• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tee se itse-tuulenohjain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DanLaid
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli käyny tossa itellä mielessä, kun ei mieleistä löydy. Että alkaisin kuiduttamaan pyörään plexin itse. Onko kukaan tehny aijemmin tai onko muuten kokemusta? Tarviis vähä mielipidettä ym että kuin kannattaa tehdä että ei läsähä naamalle ku ekaa kertaa lähtee motarille. tänks fo änsvörs

Taivuta itse pleksistä. Ainakin loivat kuperat muodot taipuvat hienosti mallineen päälle. Itse olen tehnyt kopioita vanhoista plekseistä, uskokaa tai älkää, betonimuotin päälle. Ohut about 5cm:n betonivalu Ardurapidin pikabetonilla vanhan pleksin päälle ja se vaan mamman pullauuniin. Siihen se pleksi valahtaa omalla painollaan ilman mitään imulaitteita. Tietysti imuilla saa monimutkaisempia kuppimaisiakin  rakenteita tehtyä. Ei kun kokeilua ja kokeilua....
Työläin vaihe minusta on se reunan siisti viimeistely.

Kun ite tekee, saa just semmosen kun sattuu tulemaan.

itsekin kokeilin eri malleja fasuun.lämmitin kuumailmapuhaltimella ja pistosahalla sahasin muotoon,hiomapaperilla viimeistely ja akkuporalla reikien teko.
kokeilin lyhyttä , korkeempaa ja leveempää ja spoileria siihen lisäksi.ei vaan tuntunut mikään toimivan sen paremmin.pitäis varmaan tehdä neliön kokoinen seinä että sais kypärämelun pienemmäks
eek.gif
.se olis varmaan näky. täytyy jatkaa tulppien käyttöä.tuo muotin teko ei ole hullumpi juttu eikä edes vaikeeta.

Tuli itellä käytyä hakeen savea rakennustyömaalta kun kaivoivat perustuksia. Siittä pitäis tehdä muotti vanhasta pleksistä ja alkaa kuidutteleen ja kattoa että tuleeko muuta kuin sanomista.
biggrin.gif

Back