• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tehoputki(slip-on/bolt-on)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurapolku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Valinnan vaikeutta putken valinnassa. Vielä en oo päättäny mitä laittas, kun on tuota tarjontaa aika lailla. Pitäs löytyä hinta/laatusuhteeltaan hyvä tehoputki suskaan. Oon jo käyny kyseleen pöntön hintoja ja vaihteluväli on aika huima, kaikki hinnat 250 ja 770 euron välissä on käyty läpi. Nyt onkin teidän vuoro, arvoisat kanssapärräilijät, antaa äänenne ja kokemuksienne kuulua. Mistä kannattaa maksaa?
withstupid.gif

Valinnan vaikeutta putken valinnassa. Vielä en oo päättäny mitä laittas, kun on tuota tarjontaa aika lailla. Pitäs löytyä hinta/laatusuhteeltaan hyvä tehoputki suskaan. Oon jo käyny kyseleen pöntön hintoja ja vaihteluväli on aika huima, kaikki hinnat 250 ja 770 euron välissä on käyty läpi. Nyt onkin teidän vuoro, arvoisat kanssapärräilijät, antaa äänenne ja kokemuksienne kuulua. Mistä kannattaa maksaa?  
withstupid.gif
Hyvälaatuisia on ainakin Yoshimura ja Akrapovic. Ne on todella huolellisesti tehty ja viimeistelty. Sen takia ne kai maksaakin..

Tehoahan noista kaikista "racing" pöntöistä tulee aika lähelle saman verran.. Soundeissa ja työn laadussa on sitten eroa.. Usein menee testien mukaan kuitenkin niin, että mitä enemmän ääntä, sitä parempi virtaus ja teho..

Älä vaan vahingossa osta 2-kammiovaimenninta, niillä ei saa juuri ollenkaan lisää tehoa. Pitää olla sellanen jossa on suora putki läpi.. Esimerkkinä 2-kammiovaimentimesta on Yoshin RS-3 Zyclone, pitää olla Race:
http://www.yoshimura-rd.com/faq.asp

Itselläni on Mivvin slipari ja siinä on ihan kivat äänet. Hintakaan ei ole paha, tingittynä saa suomestakin varmaan reiluun 300€:oon. Valmistaja lupaa vielä että pyörää ei tarvitse muuten säätä jos vaihtaa sliparin. Itsellä kyllä menee pyörä keväällä penkkiin ja laitetaan PC kiinni.

Tunturiässässä Wileycon vaimennin. Pyörän iän kestävä takuu. Kova äänisimpiä vaimentimia, mutta painaa alkuperäisen verran. Itse pidän juuri noista äänistä.
tounge.gif

Akran ja Yoshin lisäksi erittäin laadukas vaimennin on myös Leovince!!

Ne on erittäin hyvin tehtyjä ja yleensä toimii kaikissa oikein mainiosti.
cool.gif

Huhu kertoo, että Micronilta olisi tulossa äänenvaimenni joka painaisi todella vähän - siis TODELLA vähän. Micron Ultralite kai on nimi? Valmoto käytti kyseistä kannua viimekaudella brittien supersporteissa Trumppa Daytonassa.

Nih, paino tippuu ja ääni lisääntyy. Osta sit mielellään hiukka hiljaisempi, vrt Leovince/Akra. On paljon kivampi ajaa hiukan pidempäänkin.

Osta sit mielellään hiukka hiljaisempi, vrt Leovince/Akra. On paljon kivampi ajaa hiukan pidempäänkin.
Mulla on Wileyco, jota jo tuossa äänekkääksi sanottiin. Kyllä sen kanssa on niin, että jos pidemmälle lähtee niin ei sitä koneen ääntä matkavauhdissa enää kuule.
Eikä mua ole ainakaan vielä sen mökä haitannut kaupungissa kruisiessakaan. Muista en sitten tiedä
biggrin.gif

Älä vaan vahingossa osta 2-kammiovaimenninta, niillä ei saa juuri ollenkaan lisää tehoa. Pitää olla sellanen jossa on suora putki läpi.. Esimerkkinä 2-kammiovaimentimesta on Yoshin RS-3 Zyclone, pitää olla Race:
Olisko sulla jotain käppyrää antaa? Meinaan laittoivat mulle vakuutuksista Hurricin tilalle tommosen rs-3 zyclonen ja kyllä se ainakin hiljaisempi on, tehoja en kerenny koittamaan kun tuli talvi. Tarttee ruveta kauppaamaan sitä pois jos noin on ettei tuosta mihinkään ole ja ostaa taas Hurricci tilalle.

Niin alkuperäiseen kysymykseen suosittelen Hurricin pönttöä joka lousilta maksoi 189 €.

Olisko sulla jotain käppyrää antaa? Meinaan laittoivat mulle vakuutuksista Hurricin tilalle tommosen rs-3 zyclonen ja kyllä se ainakin hiljaisempi on, tehoja en kerenny koittamaan kun tuli talvi. Tarttee ruveta kauppaamaan sitä pois jos noin on ettei tuosta mihinkään ole  ja ostaa taas Hurricci tilalle.

Niin alkuperäiseen kysymykseen suosittelen Hurricin pönttöä joka lousilta maksoi 189 €.
Tämä on juurikin sitä tietoa, mitä kaipailen. Mihin perustuu 2-kammiovaimentimen tehottomuus?

Mitenkäs se Hurricin laatu sitten?

