• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tekeekö mielesi kilpailla junan kanssa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anatooli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tekeekö mielesi kilpailla junan kanssa? -

• Typerä kysely. Ei tietenkään, en aja ylinopeutta.

Ääniä: 0 0,0%
  • Olen nopeampi kuin juna, ei tarvetta todistaa kenellekään.

• Olen joskus ajatellut, mutta hylkäsin sen lainvastaisena.

• Jos Pendolino sattuu kohdalle, niin mikä ettei...

• Olen päättänyt tehdä sen kun olemme samalla reitillä.

• Nostin nopeutta kerran junan vauhtiin. Luovutin.

Ääniä: 1 100,0%
  • Katosin horisonttiin muutamassa sekunnissa. Sain NAUTINTOA.

• Useasti pieni kilpailuvietti iskee ja näkökenttä kapenee.

• Olen vetomies ja tietysti ajan aina ohi junasta kun on tilaisuus.

• Ääniä yhteensä
    1
biggrin.gif
Vai junan kanssa.. Kukapa muistaa mistä tämä alkoi?

Eikös se originelli kisa käyty Bike lehden toimesta Ruotsissa 90-luvun alussa... Ja pyöränähän toimi aikansa raketti zzr 1100
cool.gif
Junan specsejä en enää muista

Niin ja itse en saa mitään kiksejä moisesta ajatuksesta. Ruotsalainen juna
033102ass_1_prv.gif

Pendolino Tre-Hki 1h28min on siinä pyörällä kiskomista, jos meinää rautatieasemalta toiselle ehtiä yhtä lujaa.

Toista oli 80-luvulla, kun ei niin ollut tuota liikennettä öisin, niin Tre keskustorin unionin parkista meni jotkut hurjapäät motskareilla Hlinnan torille alta puolen tunnin ja silloin oli käytössä tuo nykyinen mt130, ei ollut moottoritietä enään Kuljun jälkeen.
cool.gif

Radat omistaa valtio ja rataverkkoa hallinnoi Ratahallintokeskus. Jotta pääsisit liikennöimään rataverkolle, sinulla pitää olla toimilupa ja turvallisuustodistus. Toimilupaa haetaan liikenne ja viestintäministeriöstä, turvallisuustodistusta haetaan rautatievirastosta. Kun lupa-asiat ovat kunnossa, voit hakea ratahallintokeskukselta ratakapasiteettia.
No arvasinhan ettei se(kään) ole ihan nuin helppoa
shaun.gif

Joku kuitenkin on tuotakin jo ajatellut ja tehnyt tulevaisuutta silmällä pitäen tälläsen
biggrin.gif

Pendolino Tre-Hki 1h28min on siinä pyörällä kiskomista, jos meinää rautatieasemalta toiselle ehtiä yhtä lujaa.

Toista oli 80-luvulla, kun ei niin ollut tuota liikennettä öisin, niin Tre keskustorin unionin parkista meni jotkut hurjapäät motskareilla Hlinnan torille alta puolen tunnin ja silloin oli käytössä tuo nykyinen mt130, ei ollut moottoritietä enään Kuljun jälkeen.  
cool.gif
No lujaa sais mennä mutta ei toi mikään mahdottomuus ois. Eniroon jos laitat. Rautatieasema(Helsinki)--->Rautatieasema(Tampere) niin matkaksi muodostuu 178,6Km ja matkaajaksi 1h55min. Riippuu tietenkin lähteekö sieltä Stadin päästä klo 0400 arkiaamuna, vai klo 0800. Olettaen vielä että tosta 160Km motaria ja jos nopeus olisi motarin matkan 200km/h niin se ois motarin pätkä 48 min.
Kuullostaapa nopeelta??? Meniköhän oikein  
baaa.gif

Kyllä tekee. jees, mutta siten, että vedän sitä sorahuoltotietä siinä vieressä.

Pääsy/meneminen sille huoltotielle on ollut aika kauan mietinnässä. Johtunee siitä, että mummola oli Valkeakosken radan varressa ja pelattiin niiden junien kanssa. Juostiin kilpaa junan kanssa ja veturimiehet morjensti ja nauroi.

Mansikat pantiin timotein korteen ja mummo laittoi radanvarren kuminaa leipään. Jep.

edit: ps. maaoravia ei enää silloin esiintynyt Valkeakosken radalla. Oli enimmäkseen tavaraliikennettä.

Olin mammaa vastassa Rixussa, oli tulossa pohojoisen junalla. Aut**le kävellessä daami ilmoitti että oli jättänyt lompsan ja tupakit ikkunalaudalle juuri liikkeelle lähtevään junaan... En ollut kyllä suunnitellut kilvanajoa mutta otin haasteen vastaan. Letukan "ruumisau*o" motarille ja keula etelään. Haagaan risteyksessä mietin kyllä onkohan väärti mutta niinvaan oltiin Böölessä ennen junaa, ja massikin oli tallessa. Olen siis voittanut ko. kilpailun joten enää ei tarvitse todistaa mitään.
biggrin.gif
ps. rikos on jo vanhentunut
033102bebe_1_prv.gif

Back