• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Telttailu, katoavaa kansanperinnettäkö ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Telttailu, katoavaa kansanperinnettäkö ? - Misäs mieluiten makoilisit mp-reisulla

• 1. Hotelli/Motelli lakanat oltava, suihku wc ja aamupala kiitos!

Ääniä: 4 66,7%
  • 2. Mökki, pussi riittää, mut sähöt oltava, ötököi saapi olla kans.

Ääniä: 0 0,0%
  • 3. Autiokämppä piisillä, lattiamajoitus OK, ötököi myös lattial.

• 4. Kota, savu ei haittaa ja havuja alle, sumpit kiehuu somasti.

• 5. Laavu, thulet viereen, tervasta aina löytyy, halapaa ku mikä

Ääniä: 1 16,7%
  • 6. Lavvu- louekangas, helppo kääriä, näköö hyvi vastarannalle

• 7. ½-joukkueteltta maalattialla, ei tarvii ährätä, tilaa hyvin...

• 8. 3-4 henge teltta, soppii vaikka voimistella tai rangial keittää

Ääniä: 1 16,7%
  • 9. 1-2 henge teltta, soppii sama verran ihmisiäki, nopia homma

• 10. Jätesäkki/sadeviitta, ei tarvii muuta, pyörän vieressä vain.

• Ääniä yhteensä
    6
Mieluiten hotelli mutta myös leirintäalueen mökki käy mainiosti - telttaan mua ei saa sitten kirveelläkään...

tounge.gif
hotelli tai mökki
biggrin.gif
mut,tulihan teltta ostettua muutama viikko sitten.....jollei edellisiä oo
nixweiss.gif

Teltta passaa mainiosti. Vielä kun ilmapatjan siihen puhkuttaa posket pullollaan,niin avot! Leirintäalueelle en ennää mielellään pystyttäisi, karmeita kokemuksia yömöykkäreistä.
sad_orig.gif

Mieluiten mökkimajoitus,mut kyllä sitä teltassakin nukkuu suomalainen mies yönsä.Katsellaan sitä telttailua kuitenkin seuraavissa kertausharjoituksissa..
biggrin.gif

Samahan se missä sitä nukkuu. Leirintäalueella teltassa tai mökissä o just hyvä ja aamulla voi käydä jossai rapakossa peseen munat. Hotelli o perseestä ku siel o tylsää ja ainoat ihmiset mitä siel tapaa o jotain ahistuneita pukumiehiä aulabaarissa.

Kunnon varusteet, niin telttailu on komeampaa kuin joku kämänen ja ahdas pikkumökki. Vaatii tietty alkupanostuksen, mutta hyvät varusteet kestää kauan maltillisella käytöllä.

No okei, tietty joitakin paikkoja kuten Nordkapp viime viikonloppuna ( vettä satoi ja tuulesi yli 20m/s ), on joihin ei hieman paremmallakaan teltalla ole menemistä, mutta kesällä ja hienolla ilmalla telttailu on vain niin hienoa
buttrock.gif

omaan neljän hengen kupolin, se on ysinään helppo pystyttää ja kasatakin ja mahtuu koko omaisuus mukaan ja varsin miellyttävä asua ellei ole liian kylmä. tietysti vois panostaa uuteen makuusäkkiin niin ei pakkanenkaan haittaisi.
062802moto_prv.gif

teltta! kätevästi aina mukana! jäis monet hyvät kokoontumiset väliin jos aikoo hotelliin majoittua enkä muutenkaan ole sen kaltainen tyyppi että edes viihtyisin jossain hotellissa oli se sit iso tai pieni! enkä mä kokkareisiin nukkumaan lähe!

smile_org.gif
Telttailussa on asennetta!

...
lookaround_orig.gif
minun kierossa ajatusmaailmassa, oli jollain tavalla hassua, kun oli allekkain threadit jossa käsitellään Bodomin telttamurhia ja galluppi telttailetko...
smile_org.gif

Pistin tuohon 3-4 hengen teltta.
Teltta on yleensä reissussa mukana. Mutta välillä on mukava yöpyä vaikka leirintämökissä tai pidemmillä reissuilla joku yö oikein lakanoiden välissäkin. Se tuo mukavaa vaihtelua reissuun.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Nykyään tulee harvemmin herättyä teltassa ..
nuorempana se oli paljon yleisempää ..
Sitä ikäänkuin seestyy aikojen saatossa ...
tounge.gif

Ei perhana, kesä on telttailua varten. Talvella sitten mökissä tai hotellissa.

