• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Teetkö itse perushuollon pyörääsi,vai teetätkö sen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Teetkö itse perushuollon pyörääsi,vai teetätkö sen -

• 1 kyllä

Ääniä: 6 85,7%
  • 2 en

Ääniä: 1 14,3%

• Ääniä yhteensä
    7
Äänestin en. Ei se tosin "osaamisesta" ole kiinni, mutta kiinnostus ja aika ei riitä.
+1
wink.gif
Pyörän jätän aamulla töihin mennessä huoltoon ja illalla kotiin lähtiessä haen huolletun/ korjatun pyörän. Helppoa, eikö totta
033102beer_1_prv.gif

Rengastyöt, maalaukset ja koneistukset jää muille. Muut tulee tehtyä ite. Itse kun tekee, saa sitä mitä kulloinkin sattuu tulemaan.

Takuuta ajatellen teetätän vielä.. Vaikka mielummin kyllä tekisin ite kaikki noi pikku hommat...

Vuoden päästä sitte!!
smile_org.gif

Perushuollot hoidan itse .Öljyt suodattimet,iskarit ,ketju, vaijerit ja letkut.
Koneen vaativimmat säätö hommat teetän ammattilaisilla.
wink.gif

Normi kausi öljynvaihdot teen itse. Muuten noudatan huoltokaaviota ja rikastutan diilerin lompakkoa.

En tee itse. Perus öljynvaihdosta saattaisin suoriutuakin mutta joku muu osaa tehdä asiat paremmin. Ajatellaan vaikka niin että huolto X minun tekemänä veisi 4 tuntia. Ammattimies tekee sen kahdessa tunnissa ja siitä minulla on leima huoltokirjassa ja jonkinlainen takuu tehdylle työlle. Kun nyt käytän sen minulta itseltä säästyneen 4 tuntia vaikkapa rentoutumiseen tai työn tekoon niin tämän 4 tunnin "arvo" on minulle äkkiä yhtä paljon kuin mitä olisin rahallisesti säästänyt itse käteni likaamalla, rystyset verillä ja mutterit pyöristettynä. Sekavaa eikö...
tounge.gif

Koneistukset ja takaiskarin huolto, ne jätän niille joilla on vehkeet ja laitteet tehdä nuo.
Muuten hoituu huollot ja korjaukset itse.

Öljyn vaihdon ym. pikkuiset huollot itse. Jos menee venttiileiden säätöön niin mieluiten maksan toiselle.

Kaikki ilman maalausta ja koneistuksia itse, viimeksi tuli tehtyä tonniseen koneremontti. Tietääpähän mitä, ja miten pyörää on huollettu. Niin ja rengashommat teetetty toistaiseksi vieraalla.

Öljyjen ja suodattimien vaihdon, yms. teen itse, muut asiantuntijalla/ammattilaisella.

Perushuolloista on tähän asti suoriuduttu itse.

Laajemman huollon tullessa kohdalle punnitaan osaaminen/viitsiminen ja tehdään ratkaisu sitten.

Back