• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tehoratsia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nickle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Njooch, poliisit olivat tänä iltana keskittäneet riittävät resurssinsa hyvinkään keskustan tuntumaan ratsian muodossa. Maijoja oli kaksi ja mp-poliiseja varmaankin 6 kpl. Parasta oli kun kaikki mahdolliset kuskit pyrittiin ratsaamaan, jos vain sattui lähtemään liikkeelle / muuttamaan liikerataa niiden näköpiirissä. Mp- poliisit oli noutokoirina valot vilkkuen joka mahdollisessa tilanteessa. Itse tulin leffasta, auton ollen parkissa niiden näköpiirissä, keula pois päin. Jotain sinisiä valoja siellä takana näkyi, mut tais olla muille kun 40 kmh pois pääsin. Sen verran paljon oli resursseja ja ruuhkaa olevan tapauksessa, että kuvittelin ensin jonkin b- tapaamisen / hell's angels kokoontumisajon / vankikarkurin olevan kyseessä. Olettekos itse nähneet vastaavaa? Ja juu, tiedän, viime viikko oli tehovalvontaviikko. Moiset tuovat näemmä hyvää tulosta, kts. www.poliisi.fi

Samaa tekivät tänään Hämeenlinnan motarilla Hyvinkään kohdalla... Tutkan kanssa motarin yli menevällä sillalla, mp-poliisit odottamassa kaistojen välissä olevalla "huolto"paikalla, josta sitten ylinopeutta ajavan perään... Mp-poliiseja oli ainakin nuo 6kpl... 3 sivaria (olisko ollut Thunderaceja) ja 3 ns. normi mp-mopoa. Lisäksi pari maijaa. Ohjasivat lottovoittajat seuraavalle levähdyspaikalle.
Kerrankin ajettiin rajoitusten mukaan
tounge.gif

just joo, olikohan noi siviilipelit jotain harmaanvärisiä sportteja, merkkiä en huomannut, kun olin niin kaukana? Niitä näkyi olevan parkattuina ratsian maijojen luo.

just joo, olikohan noi siviilipelit jotain harmaanvärisiä sportteja, merkkiä en huomannut, kun olin niin kaukana? Niitä näkyi olevan parkattuina ratsian maijojen luo.
Sellasia hopean-mustia... Eli juurikin samat taisi olla.
Ja illalla ne sitten oli Jussilankadun ja Riihimäenkadun risteyksessä.
Joku 20-30 poliisisetää/tätiä oli siinä seisoskelemassa.

Lievää resurssien tuhlausta sanoisin...

Ja sitten jonkun maijan perässä oli pulla, kahvi tarjoilu
biggrin.gif

Sellasia hopean-mustia... Eli juurikin samat taisi olla.
Täälläpäin ne ovat jokseenkin tumman punaisia...voi tietenkin johtua siitä että olen lievästi/alkavasti värisokea...

ainakin parivuotta sitten oli kylällä kirjaston vieressä kaks tummanpunasta neliovista porrasperää joilla tuli äkkiä kiire rykiä koneet käyntiin kun pyyhälsin "kasikybällä" ohitte... eihän ne raasut pysynee perässä ku mulla oli salanen ase: Lumiketjut takarenkaassa
033102bebe_1_prv.gif

Jaahas, käyttävät taas tuota kikkaa. Ensin näyttävästi uutisoitu tehovalvonta loppumispäivämäärineen. Sitten kun tuo päivämäärä on mennyt, onkin oikein TEHOvalvonta kun olettavat, että kaikki luulee valvojien menneen nukkumaan kun projekti on ohi.

Eiköhän noilla ollut jotkut koulutuspäivät...
Sydämen tykytyksiä aiheuttivat vaikka istuin autossa pelkääjän paikalla.
biggrin.gif

Pärrällä oli noin 10 ja muutamia maijoja. Oli 3 musta-harmaata yammua (kyykky/matka), yksi musta diversion ja sit näitä perusvalkoisia. Viime lauantaina Nummelan suunnalla näin harmaan bemun, jossa kaks päällä - poliiseja. Tervehtivät pitkäkeulaakin reippaasti  
biggrin.gif
biggrin.gif
(...toisin kuin moni muu kyykkykuski..  
mad.gif
)

Jaahas, käyttävät taas tuota kikkaa. Ensin näyttävästi uutisoitu tehovalvonta loppumispäivämäärineen. Sitten kun tuo päivämäärä on mennyt, onkin oikein TEHOvalvonta kun olettavat, että kaikki luulee valvojien menneen nukkumaan kun projekti on ohi.
Olet oikeassa. Mepä tiedämme tuon kikan ja lähetämme vain sellaisissa paikoissa, jotka ovat varmoja (niitäkin vielä on).
wink.gif
Jokunen päivä sitten olivat tutkaamassa Hämeenlinnantiellä Kehä I:n ja III:n välillä, joten yritystä ainakin löytyy kovasti.

tosiaan, auto oli parkissa keula poispäin ratsiasta. Olisivat pysäyttäneet mut lähtiessäni jos ei olis ollut muita. Hyvä, että rattijuopot vähenee, mutta noilla resursseilla odotin näkeväni vähintään g.w.bushin saattueen..

Oltiin kaverin kanssa illalla pyörillä liikkeessä, ja tietenkin siinä sitten joutu poliisille antaa ilmavirtausnäytteen ja osoittaa papereiden kunnossa olevuus. Vähän aikaan parin mp-poliisiin kanssa jutellessa, tuli laskettua ainakin 9 perusvalkoista mp:tä ja 4-6 thundercattia, plus muu jengi päälle.. Tais olla yhteensä n. 25 poliisia yhdessä risteyksessä... Resurssit on ainakin kunnossa... No onneksi tuli ajeltua rajoitustusten mukaan, ku oli märkä katu...

Itsekkin aikoinaan Hyvinkäällä asuneena tiedän, että varsinkin Paavolassa järjestetään aika usein "koulutusratsioita" poliisi kokelaille ja tällöin show on aika moinen. Pyörien ja poliisien määrästä päätellen voisin olla aika varma että tämmöinen oli taas kyseessä. Ei näissä ratsioissa muuta yleensä tehdä kuin puhalluteta.

no perhana ittekkin täällä hyvinkäällä asustelen ja pöristelen intikallani... eipä niitä näkynny... väärässä paikassa väärään aikaan
biggrin.gif

NO morjens. Tuo tehoratsia pysäytti mut eilen illalla Hyvinkään kohdalla motarilla. Olihan niitä kun ainakin 6 motoristipoliisia, monta maijaa ja pari mondeoo... Ihan hyvällä asialla pojat. Siinä vähän jutusteltiin ja katottiin paperit ja ei muuta kun takasin baanalle.
062802moto_prv.gif

Ihan asiallista porukkaa olivat siellä Riihimäenkadulla ainakin. Ajokortti ja rekisteriote niille riitti ja vielä vähän mopoistaankin kaveri kertoili kun kyseli merkkejä. Jammuja kaikki siviilimopot silloin siinä.

Toivottelivat oikein hyviä ajojakin vielä lähtiessä.  
cool.gif

Hyvä jos puhalluttavatkin joskus porukoita.

Nyt täytyy näin jälkikäteen sanoa,että ihan positiivista tuo poliisien oleminen tällä tienoolla.
Lukaisempa tuossa joka päivä Aamupostin ja mitä siellä on sisältönä..rattijuoppo,kortiton,rattijuoppo,kortiton,rattij...

Itse en ollut liikenteessä eilen,joten ei tarvinnut pysähtyä,kuin jääkaapin oven eteen  
tounge.gif

Back