• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tee se itse, milläs siivotaan jäljet?

PyöräJussi sanoi:
Kiitos kanssamotoristeille ymmärryksestä ja neuvoista! Savu alkaa hälventyä (sitäkin muuten oli ihan kirjaimellisestikin kun karanneet öljyt paloivat putkien päällä) ja pulssi tasaantua. Miehen ikiaikaiset kehon ja mielenhallintakeinot, tölkki keskiolutta ja vaimolle tiuskiminen auttoivat jälleen!:thumbup:
Tänään siis uudella asenteella pesuhommiin, eiköhän tästä vielä kunnialla selvitä!

Tekevälle sattuu ja virheistä oppii, varsinkin kantapään kautta. Myöhemmin kömmähdyksille ainoastaan nauraa:D

Tosta vaimolle tiuskimisesta... aivan pakko pistää:right:

Fairia, konetiskiainetta ja kuumaa vettä, kaustista soodaa(lipeää), viemärinaukasuainetta, liuotinainetta... mitä nyt keksii ja on saatavilla kätevästi.
No, lipeää ja viemäriputsia (sama aine oikeastaan) ei mopon renkaille, mut ne nyt pestä jollain liuotinaineella tai putsispreillä. Ja vähän hiekalla pyörittelee sitä mopoa...

On autosta joskus räjähtäny ölyfilsu, kun meni yp.venttiili tukkoon ja sitte oli siivo.:doh:
Ja joskus lennelly LHM-liemiä pitkin tallia, hienona sumuna... :kääk:

semmonen kevyt kissanhiekka esim rainbow imeskelee öljyä kans hyvin tosin aika pölyävää kamaa ku harjailee pois

Eilen illalla sitten sain enimmät sotkut siivottua, Fairy pelasi ihan ok. Vähän niljakas tuo pinta vielä on mutta jatkuu sitten lämpöisempänä päivänä.. Pitää muuten hakea vielä litran purkki öljyä, aika alarajaan jäi öljynpinta vaikka käytössä oli melkein kuusi litraa uutta öljyä. :(
Laitetaan nyt vielä loppukaneetiksi kuva jälkitunnelmista, mainittakoon että vaikka en kauhean tarkka kaveri olekaan niin olin juuri siivonnut ja imuroinut tallin lattian ennen tätä savottaa..
12058416.jpg

PyöräJussi sanoi:
Eilen illalla sitten sain enimmät sotkut siivottua, Fairy pelasi ihan ok. Vähän niljakas tuo pinta vielä on mutta jatkuu sitten lämpöisempänä päivänä.. Pitää muuten hakea vielä litran purkki öljyä, aika alarajaan jäi öljynpinta vaikka käytössä oli melkein kuusi litraa uutta öljyä. :(

Älä hyvä mies osta litran purkkia! Isompi pönttö vaan ja jätät lopun odottaan seuraavaa öljynvaihtoa..litran purkeissa litrahinta niin kova, että oikein sydämestä ottaa kun niitä joskus katselee..Tai no, sun rahojahan ne on :right:

hidas57 sanoi:
Tuossa kysyjän tilanteessa hankin aina uuden autotallin, kun eihän tuollaista sotkua jaksa siivota. :)

Mainittakoon, että ensimmäinen kerta on vielä edessäpäin...ja taitaa pysyäkin. :bisseä:
Niin siis 1. kerta, että lattia sotkeentuu, vai 1. kerta, että öljynvaihtoon itse ryhdyt?:;):

miolta sanoi:
Älä hyvä mies osta litran purkkia! Isompi pönttö vaan ja jätät lopun odottaan seuraavaa öljynvaihtoa..litran purkeissa litrahinta niin kova, että oikein sydämestä ottaa kun niitä joskus katselee..Tai no, sun rahojahan ne on :right:
Ilman muuta iso purkki, on sitten lisäysvaraakin jos satuu ölkkiä kulahtamaan. Ainakin minun piti äxjiiärrääni pikkusen lisätä välilläkin ja pidemmillä reisuilla oli pieni varapurkkikin takalaukussa.

"Niin siis 1. kerta, että lattia sotkeentuu, vai 1. kerta, että öljynvaihtoon itse ryhdyt?"

Mä vaan :orgmp:

Mulla on neuvo: älä ryhdy mihinkään hommaan itse, niin silloin et voi niitä myöskään ryssiä:thumbup:

Haittapuolena on tietystikin se että elämä on sen jälkee kohtuu tylsää:p

Viimeksi muokattu:
Vastaisuuden varalle, ja muutenkin. Betonilattiaisessa tallissa ei kannata kauheesti harjaa käyttää vaan käy siivousliikkeestä hakemassa kumilastan ja siihen varren. Roskien kerääminen on lastalla paljon helpompaa eikä se pölise samalla tavalla kun harja. Samalla lastalla saa poistettua valumisvedet helposti ja kerättyä öljyt yhteen lätäkköön imeytystä varten.

Imeytykseen sahanpuru hyvää tavaraa, pikku pussillinen sahanpurua ei vie tallin nurkassa paljoa tilaa. Lattian pesuun/öljynpoistoon voi käyttää moottoripesuaineita/liuottomia, ne puree öljyyn aika hyvin. Jos käy siivousliikkeessä niin Kiillon Telimax on ihan ässää kamaa vaikean lian ja öljyn poistoon, sopii myös auton ja mopon pesuun pienellä annostuksella.

Tollanen kumilasta/tesäväkuivain on ihan jepulisjee, niitä on myös solukumisia mutta ne ei ole yhtä kestäviä.

teravakuivain.jpg

miolta sanoi:

Joo mutta rahoja jää katsos säästöön kun ei vaivaa ns ammattimiehiä kaikilla pikkujutuilla vaan tekee rohkeasti itse..:thumbup:

PyöräJussi sanoi:
Joo mutta rahoja jää katsos säästöön kun ei vaivaa ns ammattimiehiä kaikilla pikkujutuilla vaan tekee rohkeasti itse..:thumbup:

:D... ja ehkä sitä jotain oppii kun sattuujatapahtuu....

PyöräJussi sanoi:

Aivan kuten...

Tein itse ja säästin.
Tein itse uudestaan ja säästin lisää!

Ei vait. Kyllä sitä kokeneemmallekin sattuu. Esimerkiks koskaan ei oo potkastu öljy-pönikkää tai jäteöljy-astiaa kumoon ja taas kävi niin:thumbup:

Back