja kokemukset kinnostaisi täälläkin.

Keväällä ajokelejä odotellessa menin hätäpäissäni tilaamaan lokakuun alulle matkan. 2 viikon matka josta vain 5-7 päivää mopolla niin hallituskin pysyy tyytyväisenä.

Ajaminen on mopolla pääasia joten parhaista teistä haluaisin kuulla, mitkä on pakko ajaa. Tosin saaren kokoa katsellessa viikossa kerkee varmaan osan teistä ajaa kahdestikkin. Nähtävyydet ja muut aktiviteetit käydään sit perheen kanssa erikseen. Tai näin olen kaavaillut.

Canarymotosta olen katsellut mopoa. Mopoista er6 tai z750 olisi varmaan parhaat vaihtoehdot kun kyykyt on aika vähissä.
Sivuilla on valmiista retkistä jotain karttoja minkä mukaan meinasin kokeilla ajella. Navi varmaan olisi asiallinen mutta sen kiinnitys mietityttää ja omat ajovarusteet meinasin raahata mukana.

Minkälaisia matkoja sielä jaksaa ajella päivässä. Karttojen mukaan mutkantaivutus konetta on käytety vähän rohkeammin kuin täällä savossa. Esim. jos aamupäivän ajelee ja iltapäivästä kerkiää sit muihin harrastuksiin?
Mä kävin itse fiilistelemässä enkä "ajamassa", mutta kun sanoit, että kaikki kokemukset kiinnostaa...

Masca on jo moneen kertaan mainittu, se on mun mielestä ehdoton. Teide on komea, mutta komppaan Cutea: siellä on oikeasti kylmä. Itse kävin Maaliskuun alussa. Päivämatkoja suunniteltaessa ei kannata luottaa, että Teideltä pääsee ajamaan. Jonkun karkoittaa kylmä ja huonolla tuurilla siellä on niin paljon lunta, että menee vaaralliseksi leikkimiseksi yrittää.

Cuten puhe hampurilaisista herätti muistoja. Puoli tuntia ajoa turistirysästä poispäin ja pikkukylät ovat aitoja paikkoja, joita massaturismi ei ole synnyttänyt/pilannut. Oli tosiaan hyvät aamupalat ja hampurilaiset paikallisten kuppiloissa, ei mitään Burger Kingiä tai "English breakfast all day, every day" meininkiä niinkuin Americasissa.

Tossa aloitusviestin linkistä löytyvässä keskustelussa kehuttiin Santa Cruzia ja siihen voin yhtyä. Todella hieno kaupunki. Siellä ei juuri muihin turisteihin törmännyt. Elämäni paras parturikokemus irtosi sieltä n. kympillä.

Turistirysien ulkopuolella ei juuri puhuta englantia ja mun espanja on por favor -tasoa, mutta se ei haitannut mitään. Ihmiset olivat siellä aidosti ystävällisiä ja toimeen tultiin helposti.

Tässä on yksi päivälenkki, jonka kävin heittämässä. Tuossa ehti hyvin tutustua paikkoihin, ihailla maisemia, tupakoida, syödä, juoda, venyttää piliä ym. Tuolla pohjoisrannalla harkitsin hetken Puerto de la Cruzin katsastamista, mutta se olisi ollut mulle liikaa. En halunnut puristaa liikaa yhteen päivään, mieluummin tutustuin kunnolla niihin paikkoihin, joihin ehti rauhallisesti cruisailla.

Mulla ei keskinopeudet nousseet päätähuimaaviin lukuihin, enkä tehnyt kovin tarkkoja suunnitelmia etukäteen. Navin jättäisin kotiin ja lähtisin ajelemaan fiiliksen mukaan paperikartta varoina. Mulla oli Virago 535 alla ja se oli ihan OK, mutta jos menen uudestaan, niin otan matkaenskan tapaisen pyörän. Osaltaan toi pyörä ja vuokraamon surkea avokypärä vaikutti tohon mun reissufilosofiaan. Yli 80 km/h ajaminen meni suorittamiseks, eikä ollut enää mukavaa.

E. Otan vähintään oman kypärän ja hanskat mukaan, kun seuraavan kerran lähden vuokraamaan pyörää.

E2. Täällä on keskustelua Kanariansaarista myös.

Back