Lisäksi. Muistanko väärin, mutta oliko jossakin vanhemmassa Bikessä vertailu slipareista?

Olisko sulla jotain käppyrää antaa? Meinaan laittoivat mulle vakuutuksista Hurricin tilalle tommosen rs-3 zyclonen ja kyllä se ainakin hiljaisempi on, tehoja en kerenny koittamaan kun tuli talvi. Tarttee ruveta kauppaamaan sitä pois jos noin on ettei tuosta mihinkään ole  ja ostaa taas Hurricci tilalle.

Tämä on juurikin sitä tietoa, mitä kaipailen. Mihin perustuu 2-kammiovaimentimen tehottomuus?

Mitenkäs se Hurricin laatu sitten?

Lisäksi. Muistanko väärin, mutta oliko jossakin vanhemmassa Bikessä vertailu slipareista?
Totta hemmetissä virtaa paremmin jos vaimentimen läpi menee suora putki, kuin jos kaasut joutuu menemään sinne tänne vaimentimen sisällä, kyllä se on selvää ihan maalaisjärjelläkin.

Jossain testissä (tais olla Bike lehdessä) oli vuos-pari sitten mukana yks sellanen kakskammiovaimennin, tais antaa vähemmän tehoa kuin alkuperäinen. Alkuperäisputket on yleensä juuri noita kaksikammiovaimentimia. Kaikilla muilla tuli lisää. On tainnu olla ainakin kolmessa Bikessä testi noista vaimentimista.

Ns. race putket, jotka on suoralla putkella varustettuja, toimivat absorbio-periaatteella.

Jos jaksatte googlettaa, niin kammiovaimentimista löytyy juttua vaikkapa hakusanoilla "dual baffle"..

Pitihän se oma putki irrottaa ja tutkia mikä on malliaan. Tässä yohimurassa ei kyllä lue muuta kuin rs-3 mutta alkupäässä putki on 6.5 cm ja lopussa 3,6 cm ja näyttää kapenevan tuohon 3,6 cm noin keskivaiheilla, eli onkos tämä nyt sitten zyclone vai race?

Pitihän se oma putki irrottaa ja tutkia mikä on malliaan. Tässä yohimurassa ei kyllä lue muuta kuin rs-3 mutta alkupäässä putki on 6.5 cm ja lopussa 3,6 cm ja näyttää kapenevan tuohon 3,6 cm noin keskivaiheilla, eli onkos tämä nyt sitten zyclone vai race?
Näkyykö siitä läpi? Eli suora putki vai ei? Äkkiseltään kuulostaa että olis Zyclone.. Racessa on suora huilu läpi, ja mun tiedon mukaan se on paksuudeltaan sama koko matkan kaikissa Race-pöntöissä..

Ei niissä muuta luekaan kuin RS-3, mutta Racen kyllä erottaa selkeesti kun siinä on ihan suora putki läpi koko vaimentimen.

Juu näkyy läpi suoraan. Ei kyllä taida sellaisia putkia ollakkaan missä ulostulokin olisi 6,5 cm, taino kisavehkleissä tietty.

Noita rs-3 race-huiluja näyttää ainakin duelilla olevan myynnissä joten saako tuota vanhaa tuolta jotenkin siististi pois?

Aiheeseen liittyen lisäkysymys tietäville. Jos aukaisen oman, alkuperäisen 2-kammiovaimentimen ja vedän sisään suoran putken, saanko vastaavan hyödyn kuin "oikeasta" tehoänkkäristä? Eikö suora putki ole loppupeleissä kuitenkin vain suora putki?

Noita rs-3 race-huiluja näyttää ainakin duelilla olevan myynnissä joten saako tuota vanhaa tuolta jotenkin siististi pois?
Mulla oli ZZR:ssä tuo RS-3 vaimennin. Alunperin siellä oli ollut tuo Zyclone huilu sisällä, myöhemmin vaihdettu sitten Race sisuskalut. Tuon perusteella voisin väittää että päätylaippa irti ja race huilu sisälle. Eikös se laippa ole kuusiokoloilla kiinni(mulla oli ainakin)? Uusissa näyttää tosin olevan poppareilla. Sitten vaan popparit irti ja uus huilu sisälle.

Kävin tuosta pöntöstä hiukan kyselemässä ja väittivät ettei -96 bandittiin saa yoshimuralta muuta kuin zyclone vaimentimen. No tuskin siinä menettää montaa hevosta vaikka tommonen "kuristus" onkin. Popniiteillä on kiinnitetty, virallinen race huilu maksaa 99 € eli ihan liikaa. Kai sinne vois itekkin jonkun huilun saada väsättyä.

BIKE 9/2000 testi, jossa mukana 18 pönttöä
BIKE 5/2003 joku pienimuotoisempi testi

Tuossa 2000 vuoden testissä Wileyco oli toiseksi äänekkäin, tuotti eniten nyyttoneita ja hevosvoimissakin kärkipäätä. Huonona puolena muistaakseni testin toiseksi painavin, vaikka käytettiin hiilikuituversiota. Tietysti joku voi tuota kovaa ääntäkin pitää huonona puolena...

Mikä on tarkalleen slip-onin ja bolt-onin ero? Sliparilla ehkä pari hv lisää ja ääniä, mutta saako bolt-onilla edes ääniä, vai maksetaanko tässä nyt ulkonäöstä.

Back