• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tee-se-itse säätökahva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hp10a10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tee-se-itse säätökahva

Vaimon VN800:aan yrittänyt katsella säätökahvoja kun on pienet kädet niin kytkin on turhan kaukana. Ei tunnu kuitenkaan löytyvät. Aussien kawa - sivustolta löysin oheisen tee-se-itse-miehen version.

http://www.kawariders.com.au/showthread.php?6899-Adjustable-reach-clutch-lever

Oisko tuohon viisaammilla kommenttia voisiko tuo olla järkevä tuunaus? Mikäs tuo nappi on josta tuossa puhutaan (aktivoi turvakytkimen?). Onkohan tuossa jotain muuta mitä olisi hyvä huomioida josko tuommoiseen modaukseen ryhtyisi?

Vaimon pyörässä on lähes 100% varmuudella nuo Rekkamasan linkkaamat kahvat. Ovat toimineet ja niissä on yllättävän paljon säätövaraa. Emäntä on tosi lyhytsorminen ja persjalkainen muutenkin. Ei ole hirveästi valitellut ettei yltäis kahvoihin.

Muutenkin tuntuu toimivan, ei lonksu eikä heilu ylimääräisiä.

Rekkamasa sanoi:
http://m.ebay.com/itm/Short-Clutch-Brake-Levers-For-Kawasaki-VULCAN-VN-800-900-EN500-Black-CNC-Adjust-/281956931865?nav=SEARCH

Kävisköhän noi. Mulla on nyt toisessa pyörässä peräkkäin parinkympin säädettävät ebay "kiinanpaska" leverit eikä mulla ole ollut niiden kanssa mitään ongelmia kunhan asennusvaiheessa vetäsee sinne saranaan kunnon vaseliinit.

Se turvakytkin on se vipstaaki mikä esim mun pyörässä kertoo ECUlle että kytkin on pohjassa ->saa startata

No ei tuossa ainakaan paljoa häviä jos kokeilee. Pistänpäs tilaten

Rekkamasa sanoi:
http://m.ebay.com/itm/Short-Clutch-Brake-Levers-For-Kawasaki-VULCAN-VN-800-900-EN500-Black-CNC-Adjust-/281956931865?nav=SEARCH

Kävisköhän noi. Mulla on nyt toisessa pyörässä peräkkäin parinkympin säädettävät ebay "kiinanpaska" leverit eikä mulla ole ollut niiden kanssa mitään ongelmia kunhan asennusvaiheessa vetäsee sinne saranaan kunnon vaseliinit.

Se turvakytkin on se vipstaaki mikä esim mun pyörässä kertoo ECUlle että kytkin on pohjassa ->saa startata

Kannattaa sitten tilata sillä mielellä, että voi mennä rahat hukkaan. Tosin ei iso menetys. Itellä oli parit tommoset kiinan kahvat Ceebraan. Kytkinkahvana meni ihan ok, mutta jarrukahvat oli kaikki sen verta väljiä, ettei niillä ajamista halunnu edes kokeilla. Tai samalla tavalla väljiä ne kytkinkahvatkin oli, mutta kytkimen puolella se kahvan pieni heiluminen ei niin haittaa.

Yhtenä vaihtoehtona, jos löytää hitsarin jostain, on tehdä vakiokahvoista sopivat. Pitää vaan varmistua että liikerata jää riittäväksi.
Rouvan enskamopossa taitaa molemmat kahvat olla oman taidetakomon jäljiltä. Ei ole vielä hajonneetkaan.
Vartin homma hitsata tuollainen kun kunnolla tekee, eli avaa katkosta niin paljon että varmasti on hitsi läpi.
Hioo ja kiillottaa lopuksi, niin ei noita hitsatuiksi tajua jos ei tiedä.

Back