• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tehovalvonnasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jockey
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin eilen puhallusratsiassa. Pillit pantiin suuhun kuljettajalle ja kyydittävälle, siinä sitten nollat puhallettiin. Millaiset promillerajat koskevat kyyditettävää oman järjenkäytön lisäksi?

Itse on pari kestaa kaksi päällä sattunut puhallusratsiaan kyytiläisen kanssa ja ei ole kyytiläistä puhallutettu. Onko joku muu kuullut moisesta? vai onko tässä tapauksessa ollut joku suoraan hervuudin metsistä, jolla vielä käytännöt hukassa?

filtteri sanoi:
sama raja koskee myös kyytiläistä

Esson baarissa, vai? :p

"
Matkustajan kuljettaminen moottoripyörällä edellyttää aina kuljettajalta erityistä harkintaa. Kuljettajan on osattava arvioida kussakin tapauksessa edellytyksensä matkustajan kuljettamiselle ottaen huomioon vaatimukset kyvystä ajoneuvon hallintaan kaikissa liikennetilanteissa ja olosuhteiden edellyttämän yleisen huolellisuuden ja varovaisuuden noudattamisesta. Tätä harkintaa voi heikentää kuljettajan itsensä humalatila, vaikkei se olisikaan vielä rattijuopumusta koskevien säännösten mukaan rangaistava. Missään päin maailmaa ei tiettävästi ole käytössä erityisiä promillerajoja matkustajille. Sen sijaan käytössä saattaa olla muita toimenpiteitä, joilla esimerkiksi evätään humalaiselta moottoripyörän matkustajalta oikeus vakuutuskorvauksiin.

Edellä olevan perusteella hallitus ei pidä aiheellisena erityisen promillerajan asettamista moottoripyörän matkustajalle.

Helsingissä 15 päivänä toukokuuta 2002
Liikenne- ja viestintäministeri Kimmo Sasi
"

Onko jostain "lottokoneesta" tullut ratkaisua perusteineen, vai
taasko simo suikka käyttää tien päällä ylintä lainsäädäntövaltaa, jota
sitten vielä ihan itse tulkitsee kulloisenkin henkisen tilansa mukaan :p.

Ei mitään hajua, mutta kyllä muistan että joskus autokoulussa kova puhe siitä että kännissä kyydissä ei hyvä.
Eli voisin kuvitella että tuossa tilanteessa jos paha känni, niin poliisi tokassut että odottaa auto kyytiä tai kävelee.
Mutta uutta tämä on, että se puhallutetaan:blink::blink:

Mutta toisaalta ei mitään ihmeellistä kun Suomi:blink:

BOMBARIDER sanoi:
Minä en uskaltaisi mennä moottoripyörän matkustajaksi edes selvinpäin.

Jjepp, sama.. Edellisen kerran ollut prätkän kyydissä 1994.
Liian hurjaa puuhaa minulle. :)-

Back