Muutamien asioiden summasta mp:ni on ollut seisonnassa tämän kesän, mutta viime viikolla olimme kotilolla Pohjois-Norjassa telttailemassa ja joka päivä satoi vettä prkleesti! Olis se ollut mopolla liikkuessa hupaa puuhaa...

Tuppaa nuo ihan laatuhotellitkin olemaan aina jossakin tarjouskampanjassa niin halpoja, että niihin sitä tulee mukavuudenhalusta mentyä.

Saahan siinä sitten syödäkseen lähes koko seuraavan päivän ruoat aamupalalla...
062802jumpie_prv.gif

Laavukangas tai pieni teltta on helppo ja mukava majotin, sit jos pidemmällä reissulla keli näyttää todella pahalta, niin mielellään sitä satsaa johonkin sisämajotukseen. Toisaalta jos ilma on nätti, niin taivasalla saa parhaat yöunet
smile_org.gif

Lähdin kavereittein kanssa joitakin vuosia sitten FIM-ralliin mukanani ihka uusi Anttilasta ostettu halpa yhdenhengen teltta. Saavuimme Sveitsiin leirintäalueelle pimeän jo laskeuduttua maihin. Teltanpystytys oli telttaan kuuluvien kaarien ja muiden härveleiden ja tylppien tappien ansiosta niiiiin mukavaaa
062802jumpie_prv.gif
. Muut olivat jo saaneet telttansa pystyyn ja korkanneet tervetuliaiswiskipullonsa, kun minä edelleen ähelsin sen s*marin telttani kanssa. Lopulta, kun olin sen jollain tavoin saanut kyhättyä pystyyn, pääsin mukaan muiden tervetuliaistilaisuuteen ja tutustumaan kansainvälisiin naapureihini. No yöksi tulikin sitten pyörremyrsky. Ja se telttani oli yhtäkkiä 30 metrin korkeudella taivaan tuulissa. Hain sen sitten jonkun naapuriyhteisön leirin liepeiltä jo hieman maistaneena. Sain sen uudelleen vaivoin pystyyn ja mentiin pikkutunneilla koisimaan. Jossain vaiheessa alkoi sataa kaatamalla. Ja oli kova tuuli. Heräilin siihen, että vettä oli lattialla. No olipa samalla helvetinmoinen kusihätäkin. Ja kun yritin tämän halpisteltan vetoketjua auki, niin eihän se auennut. Ja samalla koko teltta romahti niskaani. Jollain ihme konstilla sain sen vetoketjun revittyä auki ja lähin astia mihin saatoin päästellä hätäni olikin siinä teltan edustalla. Aamulla kaverit kyselivät, kuka on kussut heidän suolapähkinäpurkkiin. No sen yön jälkeen nukuinkin taivasalla, onneksi ei muina öinä satanut. Että se siitä allekirjoittaneen telttailusta. Nykyään en lähde minnekään, ellen ole jo etukäteen varmistanut vapaata majatalohuonetta ja aamusuihkua itselleni
cool.gif
.
Olin muuten samassa FIM rallissa ja mun mielestä se teltta kävi ainakin 50 metriä korkeella. Mua muuten ei saa telttaan enää kirveelläkään eli ykköseen meni ruksi. Parissa kokkareessa oon ollu mökissä tänä kesänä ja vielä pitäis mökkiin mennä Lieksaan Suden ajoon.

Hotelli, motelli tai jonkin sortin maatilamajoitus
biggrin.gif

Pitkän päivärupeaman jälkeen lämmin suihku ja lakanat... Aaahh...  Hotelliaamupalalla voi lisäksi tankata sen verran tukevasti että pärjää pitkälle iltaan.
Kyllä se telttailuaika on jäänyt tuonne nuoruuden "festariaikaan" ja armeijan harmaisiin 
tounge.gif

Eikä sitä motoristi sitä paitsi uskalla telttailla. Muistelen vaan niitäkin muutamaa motoristia muutama vuosi takaperin jossain Bodom järvellä...  
sad_orig.gif

wink.gif

Teltta. Siinä on sitä tunnelmaa.
smile_org.gif

Kunhan ei ole niitä lentokykyisiä verenhimoisia vikisijöitä samassa tilassa.

Back