• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tehoputki hiljaisemmaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Äänen takiahan noita 90%:sti ostellaan.  
tounge.gif
Makuasia - kun sais niin hilijaseksi ettei kuulus mittään niin olis palijon parempi ja sais vappaasti ajella missä huvittaa - en oo koskaan tajunnut miksi muiden pitää kärsiä kun moottoripyörällä ajetaan tai miksi ylipäätään kenenkään pitää jotenkin erityisesti moottoripyörät äänen perusteella huomata...mutta kaippa tuosta joku saa ne fiilikset sitten; tai siis reilu 90% taitaa saada fiilikset soundeista ja mä oon vaan poikkeus joka en pidä metelistä - myönnetään, poikkeava...
blush.gif

...Laserin ProDurossa on verkko juuri ennen ulostuloa. Tai itseasiassa peltilevy, jossa on reikiä. Reikäpinta-ala ei ole varmaan enempää kuin 25%...

Tehoputki-nimityksen rinnalle pitäisi lanseerata myös nimitys meteliputki, koska iso osa "tehoputken" ostajista on ostanut ensinnäkin vain sliparin ja toisekseen jättänyt pyöränsä säätämättä muuttuneilla virtauksilla.
tounge.gif

Tuolla putken päähän asennettavalla kuristimella poistetaan edes se pieni tehoon vaikuttava hyöty sliparista. Vaimennus pitäisi olla ihan riittävä tuollaisella absorptio-periaatteella toimivalla putkella, jos vaimennusainetta on riittävästi... Kuulostas kuvausten perusteella, että vaimennusvillat on pölissyt taivaan tuuliin?
nixweiss.gif
Iso DR pitää kyllä ihan ehjällä/uudellakin produrolla (not for ... malli) aika miehekästä ääntä... Villat paikoillaan....
Varsinkin kun tuo päädyn verkko on pois.

~40000km ajelin hondan 600cc singlellä jossa samanlainen vaimennin.
Ja päätyverkko pysyi paikoillaan muutaman kokeilun jälkeen
crazy.gif

tounge.gif
Makuasia - kun sais niin hilijaseksi ettei kuulus mittään niin olis palijon parempi ja sais vappaasti ajella missä huvittaa - en oo koskaan tajunnut miksi muiden pitää kärsiä kun moottoripyörällä ajetaan tai miksi ylipäätään kenenkään pitää jotenkin erityisesti moottoripyörät äänen perusteella huomata...mutta kaippa tuosta joku saa ne fiilikset sitten; tai siis reilu 90% taitaa saada fiilikset soundeista ja mä oon vaan poikkeus joka en pidä metelistä - myönnetään, poikkeava...
blush.gif
Harvinainen kannanotto.
Mulle parasta olis oman prutkun pelkkä vaimea suhina muiden ominaisuuksien kärsimättä. On mulla metelipönttöjäkin ollut. Jos pakoputken äänet saisi haluamalleni tasolle, alkaisi muu mekaaninen kilinä ja kolina kuulua.

Miten kauan villat yleensä kestää ja onko noissa (esim Yoshi) villa irtovillaa vai millaista? Ainakin toi RS-3 näyttää olevan niittaamalla kasattu, joten sen ainakin pystyy kaiketi purkamaan. Putkisto on asennettu 2000.

Miten kauan villat yleensä kestää ja onko noissa (esim Yoshi) villa irtovillaa vai millaista? Ainakin toi RS-3 näyttää olevan niittaamalla kasattu, joten sen ainakin pystyy kaiketi purkamaan. Putkisto on asennettu 2000.
Kestosta en tiedä mut juttelin yhen tutun kans ja sano et yoshilla on omat villat(itellä kans tuo rs-3 ja ikää taitaa sillä olla)... Kuulemma ei älyttömiä maksa.

Mistähän sitä "Yoshin villaa" sitten löytyy? Täytyypä googlettaa.
Jos vaikka talvella avais ton pöntön.

Entäpä jos asentaisit vakioputken paikoilleen?
Ku ei oo - piäkkö mua ihan maalaasena
033102bebe_1_prv.gif

Oon kyllä vakioputkea toisella foorumilla metästänyt ja yhen oon löytänyt mutta jottain vikaa tuossakin putkessa on, toisessa mopossa samanlainen pönttö eikä meteli kovin paljoa häirinny - tässä "räjähtää" tanner kun kahvaa vääntää...kovempaa ei oo ite aiemmin kuullu vaikka mimmosia harrikoita ja gixerejä on tässä markillä pyöriny.

Tuommosessa on varmaan jotain vaimennusmateriaalia sen sisäputken (reikäputken) ympärillä - ääni on niin metallinen että oisko sieltä otettu kaikki pois, en oo vielä avannut tuota jos sitä ees auki saa?
Metallinen soundi kertoo vähän siitä että sen änkkärin reikäputken ympäriltä on voinut villat lähteä (ei mitenkään epätavallista).
Ensimmäisen kerran kyllä törmään motoristiin, joka haluaa saada ajopelinsä hiljaisemmaksi  
biggrin.gif

Jos sen änkkärin saa purettua, niin ihan nämä palamattomat karhunvillat sun muut toimittaa asiansa, mutta en tiedä sitten että miten ne kestää alkuperäisiin verrattuna. Mopoteineinä tehtiin ite näitä änkkäreitä ja karhunvillaa niihin aina tungettiin.

Back