• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Teho / Painon suhde. Mikä olisi hyvä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja akk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TIJ sanoi:
wiwwelle "paras nosto 2013" -palkinto, tämä ketju oli ollu unohduksissa yli 10 vuotta :grin:

Saipahan kuitenkin mainostaa vespaa joka on menossa silti vaihtoon tehonputteen takia... :thumbsup:

Zombieketju... näitä tulee aina välillä vastaan. Luulet sen kuolleen, mutta nousee jostain taas....

Pyörän paino tankattuna tällä hetkellä n.240 kg ja koneteho reilu 200 hv.
Jotenkin laiskalta tuo tuntuu joten kanteen tulee talven aikana muutosta...
kanavien porttausta,1mm isommat venttiilit,nokka-akselit ja jotain muuta pientä.
tuo teho on siitä kummallinen asia,et siihen vaan aina tottuu eikä mikään tunnu miltään:grin:

Mulla tulee tuolla catilla teho/painosuhteeksi noin 0,3 kaakkia per kilo (olettaen että takapyörästä irtoaa 85 hv ja paino kuskeineen on noin 285 kg, mikä riittää vanhalle äijälle kyllä...:right:

Aihe on silti mielenkiintoinen siksikin että miksi noita horsepowereita pitäisi olla ihan tuhottomasti (ymmärrän kyllä ajatuksen, kivaahan se on että jalkojen välissä jytää tarvittaessa) mutta eikö se ole niin että kaikki se teho mikä pyrkii nostamaan eturenkaan irti maasta on ylimääräistä?

Minä en nyt puhu rata-ajosta tai muusta ääri-touhusta mutta kertokaa minulle mitä saisin vaihtamalla nykyisen rakkineen tehokkaampaan, eihän tuon nykyisenkään kaikkia ominaisuuksia/tehoja pysty hyödyntämään täysimääräisesti meidän armaan Suomenmaan teillä... :blink:

tehoa takaselta kaikki ylpeät 70 hevosta, mopo +300 kg ja äijä alle 100 kg, huonoin tehoparisuhde ikinä.

jaulis sanoi:
Saipahan kuitenkin mainostaa vespaa joka on menossa silti vaihtoon tehonputteen takia... :thumbsup:

Jep jep.osta poes.:D

Nyt rupesin itekkin ihmettelee että mitä helw..tä tän threadin löysin.
Tais olla hakukentässä jotai ja eksyin sitte tänne :respect:

Wiwwee sanoi:
Jep jep.osta poes.:D

Ei taida tulla kauppoja kun on jo omasta 690 eroon päässyt ja saanut ruotsalaista kultaa tilalle. Nuo menee onneksi kuin kuumille kiville, vaikkakaan en aina oikein edes ymmärrä että miksi.

Tällä hetkellä taitaa olla päälle 1,5hv/kg takselta tuo suhde ja kyllä se tulevan kesän ainakin riittää.

^ No nyt pääsit elvisteleen... :)
Enivei, hyvää loppuvuotta, tehdään ens vuodesta vielä parempi!

zeta1 sanoi:
Tällä hetkellä taitaa olla päälle 1,5hv/kg takselta tuo suhde ja kyllä se tulevan kesän ainakin riittää.

Nyt onkin ihan pakko kysästä, että oliko millanen pyörä kyseessä?

Vaatii meinaan aika pirusti heppoja tai (ja) helkkarin kevyen pyörän ja kuskin. :grin:

Karkov sanoi:

Vaatii meinaan aika pirusti heppoja tai (ja) helkkarin kevyen pyörän ja kuskin. :grin:

Jos pyörä ja kuski painaa yhteensä 250kg, niin eihän tuotee takaselle kuin aneemiset 375hv.
Mie oon netistä lukenut, että putkella, vapaaviriputsarilla, commanderilla ja V-Powerilla päästään helposti noihin lukemiin :grin:

Karkov sanoi:

No joo taitaa jäädä kuskin kanssa siihen 1hv/kg kun takapyörä tehoista puhutaan. Mutta 12r Kawahan se tietty on. :D Kuskihan painaa sen 95kg.

Niin ja jos joku vielä ihmettelee, niin "paineistettuna" tuo 12r. Onko se muuten Holsetin ahtimella(joo sori tietämättömyyteni en oo lueskellut tekniikka topiceja kovin tarkkaan tuosta pyörästä)?

Sillähän sitten nautiskelee poikain kanssa Fagervikin tietä isoa kovaa... :smoking:

SMRacing sanoi:
Niin ja jos joku vielä ihmettelee, niin "paineistettuna" tuo 12r. Onko se muuten Holsetin ahtimella(joo sori tietämättömyyteni en oo lueskellut tekniikka topiceja kovin tarkkaan tuosta pyörästä)?

HY35 Holset.
Mutta siltikin olen sitä mieltä, että vähintään 2 hp/kg kuskin kanssa pitää olla, niin alkaa tuntumaan riittävältä :)

Mika 14R sanoi:
olen sitä mieltä, että vähintään 2 hp/kg kuskin kanssa pitää olla, niin alkaa tuntumaan riittävältä :)

Mun pitää sitten ainakin alkuun nostaa paineita, nyt kuskin kanssa 1,30 hv/kg ja ilman kuskia 1,75 hv/kg (kampiakseliteholla laskien).

jii_hoo sanoi:
Mun pitää sitten ainakin alkuun nostaa paineita, nyt kuskin kanssa 1,30 hv/kg ja ilman kuskia 1,75 hv/kg (kampiakseliteholla laskien).

Niin, eihän sulla vissiin vielä ole riittävältä kyyti tuntunutkaan?

Back